Anoppi möläytti vanhemmilleni että olen raskaana!
Saimme vähän aikaa sitten tietää että odotan kauan kaivattua esikoistamme. Päätimme ensin kertoa miehen vanhemmille samalla kertaa kun olimme muutenkin menossa käymään heillä. Appivanhemmat olivat tietenkin ihan haltioissaan, mutta vannotimme etteivät kerro kenellekään, varsinkaan minun vanhemmilleni jotka saisivat tietää seuraavana päivänä. Oletin että asia meni perille kerralla kun lupailivat etteivät sano mitään. No mitäs, illalla äitini soittaa hieman hämmentyneenä että anoppini oli hänelle soitellut hetki sitten että "tiesitkö että Piia oottaa vauvaa?" Siis MITÄ V***UA?! Itkuhan siinä mulla tuli kun olin ihan järkyttynyt tommosesta! Olin niin odottanut että saisin kertoa asian itse ja varsinkin kun tämä on anopille viides lapsenlapsi ja mun vanhemmille ensimmäinen! Tuli niin raivo anoppia kohtaan ettei mitään rajaa. Annoin kyllä sitten melko napakkaa palautetta kun olin ensin vähän rauhoittunut mutta akka vaan hihitteli ja kohautteli olkiaan että "mä nyt oon vähän tämmönen mummohöppänä".. Sanonko mihin tuommonen joutais.. Mieskin vaan puolustelee että eihän tää nyt niin vakavaa oo mut mulle oli tärkeetä. Jos meille ikänä tulee toinen lapsi niin anoppi saa tietää tasan viimesenä!
Kommentit (27)
Ymmärrän. Onhan tuo epäreilua että anoppi tiesi tasan tarkkaan että haluat itse asian kertoa niin menee ja paljastaa sen ensin. Olisin minäkin vihainen. Onnea joka tapauksessa :)
Tosi ajattelematonta ja moukkamaista käytöstä anopilta, mutta loppujen lopuksi kyse ei ole mistään maailmanlopusta. Toivottavasti saatte välinne selvitettyä.
No nyt tiedät ettet voi luottaa anoppiin. Hyvä oppi.
Vittu mikä kusipää.
Siis oikein kusisten päiden pääkusiaivo.
Jos hän ei halua esim. ikinä tavata lastanne, olisi voinut sanoa sen suoraan, eikä aiheuttaa välirikkoa tuollaisen kusipäätempun avulla.
Taina anoppi odottaa oikeen kieli pitkällä ja kuolaten että pääsee kertomaan uutiset sinun vanhemmillesi. Taitaa tuolla emakolla olla tylsä elämä kun pitää muiden ilosta vetää välistä
0/5.
Anopit ei soittele toisilleen kuin poikkeustapauksissa enkä oikeasti ymmärrä, miksi et voinut sille omalle äidillesi kertoa asiaa puhelimessakin. Ja jos ne anopit on kaveruksia, niin kaiketi tiesit asian etukäteen ja tajusit, että totta kai anoppi soittelee äidillesi, koska haluaa tämänkin tietävän.
Ja voihan olla, että saatte vielä kertoa toisenkinlaisia uutisia.
Anoppi meni lestinsä yli, halusiko kenties näyttää äidillesi, että heille kerrottiin ensin. Onko heidän välinsä mitkä, apoivanhemmat-omat vanhempasi? Varmasti harmittaa, mutta eihän se loppujen lopuksi niin vakavaa ole. Tiedätpä, että anoppiin ei ole luottamista.
Anoppisi vaikuttaa kierolta ihmiseltä.
Kierot ihmiset tekevät aina kaikkea väärää ihan tahallaan ja sitten kiinni jäädessään selittävät että "no enhän minä tahallani" tai että "se oli vain huumoria". Ja sitten alkavat syyttää siitä että heitä nyt kiusataan ja panetellaan.
Pidä varasi AP, anoppisi voi jatkossakin keksiä jotain inhottavaa. Ehkä kerrot vauva-asioista tästä lähin kaiken ensin omille vanhemmilleni, ettei anoppi varmasti ehdi juoruamaan?
Jotenkin hauska tuo alku "saimme vähän aikaa sitten tietää, että odotan esikoista". Muut tekee raskaustestejä tms., mutta ap sai tietää odottavansa. Enkelikö kävi kertomassa?
Ymmärrän hamin. Itselläni äitini on samanlainen hölösuu. Ensimmäisen lapsen kanssa soitti koko suvun läpi heti, vaikka oli vannotettu ettei kerro kellekään, sillä raskaus oli vasta alussa. No olin niin loukkaantunut että, kun aloin odottaa seuraavaa lasta, kerroin hänelle viimeisenä.
En todellakaan kerro puhelimessa tulevasta vauvasta, haluan nähdä ilmeet ja reaktiot ja saada halauksia! Ja anopit kyllä soittelevat silloin tällöin vaikkeivat ylimpiä ystäviä olekaan. Mitä outoa siinä on?
Piia kirjoitti:
En todellakaan kerro puhelimessa tulevasta vauvasta, haluan nähdä ilmeet ja reaktiot ja saada halauksia! Ja anopit kyllä soittelevat silloin tällöin vaikkeivat ylimpiä ystäviä olekaan. Mitä outoa siinä on?
Miksi haluat nähdä ilmeet ja reaktiot? Siksikö, että voisit kunnollaan loukkaantua kun isäsi kysyy, että millä te sen elätätte, kun olette tulottomia? Tai kun äitisi tuhahtaa, että Salkkarit on kesken, älkää höpiskö
Mun sisko halusi kertoa raskaudesta mummon 80v-päivillä. Hieno ajoitus. Kukaan ei onnitelut, kun kaikki touhusi mummon ympärillä ja mummo puolestaan oli innoissaan meidän 2v:n tekosista.
Piia kirjoitti:
Mun käly on ihan kuin sinä! Kaikki asiat esitetään suurena draamana. Siksi me on jo opeteltu, että sanoi se isona uutisena mitä tahansa, niin me todetaan lakonisesti, että ai jaa ja jatketaan juttua jostain muusta.
- Meille tulee syyskuussa vauva!
- Ai jaa, naapurikin otti koiranpennun sen ennen joulua kuolleen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Piia kirjoitti:
Miksi haluat nähdä ilmeet ja reaktiot? Siksikö, että voisit kunnollaan loukkaantua kun isäsi kysyy, että millä te sen elätätte, kun olette tulottomia? Tai kun äitisi tuhahtaa, että Salkkarit on kesken, älkää höpiskö
Siksi että meillä on elämässä onnea ja rakkaita ihmisiä ympärillä. Asioita joita sinä et ilmeisesti ole koskaan saanut kokea. Pahoitteluni.
Voin kuvitella että itse olisin voinut käydä vetämässä pienen litsarin anopille tai heittämässä vettä naamalle. Ihan vaan verukkeella " no kun minä nyt olen tämmöinen raskaushormoonihirviö".
Pitäisin huolen jatkossa että oma äitini kuule kaikki asiat täst edes ennen anoppia. Mieluiten vielä päiviä ennen. Jopa ehkä niin, että voisi sanoa "ai, mä olenkin unohtanut kertoa sulle että meille tulee tyttö". Joo, olisin super katkera!
Meidän anopeilla ei taida edes olla toistensa puhelinnumeroja. En mäkään haluaisi äidilleni puhelimessa kertoa ja kurja toiselta salailla jos kerran käymässä ollaan. Anopin vika ja kiukkuinen saat olla.
Piia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piia kirjoitti:
Siksi että meillä on elämässä onnea ja rakkaita ihmisiä ympärillä. Asioita joita sinä et ilmeisesti ole koskaan saanut kokea. Pahoitteluni.
Meillä muiden ilmeiden ja reaktioiden näkemistä ei pidetä onnen ja rakkauden ilmentymänä. Siksi voin varsin hyvin soittaa heti raskaustestin tehtyäni äidilleni ja kertoa olevani raskaana. Me ei-autistit kun kuulemme jo äänensävystä, mitä meille tärkeät ihmiset ovat asioista mieltä. Ei tarvita halauksia ja ilmeitä.
Anoppi saisi työntää höppänöintinsä perseeseensä.