Mihin "omituisuuteesi" olet tyytyväinen? Sellaisesta, josta on jonkinlaista hyötyä sinulle...
Mä oon varmaan omituinen, kun mulla ei kasva kainalo- eikä säärikarvat. Ihan huomaamatonta hahtuvaa vaan.
Ja siitä oon tosi tosi tyytyväinen, eipähän tartte stressata ollenkaan minkäänlaisten sheivausten kanssa. Jess! :-)
Kommentit (38)
Pystyn ottamaan erittäin vaivattomasti itseltäni suihin. Avokin kanssa ehkä parasta on imeä yhdessä kulliani ja roiskia lopuksi molempien kasvoille. M35
#21 jatkaa: Sorry, luin otsikon väärin! Luulin että ominaisuudesta oli kysymys, mutta se olikin omituisuus! Eihän hyvä kielipää nyt mikään omituisuus ole, ei edes harvinaisuus!
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kokenut olevani onnekas, kun minulla on katto pään päällä ja rahaa ruokaan. Koen itseni "rikkaaksi" vaikka tili on ollut toisinaan lähellä nollaa opiskeluaikoina. Tiedostan jotenkin tosi syvällisesti, että minulla taloudellinen tilanne on parempi, kuin suurimmalla osalla maailman ihmisistä. Samoin ihmiskunnan historian aikana harvoilla on ollut näin turvattu elämä. Tämä on lapsesta asti aiheuttanut minulle kiitollisuuden tunteita. Aina silloin tällöin kotona ollessani tajuan kirkkaasti, kuinka epätavallisen onnekas olen suhteessa ikäisiini nuoriin naisiin ympäri maailmaa. Harvoilla olisi mahdollisuus asua yksin. Olen kiitollinen tästä hyvästä ja se tuottaa minulle onnen tunteita.
Ihana <3
Mulla on tosi iso perse. Ennen ärsytti, mutta nyt kun jättipeba on tullut Kimin, Nickyn ym. myötä muotiin niin ei enää haittaa.
Kuukautiskierto n. 32-34 pv ja kuukautiset kestää pari/max. muutaman pv:n. Nyt viikonloppuna kesti vain yhden kokonaisen päivän + hyvin pientä vuotoa edellisenä ja jälkimmäisenä pv:nä. =)
EI tuo ole edes omituista, mutta en keksinyt muutakaan.
En halua lapsia.
Tästä ei sinänsä ole välitöntä, mitattavaa hyötyä, mutta jos mietin, että vaihtoehtona olisi ollut syntyä ehdottomasti lapsia haluavaksi ihmiseksi, minulla on käynyt älytön tuuri. Ensinnäkin onnellisuuteni olisi kiinni jostakin, mitä en voi itse hallita. Jos en saisikaan lapsia, olisin murtunut ja vähintäänkin joutuisin käymään läpi tuskallisen suruprosessin. Ja toiseksi, vaikka saisinkin lapsia, joutuisin uhraamaan valtavasti aikaa ja rahaa yhteen hyvin riskilttiiseen projektiin. Suuri osa elämääni olisi tältä osin valmiiksi määritelty.
Kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvä liikennesilmä ja olen hyvä kuski.
Näin tuntuu ajattelevan vähintään joka toinen kehä kolmosen aamuruuhkassa matkaavista. ;)
Minulla on todella hyvä itsetuntemus. En tee pääsääntöisesti huonoja päätöksiä, joita joutuisin katumaan ja ja harmittelemaan. Tiedän, mitä elämältä haluan. En juokse sosiaalisen hyväksynnän tai jonkun muun laatiman käsikirjoituksen mukaan vaan teen elämästä sen näköistä, että voin kevein mielin laittaa nimeni siihen alle.
Minulla on hirveän hyvä "kuulomuisti". Muistan minulle varsinkin kasvotusten kerrotut asiat yksityiskohtia myöten hyvin pitkään. On kiva hämmästyttää ihmisiä viittaamalla johonkin, mitä he ovat kauan sitten kertoneet, tai täydentämällä yksityiskohtia, jotka ovat jo häipyneet heidän mielestään. Huono puoli tässä on se, että kun juttuja kerrotaan uudelleen liioitellen tai suorastaan valehdellaan, minä muistan sen alkuperäisenkin version. Siitä en yleensä kyllä huomauta, koska voisi olla niin, ettei juttukumppania enää näkyisi.
Kärsin matalasta verenpaineesta (2 viikon kotimittauksen keskiarvo oli 88/65, viimeksi mitattiin lääkärissä 80/50, en kyllä meinannut pystyssä pysyäkään).
Positiivista tässä on, että lääkäri on kehoittanut hoitamaan sitä syömällä lakritsia ja salmiakkia päivittäin. Suolan käyttöäkään ei tarvitse rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella hyvä itsetuntemus. En tee pääsääntöisesti huonoja päätöksiä, joita joutuisin katumaan ja ja harmittelemaan. Tiedän, mitä elämältä haluan. En juokse sosiaalisen hyväksynnän tai jonkun muun laatiman käsikirjoituksen mukaan vaan teen elämästä sen näköistä, että voin kevein mielin laittaa nimeni siihen alle.
Kadehdittava supervoima.
En saa krapulaa millään mistään määrästä alkoholia enkä koskaan ole saanut.
Ei päänsärkyä, heikotusta, pahaa oloa, tärinää, ruokahaluttomuutta tai mitään psyykkisiäkään oireita. Baari-illan jälkeen herään viimeistään kello 9 aamulla ja syön tukevan aamiaisen.
Näin on ollut aina ja nyt ikää jo päälle 45 vuotta. Osa kavereista ei vieläkään tahdo uskoa tätä ja mulle on muutamissa bileissä yritetty "tehdä" krapulaa tarjoamalla olutta, punkkua ja teräviä sekasin hihitellen, että "no huomenna on sullakin ihan varmana darra".
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä ottaen omituinen. Ja tyytyväinen siihen. Hyödystä en osaa sanoa.
Samoin, ja minulla on erityisesti rohkeutta tehdä asioita eri tavalla, jopa omituisesti. Minulle itselleni siitä on hyötyä, koska toimintaani ei rajoita esimerkiksi naurettavaksi joutuminen vaan ainoastaan laki ja oma mielikuvitus ja moraali.
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä ottaen omituinen. Ja tyytyväinen siihen. Hyödystä en osaa sanoa.
Samoin, ja minulla on erityisesti rohkeutta tehdä asioita eri tavalla, jopa omituisesti. Minulle itselleni siitä on hyötyä, koska toimintaani ei rajoita esimerkiksi naurettavaksi joutuminen vaan ainoastaan laki ja oma mielikuvitus ja moraali.
Persoonallisuuteni yhdistettynä herkkyyteen mahdollistaa sen, että näen ihmisten läpi. Olen aina ihmetellyt miksi ihmisten on niin vaikeaa tunnistaa muiden ihmisten tunnetiloja ja kenties arvojakin, mutta jos minulla on tunteet pelissä, itse muutun yhtä sokeaksi. Pidän ihmisten tarkkailusta ja olen siis hyvä ymmärtämään heitä.
Olen erityisherkkä, mutta silti osaan hömpöttää kavereiden ja sisarusten kanssa mitä oudoimpia juttuja. Pystyn myös lukemaan ihmisten tunnetiloja ja osaan samaistua niihin, minua on kehuttu hyväksi kuuntelijaksi ja empaattiseksi ihmiseksi. En myöskään koskaan kärsi krapulasta ja aistin jossain määrin yliluonnolisen, kuten edesmenneen isoisäni, jonka läsnäolon tunnen joka ilta mennessäni nukkumaan.
Mulla on hyvä kielipää. Onhan siitä hyötyä (ja iloa, kun voi esim. kirjat useimmiten lukea alkukielellä).