Tuttavaperhe kasvissyöjiä..
Eikä siis ihan vaan lakto-ovo-vegetaristeja, vaan vegaaneja. Eihän siinä mitään, heidän hommansa. Sain tänään tietää juuri parikymmentä minuuttia sitten kun poikani oli ollut vierailulla. 9-vuotias kyseessä. Oli syönyt päivällistä siellä ja tuli hermostuneena ja itkuisena kotiin. Ruokana oli pastaa, kasviksia, sieniä ja ilmeisesti jotain soijatuotetta. Poikaani ei kuitenkaan oltu otettu huomioon, ja jäi syömättä. Syynä ei ole allergia, ei yksinkertaisesti tykkää kasvisruuasta. Jotenkin surullista, että nämä perheen lapset eivät saa syödä "normaalia" ruokaa ja eivät ikinä saa karkkia tai suklaata tai leivoksia. Antaisivat lasten olla lapsia.
Kommentit (16)
Ei kannata kaveerata sekopäiden kanssa.
Vegaanivihaaaja taas vauhdissa. Kun ei löytynyt sopivaa keskustelua minne mennä riehumaan, täytyy keksiä taas ihan oma bs-aloitus.
0/5
Vierailija kirjoitti:
eivät ikinä saa karkkia tai suklaata tai leivoksia
Vegaanivihaajalle tiedoksi, että on olemassa myös paljon erilaisia vegaaniherkkuja, karkkia, suklaata, leivoksia ja muuta.
Ruoka on ruokaa!
Oli sitten vegaani tai lihansyöjä, niin sitä syödään mitä on tarjolla! Ollaan kiitollisia että meillä on ruokaa täällä kaikille, eikö?
Vegaanit kärsivät akuuteista ravintoaineiden puutostiloista ja voimakkaasta aivopesusta. On luonnollista, että he käyttäytyvät hiukan hassusti.
Vastaan, vaikka todennäköisesti provo.
Minulla ja miehelläni on yksi lapsi ja perheemme on lähes vegaani. Mieheni on pescovegetaristi, mutta koska olen himo ruuanlaittaja, niin syö meillä 99% vegaanisesti. Kuitenkin... Lapsesi on nirso, opeta hänet syömään vihanneksia, ne ovat terveellisiä.
Ja mitä vielä tohon vegaanisuuteen tulee, niin lapsemme kyllä syö aina välillä herkkuja, kuten muutkin lapset. Teemme vain vegaanisia versioita usein ei-vegaanisista ruuista kuten keksit, muffinssit, letut ja niin edelleen. Terve lapsi meillä on, ja ihan yhtä onnellinen kuin muutkin lapset.
Ap:n pentu taitaa olla vähän retardi.
Mikä on normaalia ruokaa, sekö jota sinä syöt vai tuttavaperheesi syömä ruoka? Lapset kannattaa tutustuttaa monenlaiseen ruokaan, joista he voivat myöhemmin valita. Älä opeta lapsellesi ennakkoluuloja, vaikka niitä itselläsi onkin!
Ap:n pentu on urpo keskiluokkainen tallukka kuten on ap:kin. Sivistynyt tai edes normaali ihminen sietää kyllä kasvisten makua ja syö mitä on tarjolla. Nakit ja sikanauta-roska ei ole ruokaa.
Itse olen vegaani, ja aina jos esimerkiksi tarjotaan ei-vegaanista ruokaa, niin sillon syön kaikkea, mitä voin, jossa ei ole eläintuotteita, valittamatta. En oleta, että eteeni raadettaisiin ruuan suhteen. Usein kuitenkin aina jotain vegaanista löytyy, ja siitä olen kiitollinen. Opeta lapsellesi monipuolisuutta ruuan suhteen, vihanneksia ja hedelmiäkin pitää syödä.
voi voi yhyy. lapset ei tykkää kaikista ruoista. oisko niiden pitänyt tarjota sun lapselle jotain lihamakaronilaatikkoa vaikkeivat itse sitä syö. eiköhän sitä kerkee kuule herkkuja syödä aikuisenakin vaikkei lapsena niitä saisi ollenkaan. terveelliset ruokatavat tulevat kotoa ja vegaanin lapset osaa ainakin syödä kasviksia joka päivä.
kylässä syödään mitä tarjotaan tai ei syödä mitään
Mitä ihmettä? Itse vaikka syönkin lihaa, en ymmärrä tätä kauheaa vegaanivihaa. Kaikki vegaanit, jotka tunnen, ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Useinkin hyvin kohteliaita ja ymmärtäväisiä myös, ja kenties avoinmielisempiä kuin monet muut. Vegaanilasten vanhemmat kyllä osaavat pitää huolen, että lapsi saa ravinnossaan kaikki tarvittavat vitamiinit, mineraalit, rasvat ja proteiinit. Tilanteesi toisaalta ei näytä olevan samanlainen. Huolehdi, että nirso lapsesi syö vihanneksensa ja hedelmänsä. Jos et huolehdi asiasta nyt, niin lapsesi vielä 25-vuotiaana pelkää sitä, että lautasella liha koskee perunoihin.
No voi ap, sua porvoolaista!
Mee vaikka pistämään kinkkua napaas, jookos? - Ja päälle muutama sian verestä tehty verilettu. Ahvot!
Monet lapset eivät syö vihanneksia vain ihan sen takia ettei kotona ole totutettu kun ruuat on tyyliin pasta/peruna ja liha kastikkeessa tai jotain vastaavaa. Kun ollaan vieraisilla niin silloin syödään sitä mitä tarjotaan. En näe siinä mitään ongelmaa vaikka tuttavaperheen lapset eivät vedä karkkia. Ei sitä terve lapsi tarvitse. Herkullisempaa ruokaakin on olemassa.
Huono provo.