Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi möläytti vanhemmilleni että olen raskaana!

Piia
21.02.2016 |

Saimme vähän aikaa sitten tietää että odotan kauan kaivattua esikoistamme. Päätimme ensin kertoa miehen vanhemmille samalla kertaa kun olimme muutenkin menossa käymään heillä. Appivanhemmat olivat tietenkin ihan haltioissaan, mutta vannotimme etteivät kerro kenellekään, varsinkaan minun vanhemmilleni jotka saisivat tietää seuraavana päivänä. Oletin että asia meni perille kerralla kun lupailivat etteivät sano mitään. No mitäs, illalla äitini soittaa hieman hämmentyneenä että anoppini oli hänelle soitellut hetki sitten että "tiesitkö että Piia oottaa vauvaa?" Siis MITÄ V***UA?! Itkuhan siinä mulla tuli kun olin ihan järkyttynyt tommosesta! Olin niin odottanut että saisin kertoa asian itse ja varsinkin kun tämä on anopille viides lapsenlapsi ja mun vanhemmille ensimmäinen! Tuli niin raivo anoppia kohtaan ettei mitään rajaa. Annoin kyllä sitten melko napakkaa palautetta kun olin ensin vähän rauhoittunut mutta akka vaan hihitteli ja kohautteli olkiaan että "mä nyt oon vähän tämmönen mummohöppänä".. Sanonko mihin tuommonen joutais.. Mieskin vaan puolustelee että eihän tää nyt niin vakavaa oo mut mulle oli tärkeetä. Jos meille ikänä tulee toinen lapsi niin anoppi saa tietää tasan viimesenä!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella että itse olisin voinut käydä vetämässä pienen litsarin anopille tai heittämässä vettä naamalle. Ihan vaan verukkeella " no kun minä nyt olen tämmöinen raskaushormoonihirviö".

Pitäisin huolen jatkossa että oma äitini kuule kaikki asiat täst edes ennen anoppia. Mieluiten vielä päiviä ennen. Jopa ehkä niin, että voisi sanoa "ai, mä olenkin unohtanut kertoa sulle että meille tulee tyttö". Joo, olisin super katkera!

Ja oletat, että myös miehesi on superkatkera?

Ap:n lapsi ei ollut anopin eka lapsenlapsi, joten voi olla, että anoppi automaattisesti ottaa etäisyyttä ja keskittyy niihin tärkeämpiin lapsenlapsiin.

Vierailija
22/27 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piia kirjoitti:

En todellakaan kerro puhelimessa tulevasta vauvasta, haluan nähdä ilmeet ja reaktiot ja saada halauksia! Ja anopit kyllä soittelevat silloin tällöin vaikkeivat ylimpiä ystäviä olekaan. Mitä outoa siinä on?

Miksi haluat nähdä ilmeet ja reaktiot? Siksikö, että voisit kunnollaan loukkaantua kun isäsi kysyy, että millä te sen elätätte, kun olette tulottomia? Tai kun äitisi tuhahtaa, että Salkkarit on kesken, älkää höpiskö

Siksi että meillä on elämässä onnea ja rakkaita ihmisiä ympärillä. Asioita joita sinä et ilmeisesti ole koskaan saanut kokea. Pahoitteluni.

Meillä muiden ilmeiden ja reaktioiden näkemistä ei pidetä onnen ja rakkauden ilmentymänä. Siksi voin varsin hyvin soittaa heti raskaustestin tehtyäni äidilleni ja kertoa olevani raskaana. Me ei-autistit kun kuulemme jo äänensävystä, mitä meille tärkeät ihmiset ovat asioista mieltä. Ei tarvita halauksia ja ilmeitä.

Surettaa teidän puolesta. Mutta hyvä jos teillä asiat toimii noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja täällä, mitä karvasta te ootte menneet juomaan? :D

Kyllä mäkin halusin kertoa itse, nähdä tärkeät ihmiset ja saada reaktiot ihan konkreettisesti. Ei meillä vauvaa niin usein tule, että tämä olisi ollut ihan läpihuutojuttu ollut mulle, miehelle - tai meidän läheisille.

Ja ymmärrän täysin sen, että halusitte kertoa ITSE tuleville isovanhemmille. Nää on aika herkkiä asioita, itselle tulee paha mieli. Siitä ettei saanut kertoa suurta uutista ja että kokisin vielä aiheuttaneeni äidilleni pahaa mieltä sillä, että annoin noin suuren uutisen toisen tulevan isovanhemman kerrottavaksi.

Olet loukkaantunut ihan syystä, anoppisi on ääliö, jos ei tajua mikä meni pieleen. Ei toisten suuria uutisia kerrota eteenpäin, varsinkin, jos sitä on oikein erityisesti toivottu. Höh!

No, seuraavat asiat tosiaan omille vanhemmille ensin, mies saa hoitaa tiedottamisen vanhemmilleen (miehet eivät - yleensä - ole tässä kauhean aktiivisia).

Ja onnea odotukseen!

Vierailija
24/27 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella että itse olisin voinut käydä vetämässä pienen litsarin anopille tai heittämässä vettä naamalle. Ihan vaan verukkeella " no kun minä nyt olen tämmöinen raskaushormoonihirviö".

Pitäisin huolen jatkossa että oma äitini kuule kaikki asiat täst edes ennen anoppia. Mieluiten vielä päiviä ennen. Jopa ehkä niin, että voisi sanoa "ai, mä olenkin unohtanut kertoa sulle että meille tulee tyttö". Joo, olisin super katkera!

Ap:n lapsi ei ollut anopin eka lapsenlapsi, joten voi olla, että anoppi automaattisesti ottaa etäisyyttä ja keskittyy niihin tärkeämpiin lapsenlapsiin.

Mies varmasti ymmärtäisi miksi hänen äidilleen ei jatkossa asioita kerrota ennen omaa äitiäni.

Ja semmoinen anoppi joka lajittelee lapsenlapsensa tärkeysjärjestykseen niin minun puolesta saakin jäädä taka-alalle :) parempi niin.

Vierailija
25/27 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisi anoppi tuollaisen tempun jälkeen kyllä aikamoiseen informaatiopimentoon meillä. Saisi lukea lapsen syntymästä sitten sunnuntain Hesarista. :D Tai sittrn alkaisin tarkoituksellisesti antamaan tietoja vasta vähän viiveellä apelle, joka saisi sitten toimia anopille tiedottamisessa.

Vierailija
26/27 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies varmasti ymmärtäisi miksi hänen äidilleen ei jatkossa asioita kerrota ennen omaa äitiäni.

Ja semmoinen anoppi joka lajittelee lapsenlapsensa tärkeysjärjestykseen niin minun puolesta saakin jäädä taka-alalle :) parempi niin.

Lajitteleehan ap:kin isovanhempia.

Vierailija
27/27 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lajitteleehan ap:kin isovanhempia.

Ja syystäkin.

Voi aikuinen ihminen itse sitten miettiä mikä meni vikaan.