Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko imusolmukesyöpä oireilla vain imusolmukkeiden kasvuna?

Vierailija
20.02.2016 |

Kasvavat hitaasti ja myös lisääntyvät. Isoin on n. 3 senttiä. Alkuun oli reilun sentin ja kuukausia tuossa ollut ja kasvanut siis hiljalleen. Ympärillä myös muita pienempää epätasaista mötkylää.
Koskaan ei ole ollut kipeä. En ole kauhean väsynyt enkä ole laihtunut.
Kuitenkin hikoilen kun sika. Tulee ns. kuumia aaltoja ja öisin on niin kuuma että nukun nykyään alasti.
Siihen ne oireet sitten jäivätkin.

Kaulan ultraan jo aika mutta vähän jännittää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mulla oireili kilpirauhassyöpä noin. Onko sulla kilpirauhanen suurentunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu on yksi syövän oire. Miksi et mene lääkäriin?

Vierailija
4/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Mulla oireili kilpirauhassyöpä noin. Onko sulla kilpirauhanen suurentunut?

Lääkäri sanoi kolmisen kuukautta sitten, että kilpirauhanen turvonnut ja imusolmuke oli silloin hänen sanojen mukaan normaalin ylärajalla. Nyt kun kävin pari viikkoa sitten lääkärillä ei kokeillut kilpirauhasta enkä siitä huomannut sanoa mutta laittoi ultraan kasvaneen imusolmukkeen takia.

Minulla on kyllä vajaatoiminta joten kilppari saattoi olla/on turvonnut sen vuoksi. Itse en osaa sanoa onko kilpirauhanen suurentunut vai ei.

Ap

Vierailija
5/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilu on yksi syövän oire. Miksi et mene lääkäriin?

Olen siellä käynytkin pari kertaa ed. mainittujen asioiden takia :)

Nyt vain jännitän vähän tässä jatkotutkimuksia ja mitä verikokeet kertovat lymfosyyteistä yms. Kuukausia sitten valkosolut oli koholla mutta lievästi joten sen osalta ei ollut ainakaan silloin vielä mitään huolestuttavaa.

Ap

Vierailija
6/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku autoimmuunisairauskin voi aiheuttaa vastaavia oireita. Mutta hyvä että tutkitaan, toivottavasti löytyy syy, ja mielellään ei toki mikään vakava :)

Se kilpirauhassyöpää sairastanut

Vierailija
7/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, syötkö tyroksiinia? Sehän aiheuttaa helposti yöhikoilua.

Vierailija
8/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, syötkö tyroksiinia? Sehän aiheuttaa helposti yöhikoilua.

Juu syön, eikös tuo hikoilu esiinny sitten liikatoiminnalla? Lääkemääräni on kyllä niin pieni vielä etten usko olevani liikatoiminnalla kun arvot on vielä(kin) vajaatoiminnan puolella ja oireetkaan eivät puhu puolestaan tai no paitsi hikoilu jota on tässä ollutkin jo kuukausia.

Btw, kiitos vastailusta :) kuinka muuten sinulla oli oireita syövässä ja oliko pahanlaatuinen? Oletko parantunut?

Ap

Vierailija
9/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
11/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani oli imusolmukesyöpä, ei oireillut lainkaan suurentuneilla imusolmukkeilla. Pitkittynyttä köhää, yölämpöilyä niin, että lakanat aamuisin märkinä.

Vierailija
12/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pitkään toisella puolella turvonnut imusolmuke, sanoisin että ainakin 3cm (omasta mielestäni, ultrattiin joskus vuosi sitten ja noin 1cm sanottiin vastauksessa, oma mittaus siis aika epävarma). Muuallakin on pieniä, mutta olen hyvin hoikka. Lääkäri lohdutteli huoltani, että yleensä syövän ollessa kyseessä tulisi muitakin oireita, yöhikoilua, kuumeilua, väsymystä, laihtumista ja taitaapa näkyä verikokeessakin muutoksia. Mulla kaikki muuten ok. Kärsin TOS-syndroomasta ja kaula on usein jumissa, epäilen että se vaikuttaa myös. En ole käynyt lääkärillä tämän vuoksi enää, ensimmäisen kerran havaitsin ko. imusolmukkeen jo 4v sitten :)

Vierailija
13/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, lisääkin luen mielelläni :)

Vierailija
14/17 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillani laski hemoglobiini tosi alhaiseksi kun alkoi imusolmukesyöpä ilmoittelemaan itsestään oireina. Lisäksi sekä kainalon, vatsan ja kaulan imusolmukkeet olivat suurentuneet, mutta ei niin paljoa, että anoppi olisi itse huomannut asiaa. Vatsan imusolmukkeiden suurentuminen näkyi ultrassa.

Alhaisen hemoglobiinin takia taidettiin ensin epäillä jotain verisyöpää, jos oikein ymmärsin mutta lopullinen diagnoosi oli parantumaton imusolmukesyöpä, johon anoppi myös kuoli, kun mikään hoito ei tehonnut. Joillakin potilailla kyseinen syöpätyyppi voidaan kyllä pitää kurissa hoidoin, mutta anopilleni hoidoista ei ollut apua.

Vierailija
15/17 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/17 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija