Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko juuri viisivuotta täyttänyt lapsi oppia uimaan?

Vierailija
18.02.2016 |

Onko normaalisti kehittynyt lapsi motorisesti valmis siihen? Vai maksanko turhasta? Kurssi on tosi kallis.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oppi 4-vuotiaana. Tosin kulki 3x/vko uimahallissa isänsä kanssa ja kesällä ui päivittäin.

Vierailija
2/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kurssi on 2x viikossa. Laittaisitko itse sellaiseen jos lapsesi ei osaisi vielä uida?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uimaseuran uimakoulussa viisivuotiaana ja kivaa oli. :)

Vierailija
4/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu ihan lapsesta.Toisella on motoriset valmiudet, toisella ei.

Vierailija
5/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi oppia, varsinkin kun käy uimakoulussa sitä harjoittelemassa! Jos kurssi on määritelty 5-vuotiaalle sopivaksi, niin pääsääntöisesti se sellainen onkin. Jos lapsi ei osaa toimia ryhmässä tai keskittyminen poikkeuksellisen hankalaa, niim sitten älä laita kurssille.

Vierailija
6/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi 2,5 vuotiaana. Tosin meillä on pieni allas (2m x 4m, 100-150cm syvä) kotona, joten pääsi sinne päivittäin

Vierailija
7/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki oppia. Meillä esikoinen oppi 5 vuotiaan ja kuopus paria viikkoa ennen 4v. Synttäreitään. Tai siis ton ikäisinän oppivat pysymään pinnalla sen muutaman metrin. Varsinaisesti uimataidoksi sitä ei vielä lasketa.

Mutta tosi nopeasti se taito siitä kehittyi.

N. Puolivuotta noista pystyvät uimaan sen altaanvälin ilman taukoa.

Nyt lapset on 11 ja 8v. Ja kummallakkn uimaraito huomattavasti parempi kuin minulla.

Meillä käytiin uimassa n.1-2 kertaa viikossa, aloitettu vauvauinnilla.

Kumpikin lapsi kävi 6kk ajan uimaseuran uintiryhmässä, siis silloin kun osasivat jobuida ihan hyvin. Kumpikaan ei tykännyt ohjatista uinnista joten lopettivat. Toki kerkesivät tekniikoita oppia tuon puolenvuoden aikana.

Vierailija
8/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole valinnanvaraa vai miksi "tosi kallis"? Meillä 10 kerran uimakoulun kunnan uimahallissa maksoi 40 €, se oli superhalpa moneen muuhun nähden.

Vierailija
9/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän Jami oppi jo vauvauinnissa ton!

Vierailija
10/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole valinnanvaraa vai miksi "tosi kallis"? Meillä 10 kerran uimakoulun kunnan uimahallissa maksoi 40 €, se oli superhalpa moneen muuhun nähden.

Meillä 10 kertaa maksaa 150 euroa plus sisäänpääsymaksun joka kerta.

Vierailija
11/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oppia uimaan ja vaikka ei oppisi varsinaisesti uimaan niin oppii esim. kasvojen veden alla pitämisen, sukeltamista ym.

Olen itse oppinut 3-vuotiaana. Rannalla asuttiin ja porukat pelkäsi että hukun ja opettivat niin että äiti heitti pehmeästi veteen ja isä antoi mennä vähän kerrassaan syvemmällä ja otti kiinni.

Nykykurssit huippua tuohon verrattuna. Oma poika oli 5-vuotiaana kurssilla ja oppi alustavasti uimaan eli ei silloin ehkä 30 m.

Vierailija
12/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin uimaan 4 vuotiaana 5 vuotiaiden uimakoulussa, äitini ylipuhui uimakoulun vetäjän, ja hyvin pärjäsin ja suoritin lopun uimakokeen. Motorisesti olen kai ihan keskiverto, ajoittain jopa kömpelö, pudottelen tavaroita aika usein.

Vierailija
13/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pojan kanssa kuljettu uimassa kerran pari viikossa kolmevuotiaasta alkaen. Nyt 5,5v on oppinut uimaan useampia metrejä syvässä ilman apuja. Sukeltanut on jo vuoden päivät.

Riippuu varmaan siitä, miten arka lapsi on vedelle ja onko aiemmin käynyt uimassa.

Vierailija
14/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset ovat oppineet uimaan 5v. kaupungin uimakoulussa ja se oli edullinen.

Eskarista kävivät myös pari kertaa uimahallissa mutta ei siinä yl. opi uimaan jos ei jo osaa.

Vierailija
15/15 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oppi kesällä ennen kuin täytti 5. Kävi alkeis- ja jatkouimakoulun 4.5-vuotiaana, mutta ei muistaakseni vielä varsinaisesti oppinut näissä uimaan, mutta pari kuukautta niiden jälkeen kuitenkin. Ei ne rahat silti mielestäni hukkaan menneet vaan varmasti valmistivat uimaan oppimiseen.