Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kova ponnistus maratonin juokseminen lopulta on?

Vierailija
21.02.2016 |

Itse sitä suunnittelen ensi kesäksi. Taustana n. 10 vuotta lenkkeilyä / juoksua. Muutama 1/2 maraton n. 2 tunnin aikaan. Juoksen n. 4-5x / vk 10 km lenkkejä. Välillä fiiliksen mukaan n. 15 km kerran pari /kk.

En jaksaisi alkaa orjallisesti jotain ohjelmaa noudattamaan, riittääkö treeniksi vain et pidemmän lenkkejä muutaman kerran kk n. 25 km? Jumppaan kotona lisäksi kahvakuulalla. Salilla en käy enkä aio sitä aloittaa, ei ole aikaa eikä kiinnostusta.

Kommentit (3)

1/3 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait se nyt niin kauheen kova juttu ole jos ei ole mitään ajallisia tavoitteita. Käyt 4.5h sen lönkyttelemässä niin ei luulis olevan mahdoton paikka jos puolikkaitakin olet juossut.

Vierailija
2/3 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon tavoitteistasi. Kävin itse vuoden sellaisessa juoksukoulussa, opettelin vauhdin rytmittämistä. Tavoite oli 4 tunnin aika. Maraton erosi kohdallani puolikkaista suuresti. Varsinainen taistelu alkoi vasta 25km jälkeen, kun oli vielä se 15km matkaa jäljellä. Tuossa tulikin se suurin tiputus, eli siihen asti mentiin tunti/10km, sen jälkeen vauhti hidastui ja alkoi palata 35km jälkeen. Jos haluaa vain juosta maratonin läpi, niin se varmasti onnistuu perusterveeltä aikuiselta. Ei välttämättä tunnu mukavalta, mutta onnistuu. Itse halusin minimoida vammat, jotta pääsin jatkamaan jo seuraavalla viikolla treeniä. Kuitenkin illalla maratonin jälkeen kroppa oli sen verran ns. tulehtunut, että kaikki ravinto tuli ulos ja kuume nousi n. päiväksi. Onhan näitä urotekoja mm. Krapulassa puolikkaan juoksijoita ja kylmiltään maratonin juoksevia, mutta itse haluan naittia tapahtumasta ja tehdä edes kohtuullisen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit treeniä siihen että totutat itsesi pitkiin matkoihin etkä särje itseäsi. Vaikka aerobinen kunto plisikin kohdallaan niin nilkat, lonkat, lihakset, jänteet, jne eivät välttämättä kestä pitkäkestoista rasitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän