Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan päässyt tradenomina maisteriopintoihin "vain" 4 keskiarvolla?

Vierailija
22.02.2016 |

Tahtoisin jatkaa vielä opintojani, mutta pelkään että tuo 4:n ka ei riitä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rehkiä yliopistossa kun saman koulutuksen voi saada yamk:ssa helpommalla?

Vierailija
2/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti yliopsitosta millä keskiarvolla pääsee, vrt. Kuopio ja Helsinki. Mutta sitten voit hakea ihan nyt keväällä, luet pääsykokeisiin, jos pääset , pystyt hyväksilukemaan luultavimmin koko kandin ja voit alkaa heti tekemään gradua ja siihen liittyviä opintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen ihan yhteishaussa vai mikä nyt onkaan.. Haetaanko siinä lukion vai AMK:n arvosanoilla?

Vierailija
4/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ainetta meinasit opiskella yliopistossa?

Vierailija
5/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 11 vuotta sitten ei tuollaisia ka-rajoja tainnut ollakaan. Pääsin sisään kun vain laitoin paperit.

Vierailija
6/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ainetta meinasit opiskella yliopistossa?

Eiköhän tradenomit kauppatieteitä opiskele!

Vierailija
7/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne rajat ole aika yksiselitteisesti ilmaistu yliopistojen sivuilla?

Vierailija
9/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rehkiä yliopistossa kun saman koulutuksen voi saada yamk:ssa helpommalla?

'

Päivän vitsi :D

Vierailija
10/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti yliopsitosta millä keskiarvolla pääsee, vrt. Kuopio ja Helsinki. Mutta sitten voit hakea ihan nyt keväällä, luet pääsykokeisiin, jos pääset , pystyt hyväksilukemaan luultavimmin koko kandin ja voit alkaa heti tekemään gradua ja siihen liittyviä opintoja.

Aallossa ainakin eräs kurssikaverini oli 4,5 keskiarvolla valmistunut tradenomi ja sai hyväksiluettua ehkä 12op tradeopinnoistaan. Ei siis päässyt suoraan maisteriohjelmaan, vaan haki normaalisti pääsykokeen kautta, jolloin joutui tekemään myös lähes kaikki kandiopinnotkin.

Vierailija
11/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan MAISTERIOPINNOISTA (ei yhteishausta kandin opintoihin)

Vierailija
12/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin tieto kiinnostaa! Minulla vähä vajaa 4 ka ja halua olisi jatkaa maisteriopintoihin. Opiskelen Seinäjoen AMK ja tarkoitus olisi Vaasan yliopistoon hakea... Kellään kokemuksia onko Vaasan yliopistoon helppo päästä?

Vierailija
13/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetilastoja löytyy netistä kaivelemalla. Sisäänpääsy riippuu ihan muiden hakijoiden tasosta ja siitä, miten missäkin paikassa pisteytetään. Saatat päästä, jos käy hyvä tuuri. Itse muistaakseni laskeskelin AMK:ssa, että nelonen ei riittäisi omaa jatkoani ajatellen. Oma keskiarvoni oli aika hyvin yli nelosen, mutta olin varautunut hakemaan myös yhteishaun kautta ja opiskelemaan uudelleen jo osaamani aihepiirit. Minut hyväksyttiin sisälle yhteen hakemaani tutkintoon, kahteen taas en päässyt sisälle (saman yliopiston toinen linja + toisen yliopiston linja). Arviointikriteerit ja pohjavaatimukset olivat näissä keskenään erilaisia. Jotkut linjat saattavat edellyttää esimerkiksi taustaa tietyltä kauppatieteellisen alan osa-alueelta. Jos taustaa ei löydy, voi olla vaikea kilpailla muita vastaan.

Pääkaupunkiseudulle vaaditaan tehtäväksi maksullinen  GMAT-/GRE -testi. Sen avulla laitetaan hakijat järjestykseen. Siellä riittää, että keskiarvo on hyvä. Eli jos et pääse keskiarvon yms. pisteillä, voit opiskella GMATtia varten, niin toivoa on vielä. Itse en hakenut pk-seudulle, joten kokemuksia tuosta ei ole.

Vierailija
14/21 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin kun mä opiskelin Vaasan yliopistossa maisteriksi niin sinne tuli jonkin verran amk:laisia. Joutuivat kyllä esim. matematiikan ja joitain muitakin kursseja kandivaiheesta käymään uusiksi, koska heidän "liian helppoja" kursseja ei hyväksiluettu. Lisäksi yliopiston kirjoitussäännöt (esim. lähdeviittaukset) tuotti ongelmia monella. Mutta aika nopeasti ne pääsi kärryille.

Vierailija
15/21 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan itselleni auennut paikka yliopiston puolelle kansainvälisiin ohjelmiin, vaikka keskiarvo oli yli 4 ja opinnäytetyön arvosana 5. Melkoisia superihmisiä vaaditaan. Haaveena olisi tuo KTM, mutta ahdistaa kun tuntuu ettei tunnu siihen tavoitteeseen pääsevän. Olisiko kenelläkään neuvoja, mitä kannattaisi tehdä?

Vierailija
16/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin jatkamaan suoraan tradenomina maisteriksi Vaasaan. Pääaine on henkilöstojohtaminen. :) Ei meitä varmaan monta sitä kautta päässyt, oisko 14kpl? Valintaperusteet olivat keskiarvo (4,6), opinnäytetyön arvosana (5) ja motivaatiokirje. Lisäksi opintopisteet avoimesta yliopistosta katsottiin muistaakseni eduksi? Niitä oli minulla 11op verran tuota tulevaa tutkintoa varten. :) Ei mahdotonta siis, mutta vaikeaa! Itse yllätyin jo omasta pääsystäni, vaikka hyvät paperit minulla onkin. 

Suunnitelma b) oli aloittaa avoimessa ja siirtyä sitä kautta, joten suosittelen sitä jos nyt jäi paikka saamatta. Luovuttamalla ei ainakaan pääse! 

17/21 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain Kuopion, Vaasan, Tampereen ja Porin kauppiksen johtamisen suuntautumisvaihtoehtoihin tänä vuonna (2022) 5 oppari ja 4.66 keskiarvo ei riittänyt yhteenkään. :/ yhdessä ilmoitettiin pisteet ja minulla oli riittävä pistemäärä (oli sama kuin alin hyväksytty) mutta en silti päässyt sisään vaan olin todella kaukana varasijalla.

Vierailija
18/21 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen Kuopiossa Uefilla innovaatiojohtamisen linjalla, johtamisen opinnoissa keskiarvo amkissa muistaakseni 5 ja aineopinnoissa 4,8. Mutta kokonaisuus taisi olla 4,3. 

Vierailija
19/21 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että arvosanoja oltaisiin kysytty, pisteet tulivat pääsykokeesta. Oma amk-inssin tutkinto oli muistaakseni 3,5. Samalla keskipolun suorittamisella jatkoin myös yliopistossa.

Vierailija
20/21 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan yliopistosta ja muista hakijoista. Itse kävin Kuopiossa eikä tarvinnut käydä mitään lisäkursseja, kun oli vaan puoli vuotta vanha tradenomitutkinto. Kurssit oli kasassa vuodessa ja gradua kirjoitin 4kk. Valmistuin jouluksi eli n 1,5v meni maisteriopinnoissa. Muistaakseni ka oli n. 4 ja oppari 4/5. Jyväskylään enkä LPR olisi päässyt. Joensuuhun olisin myös, toki se on samaa itä-suomen yliopistoa kuin kuopiokin. Kaveri kävi Oulussa maisteriksi about samassa tahdissa. Gradusta taisi mennä pidempään. Eikä tosiaan Yamk avaa samoja ovia kuin KTM.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä