Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kauppakorkeaan edes hakea jos..

Vierailija
19.02.2016 |

..ei pysty työskentelemään ns. siistit vaatteet päällä. Voiko tuolla tutkinnolla saada työpaikan, jossa voi pitää t-paitaa ja shortseja/kollareita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla rähjäinen ja tyylitön vai pukeutua joustavista materiaaleista valmistetettuihin vaatteisiin? Jälkimmäinen onnistuu varmasti ainakin tämän hetken muodilla. Jos nyt viisi vuotta menee siihen, että pääsee opiskelemaan ja valmistut niin sitä ei tiedä meediokaan mikä silloin on muoti. Kautta aikojen kontaktit on olleet rekrytoinnissa tärkeitä ja tuntuu, että koko ajan on vain tärkeämpää kenet tunnet. Mitä nyt sitten onkaan päällä niin niiden vaatteiden pitäisi helpottaa sun verkostoitumista.

Vierailija
2/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei pysty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko olla rähjäinen ja tyylitön vai pukeutua joustavista materiaaleista valmistetettuihin vaatteisiin? Jälkimmäinen onnistuu varmasti ainakin tämän hetken muodilla. Jos nyt viisi vuotta menee siihen, että pääsee opiskelemaan ja valmistut niin sitä ei tiedä meediokaan mikä silloin on muoti. Kautta aikojen kontaktit on olleet rekrytoinnissa tärkeitä ja tuntuu, että koko ajan on vain tärkeämpää kenet tunnet. Mitä nyt sitten onkaan päällä niin niiden vaatteiden pitäisi helpottaa sun verkostoitumista.

Pukeutua vaatteisiin, joissa tuntuu mukavalta. Juhlissakaan en pysty nauttimaan, jos pitää pitää pukua tai edes kauluspaitaa. Meinaan saada paniikkikohtauksen. Kauppatiede kiinnostaa, mutta ei niin paljoa, että haluaisin tuntea oloni ahdistuneeksi töissä päivittäin vaatteiden takia

Vierailija
4/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen?

Naisille on ainakin olemassa siistiä vaatetta, joka onkin itseasiassa joustotrikoota ja tuntuu verkkareilta.

Mm. Me & I -merkillä on naistenmallistossa paljon sellaista vaatetta.

Miesten vaatteista tiedän vähemmän, mutta monella alalla siistit farkut ovat ok. Niihin voi yhdistää mukavia paitoja.

Vierailija
5/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen?

Naisille on ainakin olemassa siistiä vaatetta, joka onkin itseasiassa joustotrikoota ja tuntuu verkkareilta.

Mm. Me & I -merkillä on naistenmallistossa paljon sellaista vaatetta.

Miesten vaatteista tiedän vähemmän, mutta monella alalla siistit farkut ovat ok. Niihin voi yhdistää mukavia paitoja.

Mies. En tiedä onko mulla vain vääriä mielikuvia, mutta kaupan alan miesten "pitäisi" pukeutua pukuun tai ainakin hienoon kauluspaitaan ja suoriin housuihin. Farkut on siinä rajalla. Ehkä jos löytyisi sellaset löysät farkut, mutta en tiedä onko ne sitten enää siistit

Vierailija
6/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kannattaa miettiä pyrkimistä jos päällimmäisenä on vaadittavat vaatteet. Ne vaadittavat ominaisuudet on äly ja ahkeruus, sisälle ei noin vain kävellä.

Vierailija
7/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kannattaa miettiä pyrkimistä jos päällimmäisenä on vaadittavat vaatteet. Ne vaadittavat ominaisuudet on äly ja ahkeruus, sisälle ei noin vain kävellä.

En tarkoittanutkaan, että sisäänpääsy olisi itsestäänselvyys. Siksi puhuinkin hakemisesta. Etkö sinäkin haluaisi tietää ennen 5 vuoden tutkinnon suorittamista onko sulla sellaisia ominaisuuksia, jotka estävät työnsaannin? 

Vierailija
8/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puku ja paita ahdistaa, se tarkoittaa etteivät ne sovi päälle ja/tai ovat huonoa materiaalia. Ja olen KTM, mies ja rakastan pukuvalikoimaani.

Vierailija
9/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kauppatieteilijöitä työskentelee aikamonenlaisissa kuviossa, myös ilman pukua. Joten ei se itsessään ole ongelma. Tosin on aika vaikea sanoa, millä koulutuskella et voisi joutua pukuhommiin - kun työpaikat ovat yhä kilpailumpia, on hassua sääntöjä vaikea asettaa omalle työllistymiselle. 

Vierailija
10/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oot ihan paras!

Vierailija
11/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et businessmaailmassa tai kaupallisella alalla tule resupekkana tai ryysyriittana pärjäämään, ellet omaa todella erityistä persoonaa ja osaa brändätä junttilookkiasi oikein. En muutenkaan usko, että kauppis on sulle oikea ympäristö edes opiskelupaikkana ellet välttämättä halua olla laitoksen hyljitty outolintu. 

Kokeile yliopiston puolta (taloustiede) jos talous kiinnostaa. Siellä on habitukseltaan vähän toisen tyyppistä porukkaa.

Vierailija
12/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puku ja paita ahdistaa, se tarkoittaa etteivät ne sovi päälle ja/tai ovat huonoa materiaalia. Ja olen KTM, mies ja rakastan pukuvalikoimaani.

Mistä sitten saa sopivia? Olen käynyt dressmannit, haloset, stockat, sokokset ja muut läpi eikä ole vielä tullut vastaan ei-ahdistavaa paitaa/pukua. Lisäksi puku päällä hikoilen kuin pieni sika ja muutun naamasta punaiseksi. Sekään ei varmaan kovin toivottavaa työnantajan mielestä

Vierailija
13/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten saa sopivia? Olen käynyt dressmannit, haloset, stockat, sokokset ja muut läpi eikä ole vielä tullut vastaan ei-ahdistavaa paitaa/pukua. Lisäksi puku päällä hikoilen kuin pieni sika ja muutun naamasta punaiseksi. Sekään ei varmaan kovin toivottavaa työnantajan mielestä

Olen nainen enkä mikään miesten pukuekspertti, mutta sanoisin, että panosta materiaaleihin. Paidat esim. 100% silkkiä ja puku 100% villaa. Valitse tarpeeksi iso koko jota voit ompelijalla modata istuvammaksi, ellet halua teettää mittatilauspukua. Niin ja urheile ja katso mitä syöt, etenkin jos vartalosi on ongelmamallinen...

Vierailija
14/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et businessmaailmassa tai kaupallisella alalla tule resupekkana tai ryysyriittana pärjäämään, ellet omaa todella erityistä persoonaa ja osaa brändätä junttilookkiasi oikein. En muutenkaan usko, että kauppis on sulle oikea ympäristö edes opiskelupaikkana ellet välttämättä halua olla laitoksen hyljitty outolintu. 

Kokeile yliopiston puolta (taloustiede) jos talous kiinnostaa. Siellä on habitukseltaan vähän toisen tyyppistä porukkaa.

Kiitos tästä rehellisestä viestistä. Yliopiston puolta olen myös miettinyt ja ehkä se on parempi vaihtoehto. Täytyy tutustua siihen paremmin

Vierailija
15/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se enemmänkin riipu työstä mihin haluat. Kaupallista koulutusta on monenmoista, itse ehkä koen rahoituksen eniten pukumiesten hommana ja kansiksen jopa hippien hommana. Välille mahtuu monenlaista. Itse luin aikoinani laskentatoimea ja työllistyin taloushallinnon puolelle jossa pukukoodi suurimmaksi osaksi on miehillä farkut ja pikkutakki tai kauluspaita, naisilla tummat housut ja siisti paita. Ei mitään pönötystä siis, me tehdään oikeasti töitä :)

Vierailija
16/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea start up-hipsteriksi niin ei ehkä tarvitse :D

Vierailija
17/17 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vähän myös siitä, mihin suuntaudut opinnoissasi. Esim. jossain boheemissa mainostoimistossa tuskin aina käyttävät pukua, rahoitusalalla taas puku on must juttu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän