Millaisia vaihdevuosioireita teillä on ollut
Kommentit (15)
52-vuotiaana loppuivat yhtäkkiä kuukautiset ja tulin hulluksi.
Ei muuta.
53-vuotiaana loppui kuukautiset. Nyt olen 55 v eikä ole ollut muita vaihdevuosioireita.
Olen 47v. ja pari vuotta on ollut runsaammat menkat kuin ennen.
Kaksi kertaa on nyt ollut menkat 2 viikkoa myöhässä eli alkaa nähtävästi kierto heittelemään.
Seksihalut vähentyneet.
Tulin todella seksihulluksi ja oli parhaimmillaan neljä salasuhdetta. Ou niitä ihania aikoja.
Tulin todella seksihulluksi ja oli parhaimmillaan neljä salasuhdetta. Ou niitä ihania aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta.
...uskaltaako kysyä että onko sittemmin helpottanut..?
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta.
Tätä odotellessa 😨 t. 50 v.
Menkat loppuu kuin seinään 48v. 5 vuotta tuli kuumia aaltoja. Ei muuta. Ei lääkitystä
Mieliala parani ja olen paljon levollisempi. Miehen mielestä ihanampi kuin ennen:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta....uskaltaako kysyä että onko sittemmin helpottanut..?
Pari vuotta meni seksihulluna ja muutenkin maanisena. Sitten masennuin. Nyt alan taas olla balanssissa, joskin edelleen syön lääkkeitä tuohon masennukseen.
Neljä vuotta meni - kaksi raivoisan "hauskaa" ja tapahtumarikasta, kaksi syvällä helvetin syövereissä.
Menkat alkoi 40 iässä lyhentyä kierroltaan, vähitellen meni 23 päivään vain väli. Sitten jossain 48 iässä alkoi välit pidentyä, vähän ärtynyttä mielialaa ja kuumia aaltoja, ja sitten 51 vuoden iässä vaan ei enää tullut kuukautisia. Mitään lääkitystä kaipaavia tai kovin pahoja oireita ei ollut ollenkaan.
Menkat alkoivat harventua noin viisikymppisenä. Kuumia aaltoja vähintään tunnin välein, myös öisin -> yöunet noin kolme tuntia, syke huiteli toisella sadalla. Minun tapauksessani perinnöllistä. Nyt on hormonikorvaushoito ja elämä mallillaan.
Olen nyt 50, ja pari vuotta sitten kuukautiskiertoni alkoi lyhentyä aina vain enemmän. Pahimmillaan se oli 18 vuorokautta. Ihmeekseni se kuitenkin palasi entiselleen ja nyt on taas ihan säännöllinen 27-28 vrk.
Kesällä ihastuin järjettömästi nuorempaan työkaveriin enkä ole vieläkään saanut häntä mielestäni, vaikken ole nähnyt häntä moneen kuukauteen. Ehdin jo miettiä onko minulla aivokasvain, tämä on täysin luonteeni vastaista. Mitään ei siis välillämme tapahtunut, minä vain olin ihan pyörryksissä hänen lähellään.
Nelisen vuotta vanhempi ystäväni kertoi, että hänelle tuli kuumia aaltoja ja selittämättömiä itkukohtauksia, sellaisia minulla ei ainakaan vielä ole ollut. Kuumat aallot olisivat melkein tervetulleita, koska olen aina viluinen.
Mulle ei ehtinyt tulla mitään, kun aloitin hormonikorvaushoidon kohdun ja munasarjojen poiston jälkeen. Olin tuolloin 52-v. ja ennen leikkausta oli ihan säännöllinen kuukautiskierto eikä tosiaan mitään oireita. Mutta kun lääkäri sanoi, että oireet tulevat ihan taatusti rajuina, kun hormonitoiminta lakkaa kertarysäyksellä, niin aloitin sitten pillerit, joita olen syönyt nyt pienimmällä mahdollisella annostuksella kolme vuotta. En ole uskaltanut lopettaakaan.
Mulla ei vielä mitään ja odotan jo kuumeisesti menkkojen loppua. T:47v.
Oon 47 vee ja mun kuukautiskierto on muuttunut viiden vuoden aikana niin, että ensin lyheni 24 päivään ja nyt on taas pidentynyt yli kuukauteen eli jossain vaiheessa varmaan ei sit vaan enää tuu. Myös yöhikoilu ennen kuukautisia on lisääntynyt ja hiukset ohentuneet, kivaa...