Peukku ylös tai alas, raejuustoa kaurapuuron kera, hyvää vai pahaa?
Olen kuullut tätä yhdistelmää hehkutettavan vuosia. Laihduttava kaverini kehui miten hyvä yhdistelmä, treenaavat kaverini lisäävät kuvia someen tästä upeasta aamupalasta kun pitää aamupalalla olla protskuja.
No, vihdoin eilen uskaltauduin kokeilemaan tätä uskomatonta yhdistelmää... ja en pystynyt syömään lautasellista loppuun, niin kamalaa se oli. Syön joka aamu kaurapuuroa ja siitä tykkään. Tykkään myös raejuustosta, syön sitäkin melkein joka päivä. Mutta nämä yhdessä niin hyhhyh, ei enää ikinä!
Peukku YLÖS jos tykkäät, peukku ALAS jos tämä yhdistelmä ei mielestäsi toimi. :)
Kommentit (27)
Eihän se nyt mikään suuri makuelämys ole mutta hyvää mun mielestä ja täyttävämpää kuin pelkkä kaurapuuro. Pistä hedelmiä vielä päälle jos tuota välttämättä haluat syödä :D
Valitettavasti minun varteni ei kestä pelkkiä herkullisia vaihtoehtoja. Kaurapuuro raejuustolla on järkivalinta, uppoaa kyllä, mutta viikonloppuisin syön ruisleipää leikkeleillä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt mikään suuri makuelämys ole mutta hyvää mun mielestä ja täyttävämpää kuin pelkkä kaurapuuro. Pistä hedelmiä vielä päälle jos tuota välttämättä haluat syödä :D
Joo no en halua välttämättä syödä kun etukäteenkin ajatus on ollut jotenkin outo syödä noita yhdessä. Mutta lapsillenikin aina toitotan että ei voi sanoa ettei tykkää ellei ole maistanut... joten oli pakko maistaa. :D Ja mehukeittoakin oli mukana "pehmentämässä" mutta ei, ei pystynyt syömään loppuun. :O
ap
Kaurapuuro on hienoa, ei pidä pilata raejuustolla.
Niin ja siis pitää vielä lisätä että olen monesti ennenkin syönyt aamupalalla kaurapuuroa JA raejuustoa, eri kulhoista. Nyt ne yhdistin samalle lautaselle "kun kaikki muutkin niin tekee". :D En tee tätä virhettä enää toiste. :)
ap
Mietaa syö ensin kinkun nahkoineen ja kaluaa luunkin ja sitten mämmiä kymmeniä tuokkosia ja raejuustoa yhdessä mämmin ja kaurapuuron ja kinkun kera. Suolasärkeä ja piimää päälle kun rupee hiukomaan.
...ja tämä kaikki puusukset jalassa...
Ei se nyt mitään herkkua ole, mutta hyvin toimiva yhdistelmä. Lisään vielä venhäleseitä kuituja antamaan sekä mehukeittoa lorauksen. Pitää nälkää huomattavasti paremmin pelkkä puuro ja oikein hyvä aamupala.
Laita sekaan marjoja, se parantaa makuelämystä.
Kun ensimmäisen kerran luin tästä "kulinaarisesta herkusta", melkein pulautin lounaan näppäimistölle. En voi edes kuvitella pilaavani hyvän puuron jollakin niin kuvottavalla aineella kuin raejuustolla. Puuroon kuuluu voisilmä, ei mikään muu!
Syön kyllä, jos niitä ei sekoiteta. Yleensä otan lautasellisen puuroa ja päälle raejuustoa ja jäisiä mustikoita, sitten siitä puolesta välistä lusikoin. Sekoitettuna varmasti oksettavaa.
Kotona ollessani teen kaurapuuron mikrossa niistä Fazer Alku-paketeista (1dl vettä 1 dl maitoa + kaurahiutaleet). Kun on puuroutunut niin nakkaan sekaan raejuustoa ja mehukeittoa, pyörittelen kunnon velliksi.
Kamalan näköistä, mutta täyteläistä ja makuna ihan ok. Tämä sen vuoksi vain kotona :)
Kylässä tai vanhemmillani syödessä en menisi sotkemaan puuroa tuon mielestäni kamalan ulkonäköseikan vuoksi, haluan pitää rauhan ruokapyödässä :p
Kaurapuuro+raejuusto=ripuloivan koiran korjaussarja. Eli ei ihmisravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla voisi sekoittaa kaikki päivän mittaan syötävät ruoat yhteen, ja siitä sitten kauhoa annos lautaselle kullekin aterialla. Ei mikään suuri makuelämys, mutta täyttävää. Mä ainakin haluan syödä pieniä annoksia ja tykkään, että ne maistuu kukin erikseen hyvältä ja että niistä näkee mitä ne sisältää. Mulle kaurapuuro on jees voisilmän kanssa, mutta raejuustosta en ole koskaan oppinut tykkäämään. Makuasiahan tuo tietysti on, mutta ei tulisi mieleenkään sekoittaa vaikka tykkäisinkin.
Yööök. En koskaan voisi syödä tuollaista säännöllisesti ja vapaaehtoisesti. Ruoassa on ravitsevuuden lisäksi tärkeää maku ja estetiikka. Mieluummin olen lihava kuin syön mauttomia sotkuja.
Mun mielestä raejuusto on ihan parasta lähes kaiken kanssa, paitsi just sen kaurapuuron seassa. Siis hyi helkkari mikä yhdistelmä. Tykkään mä punajuuristakin, mut en niitäkään lähtis puuron päälle tunkemaan. Yhtä ihana makuelämys varmasti :p
tosi hyvää raejuuston kanssa, etenkin jos puuron keittää vähän paksummaksi. Ja pitää nälkää hyvin.
Voisilmä ja maitoa sen olla pitää.
En syö kaurapuuroa enkä raejuustoa erikseen tai yhdessä. Kammottavia molemmat.