Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia vaihdevuosioireita teillä on ollut

Vierailija
22.02.2016 |

ja missä iässä ne alkoivat?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 47 vee ja mun kuukautiskierto on muuttunut viiden vuoden aikana niin, että ensin lyheni 24 päivään ja nyt on taas pidentynyt yli kuukauteen eli jossain vaiheessa varmaan ei sit vaan enää tuu. Myös yöhikoilu ennen kuukautisia on lisääntynyt ja hiukset ohentuneet, kivaa...

Vierailija
2/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

52-vuotiaana loppuivat yhtäkkiä kuukautiset ja tulin hulluksi.

Ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

53-vuotiaana loppui kuukautiset. Nyt olen 55 v eikä ole ollut muita vaihdevuosioireita.

Vierailija
4/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v. ja pari vuotta on ollut runsaammat menkat kuin ennen.

Kaksi kertaa on nyt ollut menkat 2 viikkoa myöhässä eli alkaa nähtävästi kierto heittelemään.

Seksihalut vähentyneet.

Vierailija
5/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin todella seksihulluksi ja oli parhaimmillaan neljä salasuhdetta. Ou niitä ihania aikoja.

Vierailija
6/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin todella seksihulluksi ja oli parhaimmillaan neljä salasuhdetta. Ou niitä ihania aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

52-vuotiaana loppuivat yhtäkkiä kuukautiset ja tulin hulluksi.

Ei muuta.

...uskaltaako kysyä että onko sittemmin helpottanut..?

Vierailija
8/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

52-vuotiaana loppuivat yhtäkkiä kuukautiset ja tulin hulluksi.

Ei muuta.

Tätä odotellessa 😨 t. 50 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat loppuu kuin seinään 48v. 5 vuotta tuli kuumia aaltoja. Ei muuta. Ei lääkitystä

Mieliala parani ja olen paljon levollisempi. Miehen mielestä ihanampi kuin ennen:)

Vierailija
10/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

52-vuotiaana loppuivat yhtäkkiä kuukautiset ja tulin hulluksi.

Ei muuta.

...uskaltaako kysyä että onko sittemmin helpottanut..?

Pari vuotta meni seksihulluna ja muutenkin maanisena. Sitten masennuin. Nyt alan taas olla balanssissa, joskin edelleen syön lääkkeitä tuohon masennukseen.

Neljä vuotta meni - kaksi raivoisan "hauskaa" ja tapahtumarikasta, kaksi syvällä helvetin syövereissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi 40 iässä lyhentyä kierroltaan, vähitellen meni 23 päivään vain väli. Sitten jossain 48 iässä alkoi välit pidentyä, vähän ärtynyttä mielialaa ja kuumia aaltoja, ja sitten 51 vuoden iässä vaan ei enää tullut kuukautisia. Mitään lääkitystä kaipaavia tai kovin pahoja oireita ei ollut ollenkaan.

Vierailija
12/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivat harventua noin viisikymppisenä. Kuumia aaltoja vähintään tunnin välein, myös öisin -> yöunet noin kolme tuntia, syke huiteli toisella sadalla. Minun tapauksessani perinnöllistä. Nyt on hormonikorvaushoito ja elämä mallillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 50, ja pari vuotta sitten kuukautiskiertoni alkoi lyhentyä aina vain enemmän. Pahimmillaan se oli 18 vuorokautta. Ihmeekseni se kuitenkin palasi entiselleen ja nyt on taas ihan säännöllinen 27-28 vrk.

Kesällä ihastuin järjettömästi nuorempaan työkaveriin enkä ole vieläkään saanut häntä mielestäni, vaikken ole nähnyt häntä moneen kuukauteen. Ehdin jo miettiä onko minulla aivokasvain, tämä on täysin luonteeni vastaista. Mitään ei siis välillämme tapahtunut, minä vain olin ihan pyörryksissä hänen lähellään.

Nelisen vuotta vanhempi ystäväni kertoi, että hänelle tuli kuumia aaltoja ja selittämättömiä itkukohtauksia, sellaisia minulla ei ainakaan vielä ole ollut. Kuumat aallot olisivat melkein tervetulleita, koska olen aina viluinen.

Vierailija
14/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ehtinyt tulla mitään, kun aloitin hormonikorvaushoidon kohdun ja munasarjojen poiston jälkeen. Olin tuolloin 52-v. ja ennen leikkausta oli ihan säännöllinen kuukautiskierto eikä tosiaan mitään oireita. Mutta kun lääkäri sanoi, että oireet tulevat ihan taatusti rajuina, kun hormonitoiminta lakkaa kertarysäyksellä, niin aloitin sitten pillerit, joita olen syönyt nyt pienimmällä mahdollisella annostuksella kolme vuotta. En ole uskaltanut lopettaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä mitään ja odotan jo kuumeisesti menkkojen loppua. T:47v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän