Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö pms sinut "hulluksi"?

Vierailija
18.02.2016 |

Ja oletko löytänyt toimivia keinoja helpottaa pms oireita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. En ole keksinyt keinoja, karkin mässytys auttaa välillä. Kokeiltu kaikki liikunta- ja ruokavalio vinkit ynnä lisäravinteet.

Vierailija
2/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee, otan mäkikuismaa pahimpina päivinä. Lisäksi liikunta auttaa 'tuulettumaan'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää juurikaan. Aloitin liikkumisen (nykyisin suht raskasta liikuntaa + 5 h/vkossa), paransin ruokavaliota (omega3, magnesium, d-vitamiini) ja opettelin työstämään stressiä. Itse huomasin, että pms oli erittäin paha niinä ajanjaksoina, jona töissä oli paineita ja kiirettä + yksityiselämässä ongelmia.

Vierailija
4/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas sokerin käyttö ainakaan ei ole eduksi.

Toisilla myös maito pahentaa oireilua.

Vierailija
5/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan, mutta ei aina. Eipä siihen niinkään muu auta kuin päästää tunteet ulos ja valloilleen, sitten vasta helpottaa jotenkuten joksikin aikaan.

Vierailija
6/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule hulluksi. Voin itse vaikuttaa pms oireisiin olemalla ilman sokeria ja syömällä rasvaa.

Vierailija
7/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee eikä ole koskaan tehnyt vuosikymmenien aikana.

Vierailija
8/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En kärsi moisesta.

Vierailija
9/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. karkeasti voi sanoa, että olen "normaali" yhden viikon kuukaudesta, viikko kuukautisten jälkeen. Se viikko kuukaudesta on taivaallinen, kaikki tuntuu hyvältä ja normaalilta. Sitten alkaa taas seuraava kolmen viikon helvetti, joka alkaa lievällä alakulolla/seksinhimolla joka vaihtelee ovulaatioon asti. Ovulaation aikaan olen pihalla ja keskittymiskyky nollassa. Ovulaation jälkeen seuraa mötkö-viikko, jolloin olen haluton ja jotenkin "ankea". Sitten kuukautisten lähestyessä viimeinen viikko on puhdasta PMS:ää: kiukku, ärtymys, otan asiat henkilökohtaisesti, itku herkässä..  Itsellä oireet pahenee talvisin. Apua olen saanut omega 3 kapseleista. Syön säännöllisesti niitä niin että saan e-epaa jotain 800 mg päivässä.. haluisin syödä enemmän mutta ovat niin kalliita. Kalaöljyn aloittamisen jälkeen huomaan, että erityisesti ovulaation aikaan keskittymiskyky on parantunut. Yleisesti huomaan että hermo ei kiristy niin pahasti kun syön kalaöljyä. Olen seurannut näitä oireitani jo pitkään, käytin hyödyllistä menkka-appsiakin puhelimessa johon sai merkittyä fyysisisiä ja henkisiä olotiloja, kun tietyt olot toistui kierron mukaan, olen tullut tulokseen että kierrosta ne johtuvat.

Vierailija
10/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee. karkeasti voi sanoa, että olen "normaali" yhden viikon kuukaudesta, viikko kuukautisten jälkeen. Se viikko kuukaudesta on taivaallinen, kaikki tuntuu hyvältä ja normaalilta. Sitten alkaa taas seuraava kolmen viikon helvetti, joka alkaa lievällä alakulolla/seksinhimolla joka vaihtelee ovulaatioon asti. Ovulaation aikaan olen pihalla ja keskittymiskyky nollassa. Ovulaation jälkeen seuraa mötkö-viikko, jolloin olen haluton ja jotenkin "ankea". Sitten kuukautisten lähestyessä viimeinen viikko on puhdasta PMS:ää: kiukku, ärtymys, otan asiat henkilökohtaisesti, itku herkässä..  Itsellä oireet pahenee talvisin. Apua olen saanut omega 3 kapseleista. Syön säännöllisesti niitä niin että saan e-epaa jotain 800 mg päivässä.. haluisin syödä enemmän mutta ovat niin kalliita. Kalaöljyn aloittamisen jälkeen huomaan, että erityisesti ovulaation aikaan keskittymiskyky on parantunut. Yleisesti huomaan että hermo ei kiristy niin pahasti kun syön kalaöljyä. Olen seurannut näitä oireitani jo pitkään, käytin hyödyllistä menkka-appsiakin puhelimessa johon sai merkittyä fyysisisiä ja henkisiä olotiloja, kun tietyt olot toistui kierron mukaan, olen tullut tulokseen että kierrosta ne johtuvat.

Syö voita

Vierailija
11/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. Nyt just pms taas päällä ja olen itkuherkkä, tissit turpoo entisestään ja kipeytyy, joka vituttaa ihan älyttömästi, kroppa turvoksissa kun nesteet kertyy. Alkais jo vaihdevuodet N47

Vierailija
12/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mitenkään hulluksi, mutta hyvin vaihtelevainen olo on kierron mukaan. Menkkojen aikaan olen apeimmillaan, olo on kurja, sattuu ja kolottaa ja tunnen oloni mitättömäksi. Kp 3 menkat on ohi ja huomaan, että äkkiä se meni tälläkin kertaa, mieli kirkastuu. Siitä alkaa seksinhimo tasaisesti nousta, muuten normaali olo, kunnes kp 9-15 halut huipussaan enkä pysty oikein keskittymään mihinkään kun mietin vain miehiä ja seksiä. Kp 16-22 aika normaalit, siitä kierron loppuun mennessä mieliala tasaisesti vähän synkkenee, tai mikään ei oikein tunnu miltään. Mutta kumppani ei oikeastaan huomaa muuta kuin menkkojen aikaisen apatian ja hellyydenkaipuun sekä tuon kierron huipun seksihimot. Muu ralli menee päänsisäisesti.

Vierailija
13/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa ennen menkkoja alkaa pinna kiristämään, ärsyynnyyn oikeastaan kaikesta tuplasti. Silloin kyllä saan paljon aikaankin, tulee ihme tarmonpuuskia. Itku herkässä ja otan kaiken niin henkilökohtaisesti.

Menkat kun alkaa, tuntuu ihan selvästi kun olo rauhoittuu ja mieli tasaantuu, asiat ei ärsytä. Helokkiöljy kapselit tasaa jonkin verran tilannetta, ilman olen suht skitso, ihan tajuan sen itsekkin, mutta en voi estää hulluutta :D

Ruuan himo on valtava, tuntuu että olisin riivattu. Siinä vaiheessa voi hyvästit heittää dietille.. Harvoin pystyn estään syömiskohtauksia. Joo, että semmosta. Ei tää iän myötä ainakaan parempaan suuntaan ole mennyt :D Ihanaa olla nainen.. Kuukaudesta ehkä pari viikkoa elää normaalitilassa, muu aika menee hormoonihuuruissa. Huhheijjaa!

Vierailija
14/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekoa, mutta itken, hikoilen ja himoitsen ruokaa koko ajan päivän-parin ajan ennen menkkoja. Ihan selkeästi hormoonallista.

Vierailija
15/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kohdun pois, jos auttaisi asiaa, mutta sitten kai alkaisi vain vaihdevuosien tyyliset ja joutuisi hormoonikorvaushoidolle..

Mua on kyllä auttanut :

-kalsium

-vahva b-vitamiini

-liikunta

-sokerin välttäminen! (syön kyllä tummaa suklaata)

-sauna

-itsetyydytys

Myös d-vitamiinia syön jatkuvasti.

Omegoita en syö, sillä saan niistä ilmeisesti rytmihäiriöitä. En tiedä onko mahdollista, mutta siltä se tuntuu kuitenkin. :D

Vierailija
16/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS on tuttu seuralainen. Omalla kohdalla e-pillereiden lopetus helpotti oireita, mutta kyllä niitä silti edelleen on, yleensä 1-3 päivää ennen kuukautisten alkua. Olen kiukkuinen, itkettyä, masentuva, räjähdysherkkä ja saatan tehdä huonoja päätöksiä joita kadun. Tilanne helpottaa parissa päivässä ja noi pahat päivät on aina just ennen kuukautisia.

Vierailija
17/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, onpa helpottavaa lukea näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä