Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te pidempiä reissuja ulkomaille tekevät!

Vierailija
23.02.2016 |

Pidemmillä reissuilla tarkoitan vähintään kuukauden kestävää matkaa :)

Tämä saattaa olla aivan väärä paikka kysyä, mutta;
- Kuinka usein matkustat(te) ulkomaille?
- Kauanko olette siellä?
- Mistä olette joutuneet "luopumaan" mahdollistaaksenne matkustelun, vai oletteko?

Ihan uteliaisuudesta kysyn :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta aikuisena aloittanut matkustelun :) ennen tätä ei ollut oikein rahallisesti mahdollista, eikä matkaseuraa ollut. Vielä pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan lähteväni yksin matkalle :)

Olen tehnyt yhden kuukauden matkan ja seuraavan olisi tarkoitus olla 3kk.

Olen määräaikaisessa työsuhteessa tällä hetkellä ja vaikka palkkani on pieni, säästän silti ja olen säästänyt kohta vuoden.

Itse asun edullisessa ja pienessä kämpässä. Lapsia ja autoa ei ole. En juurikaan juo, enkä polta. Shoppailukin on aika minimissä.

Vierailija
2/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avulla:lta ei tälläsiä henkilöitä taida löytyä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä. Olemme siellä 3-6 viikkoa, mies ja lapset yleensä pidemmän ajan, minä 3-4 viikkoa lomien vuoksi, miehellä pidempi loma. Yleensä vuokramökillä tai siis talossa. Mistä olemme luopuneet: asumme vuokralla

Vierailija
4/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pois työelämästä 61-vuotiaana. Muutaman vuoden nuorempi mieheni pystyi  matkustamaan kanssani virkamiehen pitkillä lomilla, ja nyt hänkin on eläkkeellä. Näin ollen olemme matkustaneet vuosittain ainakin kuukauden pituisen matkan. 

Ensimmäinen viiden viikon lomamatka oli Balille. Olen siitä kirjoittanut Suomi24 ja täälläkin kiinostuneille siitä linkistä maininnut. Seuraavana vuonna Singaporen kautta Malesiaan, seuraavana vuonna Thaimaassa Hua Hinissä, seuraavana vuonna Thaimaassa ChiangMaissa, seuraavana Espanjassa 2kk.

Kun lapset olivat pieniä, asuivat kotona, oli asunnon maksua, autosta velkaa jne. ei meillä ollut varaa matkustaa. Vasta nyt kun lapset ovat omillaan, asuntokin maksettu, riittää rahaa halvempiin matkakohteisiin. Eli ei rantalomakohteisiin, vaan halvoissa hotelleissa joihin sisältyy aamiainen. Aasiassa eläminen on halvempaa kuin Suomessa, ruoka ja lääkkeet ym. on sen hintaista, että voi elää siellä.

Matkarahan saa suht hyvin takaisin aasiassa ruokamenossa säästämällä, talvisaikaan talon sähkölämmityksessä, vesilaskussa, ei auton käyttöä matkan aikana, roskismaksunkin saa pysäytettyä kun on poissa...

Elämme muutenkin paljoa kuluttamatta, ts. ostetaan ruoka ja muut tarpeelliset, ei ravintolareissuja, ei uusia vaatteita jos ei tarvitse, ompelen esim. itselleni hameet ja puserot...ei oikeastaan ole joutunut luopumaan totutusta elämisestä. Mutta lapsia elättäessä ei olisi voinut ajatellakaan matkaa..

Vierailija
5/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa on ollut tavoitteena päästä 1-3kk reissuun.

Kaikki vaatteet ostan kirpparilta, en käy kampaajalla ja muutenkin mahdollisimman minimalistista kulutusta arjessa. Pienillä tuloillakin onnistuu yllättävän helposti säästää, varsinkaan kun ei ole lapsia.

Alkoholiin/tupakkaan ei mene rahaa nykyisin lähes ollenkaan, kun taas ennen tuli käytyä baareissa lähes joka viikonloppu.

Ihan simppeleillä elämäntapa muutoksilla on kyllä mahdollista säästää ja matkustaa.

Vierailija
6/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaatteet ostan kirpparilta, en käy kampaajalla ja muutenkin mahdollisimman minimalistista kulutusta arjessa. Pienillä tuloillakin onnistuu yllättävän helposti säästää, varsinkaan kun ei ole lapsia.

Alkoholiin/tupakkaan ei mene rahaa nykyisin lähes ollenkaan, kun taas ennen tuli käytyä baareissa lähes joka viikonloppu.

Ihan simppeleillä elämäntapa muutoksilla on kyllä mahdollista säästää ja matkustaa.

Oletko töissä? Itse en voi kun haaveilla vakituisesta työpaikasta, mutta toki määräaikaisissakin on puolensa matkustelun kannalta :)

Vierailija
7/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu lasten kanssa reissussa 5 viikkoa joululomalla, lähdettiin vajaa viikkoa ennen joululoman alkua ja tultiin takaisin loppiaisen jälkeen, toisella reissulla lähdettiin Itsenäisyyspäivänä ja tultiin juuri loppiaiseksi takaisin.

Reissut on rahoitettu bonuksista ja matkapäivärahoista. Eletään ylipäätään varmaan aika vaatimattomasti moneen muuhun meidän tuloluokassa nähden. Vaatteet kirppikseltä, sisustus on vanhaa eikä sitä uusita muodin mukaan. Kaikki remontit yms tehdään itse ja reissut on olleet omatoimimatkoja alusta loppuun ja majoiduttiin osittain tuttavien ja kavereiden lattioille selä leirintäalueille.

Vierailija
8/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä matkalla

Vierailija
9/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko töissä? Itse en voi kun haaveilla vakituisesta työpaikasta, mutta toki määräaikaisissakin on puolensa matkustelun kannalta :)

Tällä hetkellä työttömänä. Olen tehnyt paljon määräaikaisia sijaisuuksia ym pätkätöitä. Onhan se kätevää reissaamisen kannalta, mutta on siinä oma hommansa aina etsiä uutta työtä matkojen jälkeen.

Vierailija
10/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja poikaystäväni asuu ulkomailla. Esimerkiksi viimeisen vuoden aikana olen viettänyt hänen luonaan n. 6kk sillä opiskeluni ovat joustavia (kesällä tein työharjoittelun kohdemaassa). Rahaa ei ole juuri nimeksikään kun opintotuella mennään, lainaa on pirusti.

Vierailija
11/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noin 100.000 suomalaisella ole jo asunto myös ulkomailla, ja joka Ruotsissa taitaa olla kohta jo miljoonalla, joten hyvin monet viettävät ulkomailla sen yli kuukauden, ja Tanskalaiset perustavat nyt "vanhainkoteja" ulkomaille ja kaikki täyttyy samantien ja Norjalaiset nyt ovat ulkomailla töissä ihan koko ajan ja käväisevät kotomaassaan vain kesäisin

Vierailija
12/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kokemuksia! Nämä jutut kiinnostaa näin pienituloisen ja aloittelevan reppureissaajan toimesta. Ap

Vierailija
13/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä työttömänä. Olen tehnyt paljon määräaikaisia sijaisuuksia ym pätkätöitä. Onhan se kätevää reissaamisen kannalta, mutta on siinä oma hommansa aina etsiä uutta työtä matkojen jälkeen.

Niin varmasti on! Itse olen miettinyt tosi paljon tuota, että onko "järkeä" lähteä, jos takaisin tullessa on ns tyhjän päällä, eikä tietoakaan töistä. Toisaalta, en tiedä millon sitten olisi sopiva aika lähteä :)

Vierailija
14/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiertänyt mm Aasiaa ja kesäkuun alussa taas 3-4kk reissu edessä. Olen vapaa lähtemään koska ei ole uraa vaan lähinnä hanttihommia ja pätkätöitä tulee tehtyä matkakassan kartuttamiseksi.

En harrasta juuri mitään, en polta/juo/shoppaile ja olen kova säästämään. Vielä kun saisi asumiskustannukset alemmas mutta ehkäpä tulevaisuudessa

Vierailija
15/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joka vuosi kesälomani ulkomailla milloin missäkin; Aasiassa, Karibialla. Kun työsuhteeni olivat lyhyempiä, tein pidempiä reissuja.

Vierailija
16/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kiertänyt mm Aasiaa ja kesäkuun alussa taas 3-4kk reissu edessä. Olen vapaa lähtemään koska ei ole uraa vaan lähinnä hanttihommia ja pätkätöitä tulee tehtyä matkakassan kartuttamiseksi.

En harrasta juuri mitään, en polta/juo/shoppaile ja olen kova säästämään. Vielä kun saisi asumiskustannukset alemmas mutta ehkäpä tulevaisuudessa

Kuulostaa aika kivalta, sanoisinko :) itse olen välillä yrittänyt miettiä, että mikä työ/ammatti mahdollistaisi joko a) etätyön b) sen, että voisi olla aina talvet poissa Suomesta :D tai edes sen 3-6kk. nojoo.

Etätyö on aika kaukainen ajatus ja vaatii varmaan erityisosaamista/taitoja/koulutusta/

työkokemusta monella alalla ja monessa työssä ja en tiedä onko sellaista varmaa alaakaan, että olisi aina jotain hommia täällä Suomessa... Ei oo helppoa :)

Vierailija
17/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisenä olen matkustellut pitkäkestoisempia reissuja, 4 vko, työssä ollessani matkat olivat 2-3 vko. Kyllä matkalle pääsee pienilläkin tuloilla, kun muistaa arjessa olla tuhlaamatta turhuuksiin.

Vierailija
18/23 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn noin 4-6 kertaa vuodessa lomalla, ulkomailla, kaukomatkoilla. milloin missäkin. tällä hetkellä pystyn kustantamaan, tulevaisuudessa tiedän että en. käytän nyt ilon irti mahdollisuudesta :)

Vierailija
19/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidemmillä reissuilla tarkoitan vähintään kuukauden kestävää matkaa :)

Tämä saattaa olla aivan väärä paikka kysyä, mutta;

- Kuinka usein matkustat(te) ulkomaille?

- Kauanko olette siellä?

- Mistä olette joutuneet "luopumaan" mahdollistaaksenne matkustelun, vai oletteko?

Ihan uteliaisuudesta kysyn :)

- Joka vuosi 4 vkoa kesällä (lisäksi n 2 vkoa talvella, lisäksi yksi pitkä vkl miehen kanssa kaksin)

- luovuttu? Merkkivaatteista joita kumpikaan ei halua, kesämökistä (kumpikaan ei pidä kylmästä eikä kosteasta), kalliita harrastuksia ei ole, emme käy ravintoloissa Suomessa bilettämässä emmekä syömässä, vaatteita ostetaan vain kun tarvitaan (yleensä ulkomailta) jne. Hyvin kertyy n 15000€ vuodessa matkoihin. Eli käytännössä ei olla luovuttu mistään meille tärkeästä.

Vierailija
20/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea tällaistäkin välillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä