Muita "kilttejä teinejä", joilla oli todellisuudessa hurja nuoruus?
Vai olenkohan ainoa...
Poltin tupakkaa 13-vuotiaasta lähtien, en tosin säännöllisesti. Käytin alkoholia 15-vuotiaasta lähtien. Menetin neitsyyteni 15-vuotiaana, kännissä, kolme vuotta vanhemmalle pojalle jonka kanssa en koskaan seurustellut. Enkä koskaan jäänyt kiinni tupakasta tai juomisesta. Lintsasin koulusta paljon. Tein läksyjä vähän miten sattui huvittamaan. Virallisesti olin kiltti nuori, jolla ei koskaan ollut mitään ongelmia.
Muita?
Kommentit (17)
Miten määrittelet hurjan nuoruuden? Itse käytin huumeita ja viina ja lääkkeitä sekaisin ja harrastin irtosuhteita. Muut pitivät minua aina liiankin kilttinä.
Minä. Tosin tupakka ei mun nuoruuteen säännöllisesti kuulunut (onneksi). Olin aina kiltti, iloinen ja reipas urheilijatyttö. Lukiossa numerot kasia, ysiä ja kymppiä. Lintsasin muutaman päivän peräkkäin vähintään kerran kuukaudessa (vanhemmat ja opettajat tosissaan uskoivat minulla olleen jonkun flunssakierteen), viihdyin bileissä ja siellä puuhailinkin sitten kaikenlaista. Alkoholi maistui ja pojat kiinnostivat kovasti. Vanhemmat tietty luulivat, että olin kavereilla yötä.
Jälkikäteen hävettää. Toivon, että oma tyttö ei aikanaan eläisi tuollaista elämää. Tosin jos elää, tunnistan ainakin merkit siitä. Omat vanhempani eivät tunnistaneet.
Niin, ap on ollut ihan perusteini, ei todellakaan mikään hurja nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vau, hurjaa. Olit siis aivan tavallinen teini?
Tavallinen teini joo, mutta onnistuin pitämään valonarat tekemiseni piilossa. Vanhemmat eivät tiedä vieläkään tupakoinnistani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen teini joo, mutta onnistuin pitämään valonarat tekemiseni piilossa. Vanhemmat eivät tiedä vieläkään tupakoinnistani.
ap
Ai sillon on hurja jos ei jää vanhemmille kiinni? No sitten minäkin olen ollut tosi hurja, tosin tupakkaa ostin eka kerran jo 10 vuotiaana. Ja 18-v.join vähintään 3 kertaa viikossa ja hypin sängystä sänkyyn...
Minulla muuten samat, mutta koulusta en oikeastaan lintsannut lähes koskaan. Satuin vain jäämään poliisille muutaman kerran kiinni alkoholinkäytöstä noin 15-16 vuotiaana, joten olin sitten sosiaalityöntekijän kanssa tekemisissä jonkinverran.
Että enpä siis tiedä, että onko tuo mitään aivan perusteinimeininkiä kuitenkaan, kun sossutkin puuttuivat. Tai sitten olin vain niin hölmö ja menin jäämään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ai sillon on hurja jos ei jää vanhemmille kiinni? No sitten minäkin olen ollut tosi hurja, tosin tupakkaa ostin eka kerran jo 10 vuotiaana. Ja 18-v.join vähintään 3 kertaa viikossa ja hypin sängystä sänkyyn...
No vittu vaikka sitten niin. Lähinnä mielessä oli maineeni ja todellisten tekemisteni välinen ristiriita.
ap
Kyllähän nuo teinihuorat tunnettiin vaikka yrittivät pitää kiltin mainetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet hurjan nuoruuden? Itse käytin huumeita ja viina ja lääkkeitä sekaisin ja harrastin irtosuhteita. Muut pitivät minua aina liiankin kilttinä.
Sama täällä. Karkailin öisin. Panin seksinnälässäni sekä miehiä että naisia, eikä ollut väliä olivatko varattuja. Osaan edelleen erotella kodeiinin lääkkeistä. Pössyttelin pilveä ja vietin koulupäiviä tramadolieuforioissa. Hallitusti, tietysti, etteivät huvitukset kärsineet enkä jäänyt kiinni.
