Liian iholle käyvä tuttavuus
Minulle kävi näin: tapasin kerran henkilön, jonka kanssa vaihdoimme pari tekstiviestiä tapaamisen jälkeen. Ajattelin että se oli sitten siinä. En tiennytkään mitä oli tulossa. Annoin tyhmyyksissäsni tälle henkilölle käyntikorttini ja siinä on myös sähköpostiosoitteeni. Tapaamisessamme oli mukana meidän esimiehemme.
Nyt olen joutunut laittamaan äänet pois laitteistani koska häneltä tulee postia kuin pyssyn suusta ja hän kyselee minulta (tuntemattomalta) ihmisiltä kaiken maailman asioita, myös todella henkilökohtaisiakin kysymyksiä joita en ilkeäisi kysyä edes kavereiltani.
Nyt alkaa tulla aikamoinen väistämisreaktio kun tämä henkilö kartoittamalla kartoittaa varallisuuttani. Olen opiskellut kuten muutkin ihmiset enkä ole syntynyt kultalusikka suussani. Eli duunia olen painanut jo useamman vuoden ajan. Nyt äsken sain kirjeen jossa hän pyysi auttamaan minua taloudellisesti. Minulla ei ole mitään ylimääräisiä rahoja ja asunto sekä auto ovat lainarahalla ostettuja. Olen yrittänyt jo vihjata hänelle tästä asiasta.
Nyt minun pitäisi kuitenkin kirjoittaa jonkinlainen vastaus koska pidän vastaamatta jättämistä moukkamaisena. Välillämme ei ole minkäänasteista seksuaalista kipinää ja toisekseen olen jo naimisissa. Tuo henkilökin tietää sen Facebookin kautta. Kuinka saan tämän henkilön aisoihin mahdollisimman vähillä vahingoilla? Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Tiedän, olen liian kiltti ihminen. En haluaisi suututtaa enkä loukata häntä mutta en vain voi auttaa häntä. Kirjoitanko "sori" kuten eräs poliitikko?
Kommentit (4)
Kerrot vaan suoraan. Ei se ole liiallista kiltteyttä, vaan ihan reilua :)
Vierailija kirjoitti:
Kerrot vaan suoraan. Ei se ole liiallista kiltteyttä, vaan ihan reilua :)
mutta kun AP:n pillussa kuitenkin vähän kutisee hormonit tätä miestä kohtaan ja onhan tuollainen ihaileva jatkuva huomio naisesta aina kivaa, niin sen takia AP ei viitsi oikein sanoa mitään. Tavallaan haluaisi eroon silloin kun ahdistaa mutta AP:n mielestä on toisaalta kiva saada viestejä.
Ilmoita, että tapanasi ei ole lainata tai antaa rahaa muille. Sano myös, että toivotte miehesi kanssa ettei hän enää ota yhteyttä sinuun. Sen jälkeen älä enää vastaa hänen puheluihinsa, viesteihin ja poista facebookista. Yksinkertaista. Sähköpostissa pystyt suoraan ohjaamaan hänen viestinsä roskapostiin.
Ilmoitat sille, ettet halua häneltä enää yhtäkään yhteydenottoa tai asia lähtee eteenpäin.