15-vuotiaan raskaus
Toivon kommentteihin asiallista keskustelua, neuvoja ja kokemuksia. Toivoisin itsekin tämän olevan vain provo, mutta tilanne on tällä kertaa eri.
Tarina lyhyesti; ystävänpäivää edeltäneenä yönä, 13-14.2.2016 olin SUOJATUSSA sukupuoliyhteydessä poikaystäväni kanssa, joten kondomia siis KÄYTETTIIN. Poikaystäväni ei myöskään missään vaiheessa tullut sisääni, mutta silti kuukautiseni ovat nyt muutaman päivän myöhässä. Olen lukenut touhutipparaskaudesta, joidenkin mielestä mahdollista, joidenkin mielestä ei, mutta päätin silti pelata varman päälle ja kauppaan päästessäni n. 110h yhdynnän jälkeen otin EllaOne -jälkiehkäisytabletin, jonka teho kestää 5 päivää, eli n. 120h. Onko mitään muuta tehtävissä? Tiedän, että jos testin tehdessäni tuossa ensi viikon paikkeilla ja siitä viikko eteenpäin jompikumpi näyttää plussaa, menen ehdottomasti raskaudenkeskeytykseen. Tahtoisin kuulla teiltä omia kokemuksia vastaavanlaisista tai samankaltaisista tilanteista, jotta osaisin varautua tulevaan. Kuinka suurella todennäköisyydellä olen raskaana touhutippojen takia ja jälkiehkäisyn otettuani? Pelottaa suoraansanottuna helvetisti.
Kertauksena; Ehkäisyä käytettiin, ja otan tietenkin vastuun toimistani. Tahdon vain kuulla muiden kokemuksia. En kaipaa idiootiksi kutsumista, tai käskyjä pitää jalkani kiinni. Kiitos!
Moikka! Ensinnäkin, hienoa että olet jo ottanut vastuuta ja hakenut jälkiehkäisyn. Raskauden todennäköisyys on kyllä hyvin pieni mutta ei mahdoton. Voit laskea kuukautisistasi, oliko ovulaatiota juuri silloin.
Oletko harkinnut meneväsi esim kouluterkan luo juttelemaan mahdollisesta ehkäisypillereiden aloituksesta?
Tsemppiä :)