Onko sinua vainottu?
750 tapausta vuosittain. Varmaan suurin osa jää ilmoittamatta poliisille.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ja varmaan suuri osa ilmoituksista on silkkaa kiustantekoa.
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Olisiko perusteluja esittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ei se mikään uskon asia ole. Kyllähän tälläisiä asioita voidaan käyttää myös koston välikappaleena.
Jep, suurin osa rikosilmoituksistahan on silkkaa kiusantekoa. Rikollisille.
Tuskin kukaan, joka puolisostaan/kumppaneistaan eroon haluaa, viitsii nähdä vaivaa vainoamiseen. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kun eroon haluaa, haluaa myös pysyä mahdollisimman vähän tekemisissä. Osapuoli, joka ei eroa hyväksy, kehittelee mitä mielikuvituksellisempia tapoja vainota, pahimmat päättyvät vainotun kuolemaan
Kotipaikkakunnallani, vaikka pieni kaupunki onkin, on usea nainen menettänyt henkensä entisen kumppanin tappamana.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko olla noin lapsellinen?
Ei ole. Ihmettelen näitä "kiusalla valehdellaan vaan" -huutajia, varmaan sama porukkaa huutaa kuinka raiskauksetkin on "kaikki" sepitettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan, joka puolisostaan/kumppaneistaan eroon haluaa, viitsii nähdä vaivaa vainoamiseen. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kun eroon haluaa, haluaa myös pysyä mahdollisimman vähän tekemisissä. Osapuoli, joka ei eroa hyväksy, kehittelee mitä mielikuvituksellisempia tapoja vainota, pahimmat päättyvät vainotun kuolemaan
Kotipaikkakunnallani, vaikka pieni kaupunki onkin, on usea nainen menettänyt henkensä entisen kumppanin tappamana.
Eron voi olla hyväksymättä myös niin, että kehitellään näitä tarinoita vainoamisista yms...esim. huoltajuuskiistoissa viimeisenä oljenkortenä käytetään insestikorttia
Kotipaikkakunnallani kävi niin, että nainen syytti miestä ties mistä, vaikka toinen osapuoli oli todistetusti muualla. Lähetti esim. itse itselleen viestejä. Asiolla on aina kaksi puolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ihmettelen näitä "kiusalla valehdellaan vaan" -huutajia, varmaan sama porukkaa huutaa kuinka raiskauksetkin on "kaikki" sepitettyjä.
Lapsellista luoda mustavalkoisesti kuva ihanne maailmassa, jossa ei käytettäisi tälläisiä asioita kostonvälikappaleena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko olla noin lapsellinen?
Ja argumenttisi oli?
Siinä vaiheessa kun jonkun mielestä "suuri osa" tietyntyyppisistä rikosilmoituksista on silkkaa kiusantekoa, tulee lähinnä mieleen että mitähän tämä henkilö itse on puuhaillut.
Että mitäs jos vaan jättäisit exäsi rauhaan? Älä edes tekstaa vaikka mieli tekis.
SuuriN osa mistä tahansa rikosilmoituksista on ihan syystä tehty.
Vainoamistapauksissa lienee tilanne usein sana sanaa vastaan. Luulisi että ilmoitusta ei herkästi tehdä ilman todisteita.
Onko täysin aiheetonta epäillä etteikö joukkoon mahtuisi myös aiheettomia ilmoituksia?
Kyllä on vainottu ja jouduin sen takia jopa muuttamaan. Toki mies yhteisiltä tutuilta kuuli kaupunginosan johon muutin ja ajeli siellä päivätolkulla ympyrää kunnes bongasi mut kävelemästä kadulla.
Noin puolen vuoden jälkeen jätti enimmäkseen rauhaan, mutta koen kyllä edelleen loukkaavana miten hän kuvittelee että on ok tulla esim. juttelemaan mulle julkisella paikalla, vaikka ei pahaa tarkoittaisikaan (kuten kävi viime viikolla ensimmäistä kertaa monen kuukauden jälkeen). Vastenmielinen hyypiö enkä malta odottaa että pääsen muuttamaan koko kaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Onko täysin aiheetonta epäillä etteikö joukkoon mahtuisi myös aiheettomia ilmoituksia?
Voisitko kysyä vielä vähän monimutkaisemmin?
Kyllä, ihmissuhteista kun on kysymys voi ihan varmasti olettaa että vaikkapa vuoden aikana tulee jokunen rikosilmoitus vainoamisesta joissa ei olekaan kyse vainosta.
Mutta:
Kun valtaosa ilmoituksista koskee ihan aitoja tapauksia
Ja nämä tapaukset aiheuttavat aitoa henkistä kärsimystä
Ja huippuna se että joissakin tapauksissa uhri menettää henkiriepunsa
On suoraan sanottuna täysin syvältä ja persepäistä tulla ekassa kommentissa epäilemään suurta osaa ilmoituksista (vaikkei edes valtaosaa epäilisikään).
Eli joo, epäile rauhassa, mutta ymmärrä myös että olet perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipaikkakunnallani, vaikka pieni kaupunki onkin, on usea nainen menettänyt henkensä entisen kumppanin tappamana.Eron voi olla hyväksymättä myös niin, että kehitellään näitä tarinoita vainoamisista yms...esim. huoltajuuskiistoissa viimeisenä oljenkortenä käytetään insestikorttia
Kotipaikkakunnallani kävi niin, että nainen syytti miestä ties mistä, vaikka toinen osapuoli oli todistetusti muualla. Lähetti esim. itse itselleen viestejä. Asiolla on aina kaksi puolta.
Tällaist en ole ikinä tajunnu. Todella ahdistavaa, että joukossamme on näitä sairaita tarinankertojia ja täyden paskan puhujia.
Vanhempani erosivat, ja isä vainosi äitiä pidemmän aikaa. Ei uhkaillut, mutta istui autossa yökaudet talon edustalla ja seurasi milloin työmatkalla tai kauppaan. Sain kuulla tästä vasta monta vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipaikkakunnallani, vaikka pieni kaupunki onkin, on usea nainen menettänyt henkensä entisen kumppanin tappamana.Eron voi olla hyväksymättä myös niin, että kehitellään näitä tarinoita vainoamisista yms...esim. huoltajuuskiistoissa viimeisenä oljenkortenä käytetään insestikorttia
Tällaist en ole ikinä tajunnu. Todella ahdistavaa, että joukossamme on näitä sairaita tarinankertojia ja täyden paskan puhujia.
Pahuuttaako tälläisiä asioita tehdään? Olisi kyse sitten vainoamisesta tai tarinoiden keksimisestä niin on pelottavaa miten paljon mielenterveysongelmisia keskuudesamme on.
Minua on vainottu. Jätin aika dominoivan miehen, ja siitä alkoi soittelu, viestittely kännykkään ja sähköpostiin, seuraaminen ja uhkailu. En tajua miksi olin niin tyhmä etten tehnyt rikosilmoitusta. Vaihdoin puhelinnumeroni ja muutin. Mies ei saanut selville uutta osoitettani, mutta kerran (noin vuoden kuluttua suhteen päättymisestä) liikkuessani illalla kaupungilla huomasin että hän seurasi minua.
Vierailija kirjoitti:
Minua on vainottu. Jätin aika dominoivan miehen, ja siitä alkoi soittelu, viestittely kännykkään ja sähköpostiin, seuraaminen ja uhkailu. En tajua miksi olin niin tyhmä etten tehnyt rikosilmoitusta. Vaihdoin puhelinnumeroni ja muutin. Mies ei saanut selville uutta osoitettani, mutta kerran (noin vuoden kuluttua suhteen päättymisestä) liikkuessani illalla kaupungilla huomasin että hän seurasi minua.
Niinpä. Liian harva tekee rikosilmoituksen. Tuskin koskaan vainotun rikosilmoituksessa on kyse kiusanteosta vaan se vaatii suurta rohkeutta.