Oletko kurja ihminen?
Pienen mielen omaava, katkeroitunut ja/tai kateellinen, rasistinen (tiedostetusti tai tiedostamattasi), suvaitsematon, mustavalkoinen ja tuomitseva perusAV-akka?
Häpeäisit! ja todnäk vielä kasvatat uutta sukupolvea samanlaista kuonaa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Pienen mielen omaava, katkeroitunut ja/tai kateellinen, rasistinen (tiedostetusti tai tiedostamattasi), suvaitsematon, mustavalkoinen ja tuomitseva perusAV-akka?
Häpeäisit! ja todnäk vielä kasvatat uutta sukupolvea samanlaista kuonaa.
Mieleni ei ole pieni. Joistakin asioista tunnen katkeruutta, kateuttakin joskus, mutta pyrin työstämään näitä kipeitä asioita enkä anna niiden vaikuttaa ihmissuhteisiini. En ole rasisti tai tuomitseva, koska en vihaa, luokittele tai tuomitse ketään ihmistä hänen synnynnäisten ominaisuuksiensa perusteella. En kuitenkaan ole "suvaitsevainen" ts. en suvaitse kaikkia ihmisten tekoja, ja kaikkea maailmassa tapahtuvaa sinisilmäisesti, jos ne asiat ovat arvojeni vastaisia. Maailmassa tapahtuu hyvin paljon pahoja asioita ja jokainen ihminen tekee enemmän tai vähemmän pahaa. En silti vihaa ihmisiä, vaan joidenkin ihmisten joitakin tekoja. Minulla on joskus taipumusta mustavalkoiseen ajatteluun, mutta toisaalta aikuistuttuani olen alkanut ymmärtää elämää, ja minusta on tullut lempeämpi niin itseäni kuin muita kohtaan. En ole kasvattamassa uutta sukupolvea. Häpeän tunteita koen joskus, ne liittyvät kyllä joihinkin pahoihin tekoihini, mutta enimmäkseen itseni liian ankaraan tuomitsemiseen. Väärästä häpeästä kamppailen irti, sen sijaan yritän kasvaa ihmisenä ja nauttia elämästä.
Mietin kysymystäsi hetken ja taidanpa olla kurja ihminen! Ja kurjaksi minut lienee tekee se, että ei minua tippaakaan kiinnosta muiden mielipiteet minun negatiivisesta suhtautumisesta sossupummeihin, turhan kitisijöihin, mamuihin, idiootteihin, kädettömiin lastenkasvattajiin jne oman elämänsä luusereihin.
En. Mä oon ihana.