Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua?

Aloittaja
17.02.2016 |

Mistä saisin apua ongelmiini? Olen alaikäinen, enkä voi itse mennä millekkään terpautille. Koulun terkkari on ahistava. Kaverit ovat yksi syy pahaan oloon. Äitiä ei yksinkertaisesti kiinnosta. Iskä ei ymmärrä. En löydä yhtäkään tietä josta saisin apua. Ongelmani eivät mene ohi ja olen menettäny koko eläniloni. En halua alkaa selittämään täällä niistä ongelmistani, koska pääni on niin täynnä asiaa. On nii mahotonta sanoa sitä mitenkää nii lyhyesti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukuraattori tai koulupsykologi jos terkan luokse ei halua mennä.

Vierailija
2/4 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupsykologi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koululla koulukuraattoria? Pystytkö juttelemaan opettajallesi? Alaikäinen saa mennä hakemaan tukea pahaan vointiinsa, mutta hoitohenkilökunnan on kerrottava vanhemmille siinä vaiheessa, jos näyttää siltä että nuorella (oletan ettet ole enää ala-asteella) on vakavia ongelmia, esim. itsetuhoisia ajatuksia. Sinun pitäisi kuitenkin päästä juttelemaan jonkun turvallisen aikuisen kanssa ja jos et ole varma mistä/keneltä sitä saat, niin ota yhteyttä ihan keneen tahansa, esim. näistä Mielenterveystalo-nettipalveluun kerätyistä linkeistä löydät kyllä jonkun (tai jos voit kertoa meille minkä ikäinen olet ja miltä paikkakunnalta, niin osattaneen neuvoa paremmin):

Lapset: https://www.mielenterveystalo.fi/lapset/Pages/Default.aspx

Nuoret: https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/Pages/default.aspx

Vierailija
4/4 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta, käyn kurkkaamassa sivustot. Mutta en ole ihan täydin varma uskallanko pyytää apua, entä jos tää on vaa jotai itsesääliä et pää pystyy ja elämä pyörii? Se on nii vaikeeta. Aina kaikki lannistaa ja sit vaa käperryn itkemää enkä kelpaa kellekää. Vihaan itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän