Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle tulee yksiöön kuivaava pesukone. Mihin kannattaa varautua? Saako kuivata "kaiken"?

Vierailija
21.02.2016 |

Joo, ja ne kuljetustuet kannattaa ottaa pois. :D

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vakuutusehdoistasi, täytyykö pesukone kytkeä kiinteästi viemäriin. Todennäköisesti täytyy. Asennus kannattaa pyytää koneen myyjältä, sillä vakuutusyhtiö voi evätä korvaukset, jos asennus on tehty omin päin väärin (yhtiön mielestä).

Olisiko sulla nyt mennyt sekaisin tiskikoneen asennus?

Ei.

No enpä ole koskaan kuullut, että pyykinpesukoneen asennukseen vaaditaan ammattilainen. Pyykkikone on yleensä aina märkätiloissa, eikä mahdollinen vesivahinko aiheuta suurempaa ongelmaa. Pesukone on muutenkin lähes mahdotonta asentaa väärin.

Ei vaadita ammattilaista, mutta varmaan ymmärrät, että vakuutusyhtiö ansaitsee voittonsa keksimällä tapoja evätä korvaukset isoissa vahinkotapauksissa. Itse ottaisin dokumentin ammattiasennuksesta ihan varmuuden vuoksi.

Kerrohan se suuri vahinko jonka pesukone voi aiheuttaa? Tulipalo tulee mulle mieleen ja se johtuu ihan muista syistä kuin asennuksesta.

Vierailija
22/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla tosi varovainen siitä mitä kuivaa. Mä oon pilannut monen monet vaatteet kuivausrummulla (en tiedä onko kuivaavalla pesukoneelle ja kuivausrummulla eroa tässä asiassa). Kutistuttaa, haalistuttaa värejä, kuluttaa muutenkin paljon vaatetta. Ehkä mulla on huonolaatuisia vaatteita mutta edes puolet niistä ei kestä kuivausta.

Vierailija
24/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla tosi varovainen siitä mitä kuivaa. Mä oon pilannut monen monet vaatteet kuivausrummulla (en tiedä onko kuivaavalla pesukoneelle ja kuivausrummulla eroa tässä asiassa). Kutistuttaa, haalistuttaa värejä, kuluttaa muutenkin paljon vaatetta. Ehkä mulla on huonolaatuisia vaatteita mutta edes puolet niistä ei kestä kuivausta.

Mä epäilen sun kohdalla huonoa rumpua tai käyttäjävikaa. Mä en ole moneen vuoteen enää onnistunut pilaamaan mitään vaatteita, vaikka lähes kaiken rummussa kuivaankin. Haalistumista mulla ei ole koskaan tapahtunut.

Vierailija
25/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinattiin ostaa pesukone kuivaus ominaisuudella, mutta se vie 100l vettä pelkästään kuivaamiseen :( tyydyttiin perus koneeseen ja joskus hankitaan kuivausrumpu isompaan asuntoon.

Olen valmis maksamaan siitä, ettei tarvitse kuivata vaatteita telineillä pienessä asunnossa! -ap

Ihmisillä näyttää vähän suhteellisuudentaju kadonneen. 100l vettä + sähkö maksaa kovemmallakin hinnalla max noin 50c. Todennäköisemmin luokkaa 20-30 senttiä. Aika pieni hinta jos/kun sillä saa pidettyä asunnon siistimpänä eikä pyykkiä loju ympäriinsä. Etenkin, jos pestävää on vain se 1-2 koneellista viikossa. Ei ehkä siis ensimmäinen säästökohde.

Vierailija
26/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on reilun vuoden ollut kuivaava kone, kahden hengen talous. En vaihtaisi! Pyykkiä ei tule ihan mielettömästi, laitan päivällä koneen pyörimään ja menee sitten sen 3-5h pyykistä riippuen. Esim. lakanat ja pyyhkeet menevät niin paljon helpommin koneessa kuivaamalla, en jaksanut sitä ainaista ripustelua ja eteisen täyttävää kuivaustelinettä (ei mahtunut kylppäriin). Koneessamme on vielä se höyrytystoiminto, sekin on kiva. 

Vanhemmillani on pesutorni, ei olisi viiden hengen taloudessa pesukone riittänyt, mutta kahdella menee mainiosti.

Vierailija
27/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso vakuutusehdoistasi, täytyykö pesukone kytkeä kiinteästi viemäriin. Todennäköisesti täytyy. Asennus kannattaa pyytää koneen myyjältä, sillä vakuutusyhtiö voi evätä korvaukset, jos asennus on tehty omin päin väärin (yhtiön mielestä).

Ei siihen mitään ammattilaista tarvita! Minä 19v. asensin ihan lukiopohjalta. Osaan katsos lukea käyttöohjeet!  Olisihan niissäkin jo mainittu jos ammattilaisen pitäis laittaa. Sen verran sain kyllä apua, että koneen sisään kantaneet kodinkonemyyjät sanoivat, että muista sitten laittaa poistoletku hyvin ettei ole lattia märkänä.

Vierailija
28/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään ammattilaista tarvita! Minä 19v. asensin ihan lukiopohjalta. Osaan katsos lukea käyttöohjeet!  Olisihan niissäkin jo mainittu jos ammattilaisen pitäis laittaa. Sen verran sain kyllä apua, että koneen sisään kantaneet kodinkonemyyjät sanoivat, että muista sitten laittaa poistoletku hyvin ettei ole lattia märkänä.

Miksi jollotat jostakin osaamisesta tai ohjekirjojen lukemisesta, kun noilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä?

Vierailija
29/29 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinattiin ostaa pesukone kuivaus ominaisuudella, mutta se vie 100l vettä pelkästään kuivaamiseen :( tyydyttiin perus koneeseen ja joskus hankitaan kuivausrumpu isompaan asuntoon.

Saa nauraa tietämättömyydelleni, mutta miksi kuivaava kone kuluttaa (=vie) vettä kuivatessaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän