Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies suuttui "mies" sanasta? Häh?

Vierailija
21.02.2016 |

Tämä on jäänyt mietityttämään, vaikka tapahtuneesta on jo vuosia aikaa.

Olin puhelimessa jonkun "virallisen" tahon kanssa ja siinä keskustellessa kutsuin puolisoani nimikkeellä "mies". Olkoot vaikka "mies on töissä siellä-ja-siellä".
Puhelun jälkeen mieheni (avopuoliso, yksi yhteinen lapsi) alkoi huutaa minulle että: Etkö voi sanoa minua nimellä? En minä mikään mies ole, MIES, MIKÄ IHMEEN MIES? Minäpä kutsun sinua tästä lähtien naiseksi! NAINEN !!"

Hän oli silminnähden vihainen ja minua pelotti, otin koiran ja lähdin vähin äänin ulos, hän jäi yksinään puhumaan...
Onneksi on jo ex, mutta tämä asia on vaivannut...Mikä siinä häntä oikein häiritsi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin alkanut kutsumaan häntä sitten äijänkäppyräksi tms.

Vierailija
2/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain vetävät herneet tuuttiinsa tuollaisesta. Samoin voivat suuttua, jos joku sanoo esim. "työkaveri" eikä puhu nimellä. Ei siihen mitään järjellistä syytä ole, kokevat sen vain jotenkin vähätteleväksi tai jotain. Yleensä tällaisilla ihmisillä on itsetunto aika onnettomissa kantimissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut, että perheeni toinen aikuinen jäsen - urospuolinen sellainen - on töissä siellä-ja-siellä.

Vierailija
4/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko esim. uros ollut parempi?

"Uros on töissä" :D

Vierailija
5/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesikin saa siis mielestäsi kutsua sinua vituksi?  Sehän sinä miehelle olet.

Vierailija
6/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vain vetävät herneet tuuttiinsa tuollaisesta. Samoin voivat suuttua, jos joku sanoo esim. "työkaveri" eikä puhu nimellä. Ei siihen mitään järjellistä syytä ole, kokevat sen vain jotenkin vähätteleväksi tai jotain. Yleensä tällaisilla ihmisillä on itsetunto aika onnettomissa kantimissa.

Joo, nää on myös niitä ihmisiä, jotka tarinoi vaikka miten pitkään sulle täysin tuntemattomista ihmisistä pelkillä etunimillä. Sitten yrität arvailla kysellä, että ketähän nää ihmiset mahtaa olla. Työkavereita? Sukulaisia? Perheenjäseniä? Naapureita? Kavereita?

Vierailija
7/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan selvä juttu! MIES sanaa käytetään vain aviomiehestä, ei poikakaverista, joksi hän mielsi itsensä. Hän käytti sinua vaan hetken huvina, eikä koskaan olisi halunnut sanoa sina vaimokseen, eikä kutsuttavan itseään sinun miehksesi. hahahahah.Koskaan hän ei aikonutkaan avioitua sinun kanssa, siksi koko ajatuskin raivostutti sitä. 

Vierailija
8/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se johtuu siitä, että tietty joukko miehiä on omalla käytöksellään aiheuttanut mies-sanalle korvaamatonta vahinkoa, eli siis sillä sanalla on nykyään negatiivinen kaiku. Kun sanotaan mies, se tuo joillekin mieleen vain tietynlaisen miehen, eli se ei ole enää yleisnimitys urospuoliselle aikuiselle ihmiselle, vaan nimitys tietynlaisen asenteen omaavalle, aikuiselle urospuoliselle ihmiselle.

Näin luulen.

Miehet voivat itse kommentoida ja tarkentaa.