Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor

13.02.2016 |

Onko ketään ketipinorin käyttäjiä täällä? Uskaltaako jättää vauvan miehen hoitoon, jos hän syö 300mg ketipinoria iltaisin?

Kommentit (21)

1/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on psykoosilääke. Käytetään myös nukahtamislääkkeenä ihmisillä joilla ei ole psykoosia, mutta annoksella 25mg 1-2 tablettia. Miksi hänelle on määrätty lääkettä?

2/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja lääke on määrätty siihen. Helpottaa nukahtamista.

Vauva 8,5 kk olisi menossa hänen luo huomenna yökylään ja en todellakaan tiedä uskallanko päästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääke määrätty aivan lähiaikoina, vai ollut käytössä jo jonkin aikaa? Näitä uuden polven psykoosilääkkeitä määrätään nykyään vaikka minkälaiseen vaivaan, mutta kaksisuuntainen mielialahäiriö on skitsofrenian lisäksi ketiapiinin alkuperäinen hoitotarkoitus. 300mg olisi aivan liian suuri annos jos unettomuus olisi ainoa syy lääkkeen käyttöön.

Jos lääke on uusi, en suosittelisi kaksin jäämistä vauvan kanssa. Tottumattomalle se saattaa aiheuttaa kooman kaltaisen syvän unen josta ei herääkään samalla tavalla miten normaalisti heräisi. Motoriset vaikeudet ovat myös yleisiä lääkkeen käytön alkuvaiheessa.

Vierailija
4/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on syönyt jo useita kuukausia, niin todennäköisesti on hyvin tasannut mielialaa ja tilanne hallinnassa. Kunhan syö lääkkeet ohjeiden mukaan. Uni on syvää, mutta uskoisin heräävän mahdolliseen vauvan itkuun.

Vierailija
5/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin 200mg, nyt olen tosin vähentänyt sataseen. 

Itse otin tuon isomman annoksen aikaan aina vähemmän lääkettä silloin, kun tiesin, että on pystyttävä reagoimaan ja heräämään yöllä. Samoin edelleenkin otan esimerkisi matkoilla, jos on herättävä aikaisin, ja tiedän, että ei voi nukkua kahdeksaa tuntia.

Jos olette hyvissä väleissä isän kanssa, voisitko ehdottaa, että ei ottaisi täyttä annosta lääkettä. Jos vauva on vaan yhden yön. Ei kai sillä ole merkitystä, vaikka nukkuisikin huonommin, kyllä aikuinen jaksaa, eikä sairauden hoidon kannalta yhdellä pienemmällä lääkeannoksella ole merkitystä.

Vierailija
6/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, Ketipinor nukuttaa PIENINÄ annoksina, isompina annoksinsa se on lähinnä psykoosilääke.

Vierailija
7/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, Ketipinor nukuttaa PIENINÄ annoksina, isompina annoksinsa se on lähinnä psykoosilääke.

Kyllä se nukuttaa tuolla 300mg annoksellakin.

Vierailija
8/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräisin taatusti vauvan itkuun. Syön ketiä just 300 mg annoksella.

Vierailija
9/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jättäisi vauvaa/lasta hoitoon henkilölle jolla mielialalääkitys. En varsinkaan jollekin joka syö tuollaisia määriä. Ihan vaan vauvan turvallisuuden vuoksi.

Itse en edes antanut lapsemme kummia hoitaa lasta kun veteli jotain nappeja. Uppoutui omiin ajatuksiin välillä eikä huomioinut lasta. Ei ollut 100%:sti läsnä. Jos emme saaneet "täyspäistä" hoitajaa, jätimme menemättä.

Vierailija
10/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ne äidit, joilla on mielialalääkitys kuten minulla? Enkö minä ole sitten "täyspäinen" äiti? Jos minulla ei olisi nyt lääkitystä, niin en pystyisi hoitamaan lastani ollenkaan. Olisiko se sitten parempi? Kiitos nro 9.

Vierailija
11/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä jättäisi vauvaa/lasta hoitoon henkilölle jolla mielialalääkitys. En varsinkaan jollekin joka syö tuollaisia määriä. Ihan vaan vauvan turvallisuuden vuoksi.

Itse en edes antanut lapsemme kummia hoitaa lasta kun veteli jotain nappeja. Uppoutui omiin ajatuksiin välillä eikä huomioinut lasta. Ei ollut 100%:sti läsnä. Jos emme saaneet "täyspäistä" hoitajaa, jätimme menemättä.

Et ymmärrä kyseessä olevasta läääkityksestä ja annostelusta mitään ja alat riehua. Toimitko aina, että kuuntelematta, mitä muut sanovat, alat paahtaa täysillä jo käsitellystä asiasta?

Ymmärrätkö YHTÄÄN, että mielialalääkityksiä on erilaisia, ihan niin kuin mt-ongelmia?

Mistä tiedät, mitä nappeja kummisi veti? Kysyitkö? Sanoitko asiasta? Ehkä hän ei ollut 100% läsnä, koska ei jaksanut kuunnella sinun meuhkaamistasi. En minäkäään olisi, olisin ehkä ottanut nappeja.

Tuntuu, että olet jonkinlaisen hysterian vallassa. Kysy lääkäriltä, saisiko siihen jotain nappeja.

Vierailija
12/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin 300mg ketiä ja hyvin olen herännyt hoitamaan vauvaa. Kyseessähän ei ole kolmiolääke. Varmaan jokainen arvioi parhaiten itse onko kykenevä hoitamaan lasta minkäkin lääkityksen alaisena.

Vierailija
13/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap., mitä muita lääkkeitä hänellä siihen biboon menee?

Vierailija
14/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on nukahdus, unilääkkeenä yhtä tehokas kuin vaahtokarkki. Onneksi kokeilu jäi vähän yli viikkoon. Epäilin että testaavat plaseboa kun ei se vaikuttanut mitenkään.

Vierailija
15/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi kysyä mieheltä, miten lääke vaikuttaa ja miten syvästi hän nukkuu vaikutuksen alaisena? Kyllä hän itse varmasti osaa arvioida, miten lääke vaikuttaa toimintakuntoon. Vaikutus on yksilöllinen. Mä olen ketipinorin ottamisen jälkeen yli 12 tuntia toimintakyvytön, mutta täällä monelle muulle vaikutus on erilainen.

Vierailija
16/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, voipi tulla aika vaikeat ajat sinulle kun lapsesi menee päiväkotiin/kouluun. Siellä voi hyvin olla useampikin hoitaja/opettaja mielialalääkityksellä. Katsos kun se ei näy päällepäin yleensä mitenkään. Minäkin olen hyvännäköinen, fiksu, kaksi koulussa huippuhyvin pärjäävä ja ihanaa lasta teini-ikään kunnialla kasvattanut, vaativassa työssä oleva, yli 100t vuodessa tienaava ei-täyspäinen äiti, mielialalääkityksellä jo vuodesta 2006. Olet ääliö.

17/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä menee cipralex aamulla. Ei muita.

18/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis hänellä tuo annos vaikuttaa todellakin väsyttävästi. Nyt harkitsi että jos vauva tulee hänelle, niin jättäisi tuon lääkkeen kokonaan syömättä. Sehän ei olisi myöskään hyvä, koska se on nimenomaan määrätty kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön vähentämään maniaa. Ei ole siis varsinaisesti unilääkkeeksi määrätty, vaikka sellaisenakun kyllä hänellä toimii.

Vierailija
19/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on tasaavaksi määrätty

20/21 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on määrätty näin.