Olikohan tiukka sauvakävelylenkki jumittuneelle sittenkään hyväksi?
Niskat jumissa, hartiat jumissa, selkälihakset jumissa. Ajattelin että liikunta on hyväksi ja kaivoin eilen sauvat esiin. Kävellessä tunsin oikein kuinka epäkäslihaksessa kihelmöi.
Nyt aamulla ei tunnu lainkaan hyvältä. Yö meni siedettävää asentoa hakiessa, niska todella kipeä.
Pakko ottaa burana ja yrittää saunassa venytellä hellästi
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
TIUKKA lenkki oli virhe. Omisi pitänyt mennä rauhallisemmin.
Käy lääkärissä ja pyydä relaksantteja. Ne laukaisee jumin ja sen jälkeen lenkkiä kehiin vähitellen tiukentaen. Hartioihin myös liikettä. Lepoa PSOAS asennossa.
Mulla oli jossain levy Sirdaludia mutta en kuitenkaan löytänyt sitä. Resepti on loppunut, täytyy muistaa pyytää ensi viikolla lääkärillä käydessä uutta.
Mulle on kaikkinainen kohtuullisuus kauhean vaikeaa, aina täysillä tai löntystellen. Eilenkään itse liikunta ei tuntunut pahalta, ei sattunut tms.
Sauvakävely voi pahimmillaan jumittaa tosi pahasti jos vaan tiukasti jännittyneenä pistelee menemään. Kannattaa vaikka kesken lenkkiä aina ottaa sauvojen kanssa pieni irrotteleva keppijumppa, pyöritellä käsiä jne.
Kävely ilman sauvoja olisi auttanut. Sauvoillahan on nimenomaan tarkoitus pukata vauhtia ja saada voimaa ylävartaloon kävellessä. Paha virhe. Lepoa, venyttelyä, lääkettä, ne nyt sulle.
Joskus näkee (tai siis usein) kun mummot sauvakävelevät töpöttäen sauvoilla, töps töps, eivätkä ojenna kättä suoraksi taakse, a) ei mitään fyysistä hyötyä b) jumittaa kädet
TIUKKA lenkki oli virhe. Omisi pitänyt mennä rauhallisemmin.
Käy lääkärissä ja pyydä relaksantteja. Ne laukaisee jumin ja sen jälkeen lenkkiä kehiin vähitellen tiukentaen. Hartioihin myös liikettä. Lepoa PSOAS asennossa.