Pääsin lukiosta 9,3 ka:lla ja äitini taitaa edelleen kuvitella, että menetin neitsyyteni 18-vuotiaana.
Kasvatan nyt itse teinityttöä, vailla suomuja silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kertoo lähinnä siitä että vanhempasi ovat itsekin tupakoitsijoita. Vaikka muuta ehkä luuletkin, niin tupakoimaton kyllä haistaa tupakan käytön pitkänkin ajan jälkeen vaatteista, hiuksista, hengityksestä ja hien hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No vittu vaikka sitten niin. Lähinnä mielessä oli maineeni ja todellisten tekemisteni välinen ristiriita.
ap
Taidat olla pettynyt kun ei tultukaan päivittelemään että "ai kun olet ollut hurja, kuin sää uskalsit?" vaan taisitkin olla sieltä kilteimmästä päästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kertoo lähinnä siitä että vanhempasi ovat itsekin tupakoitsijoita. Vaikka muuta ehkä luuletkin, niin tupakoimaton kyllä haistaa tupakan käytön pitkänkin ajan jälkeen vaatteista, hiuksista, hengityksestä ja hien hajusta.
Ehei. Kumpikaan ei polta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Taidat olla pettynyt kun ei tultukaan päivittelemään että "ai kun olet ollut hurja, kuin sää uskalsit?" vaan taisitkin olla sieltä kilteimmästä päästä...
Ei, vaan olin kiinnostunut ovatko muut pystyneet yhdistämään perussekoilun ja kiltin maineen. Mutta ei väkisin.
ap
Öö. Mä tein kaikki samat jutut suunnilleen saman ikäisenä, eikä tullut mieleenkään, että nuo olisi mitenkään "hurjia". Omassa koulussani 15-vuotiaana juomisen aloittaminen oli aika myöhään. Lähes poikkeuksetta kaikki tekevät läksyjä yläasteella miten sattuu jos ollenkaan. En tahdo toki vähätellä kokemuksiasi, mutta uskoisin, että et ainoastaan virallisesti ollut kiltti tyttö, vaan ihan oikeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Öö. Mä tein kaikki samat jutut suunnilleen saman ikäisenä, eikä tullut mieleenkään, että nuo olisi mitenkään "hurjia". Omassa koulussani 15-vuotiaana juomisen aloittaminen oli aika myöhään. Lähes poikkeuksetta kaikki tekevät läksyjä yläasteella miten sattuu jos ollenkaan. En tahdo toki vähätellä kokemuksiasi, mutta uskoisin, että et ainoastaan virallisesti ollut kiltti tyttö, vaan ihan oikeastikin.
Meidän yläasteella nuo olivat ehkä tavallisempia sille tietylle porukalle, joka mm. poltti julkisesti, pärjäsi huonosti koulussa, lensi ulos tunneilta, joutui jälki-istuntoon jne. Toisin kuin sille kiltille hyvien ja kiitettävien porukalle, jonka kanssa enimmäkseen kaveerasin. Sain koulussa valtavan paljon anteeksi vain seuran takia, paljon sellaistakin mistä monelle muulle tuli ongelmia. Siellä mistä olen lähtöisin nuo tekemäni asiat eivät missään tapauksessa olleet mitään joka nuoren peruskauraa, vaan tällaisia nuoria pidettiin aika yleisesti ongelmatapauksina. Mutta koska av-mammojen todellisuudessa kiltitkin yläasteikäiset kännäävät, polttavat ja harrastavat irtoseksiä, niin varmaan aihe on parasta unohtaa.
ap
Vaikka monet on ryypänny, tupakoinut ja harrastanu irtosuhteita 14v-> niin minusta se ei ole kiltin teinin merkki vaikka kuinka moni sitä tekisi.. Sen ikäiselle se on hurjaa elämää mielestäni. Ja laitontakin juomisen, tupakoinnin ja mahdollisen huumeidenkäytön takia.