Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NONIIN kaikki ylipainoiset ihmiset tänne

Vierailija
13.02.2016 |

Kertokaa tarinanne, miten teistä tuli ylipainoisia? Itse en ole ylipainoinen, mutta aihe kiinnostaa minua, moni ylipainoinen kun tuntuu vakuuttavan syövänsä terveellisesti. Eli en kysy pahalla. Tässä ketjussa voisi antaa toisilleen kannustusta terveempään elämään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Stein-Leventhalin-syndrooma. Mutta täällähän se on vain tekosyy.

Vierailija
22/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Lihavat loukkaantu, kun tietävät ylipainonsa johtuvan liikasyömisestä. Kuinkas muutenkaan!!! Av ei petä koskaan ❤️

No miksi ihmeessä sitä pitää kysyä, muka ystävällisesti, kerran päivässä?

Jokainen tietää että ylipainoinen on syönyt kulutukseensa nähden liikaa.

Hoikan on vaan käsittämättömän vaikea uskoa että jokainen lihava ei ole syönyt liikaa roskaruokaa, vaan ihan terveelliseksi luettavaa tavallista ruokaa.

Sorry, mutta omenoita ei voi edes syödä niin paljon, että lihoisi. Lihavien "terveellinen ruoka" on epäterveellistä, sillä terveellisellä ruokavaliolla ei ole mahdollista lihoa ylipainoiseksi!

Pelkkien omenoiden syönti on hyvin yksipuolista eikä todellakaan terveellinen ruokavalio.

Mutta ajan kanssa ei tarvita kuin esim yksi ylimääräinen omena ja vaikka ruisleipäviipale päivittäin, niin se johtaa ylipainoon.

Jos paino nousee vuodessa yhden kilon niin se on kymmenessä vuodessa 10 kiloa.

Näin se menee usein. Nuoren ihmisen kohdalla on tietysti usein toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Stein-Leventhalin-syndrooma. Mutta täällähän se on vain tekosyy.

Minullakin on tämä sama syndrooma ja olen normaalipainoinen.

Vierailija
24/26 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, että minulla ei ole alun alkaenkaan ollut sellaista luontevaa ruokasuhdetta, jossa olisin osannut syödä kehoa ja nälkää kuunnellen. Lähinnä mieliteosta toiseen, repsahduksesta seuraavaan ja sitten projektiin, jolla yritettiin saada painoa alas. Teininä kiusattuna taas suhtautuminen painoon taas oli aika paniikinomaista ja epätoivoista, itseinhoista laihduttelua ilman ravintotietoa ja tavoitteena ainoastaan syödä mahdollisimman vähän. Olin tänä aikana lievästi ylipainoinen, mutta (tietenkin?) tämä jatkuva laihduttelu johti merkittävään ylipainoon. 

Nyt olen opetellut etsimään omaa luontaista ruokasuhdetta ja -rytmiä ilman dieettejä, ja paino on pudonnut hitaasti mutta varmasti, ja toisaalta yllättävän kivuttomasti ilman repsahteluja tai jatkuvaa nälän ja "kituuttamisen" tuntua. 

Vierailija
25/26 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoisena pyydät muilta tarinoita ylipainon syistä, jotta voit niitä ennakkoasenteisena ihmetellä. Ja sitten luulet, että täällä tsempataan.

Kuin yrittäisit houkutella mestauspölkylle.

Se on ihan parasta :)

Sinä hymiötyyppi olet ihme psykopaatti. Nautit aivan selvään muiden pilkkaamisesta ja vähättelystä.

Olet varmaan se sama ääliö, joka yritti pitää pilkkanaan sitä naista joka kertoi tehneensä kaksi tuntia ruokaa ja oli väsähtänyt.

Ei sulla taida äly kuitenkaan riittää muiden kustannuksella viisasteluun, kuten siinäkin tapauksessa huomattiin. Pilkka kävi omaan nilkkaan.

Vierailija
26/26 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron, miten se tapahtui omalla kohdallani. Sairastuin vaikeasti, kolme vuotta kotona kuolemaa peläten, ennen aktiivinen elämäntapa muuttui sohvalla itkemiseksi, masennukseksi ja toivottomuuden tunteiksi. Söin vähän, mutta epäterveellisesti ja napostelin suruuni. Soin itselleni mitä tahansa ruokaa milloin tahansa, koska kaikki muu elämä tuntui toivottomalta paskalta. Kas näin, lihoin kolmessa vuodessa 25 kg.

Nyt olen toipunut sekä fyysisesti että psyykkisesti. Olen yhä ylipainoinen, mutta syönyt varsin terveellisesti jo 8-9 kk ajan. Paino putoaa tasaisesti 1-2 kg/kk nälkää tuntematta ja voin paremmin. Vielä 15 kiloa, niin olen tyytyväinen.