Siskon mielestä mua "vedetään kuin pässiä hihnasta" enkä tajua sitä
Kyse siis miehestä. Olen 23v, ja seurusteltu päälle kaksi vuotta. Sitä ennen en ollut seurustellut ns. vakavasti, jotain poikia sillon tällön pyöri nurkissa. Vakavaksi ne suhteet ei koskaan mennyt, enemmänkin sellasta hauskaa yhdessäoloa. Kun tapasin nykysen miehen, pikkusisko oli heti sitä vastaan. Tai kun sanoin että kerrankin on sellanen mies jonka kanssa oikeesti haluun olla vakavasti, nin hän vaan nauro. Koko tää kaks vuotta sisko on lähes viikottain kommentoinu jotain ilkeää mun miehestä, ja samalla vähätellyt mua. Esim että mikshän se sun kanssa on, luulis että ettis parempaa, miten jjaksaa olla mun kanssa kun olen niin outo, pitää mua vaan paremman puuttessa ja vastaavia ilkeitäkin juttuja. Olen aina vaan sivuttanut kommentit. Nyt kun ollaan muuttamassa yhteen niin siskon kommentit on alkanu ärsyttää. Just tuollanen että mä oom jotenkin tyhmä kum en tajua että mua "huijataan", mies kuulema haluaa vaan vahtia mua, ei suosittele yhteenmuuttoa, mies havittelee mun omaisuutta ja kaikke atollasta. Siskon mukaan mua on helppo huijata koska en osaa seurustella, ja tämä mies on ensimmäinen vakava suhde. Alkaa ärsyttää niiin paljon, ensin ajattelin että sisko on kateellinen. Mut ei ole mahdollista, sillä itselläkin on mies, asuvat yhdessä jne. (sisko on 20v). En vaan ymmärrä mistä on kyse, välillä mietin et tietääkö sisko jotain mitä minä en. En vaan haluis turhaan alkaa epäilee miestä, kun oikeest mitään syytä ei ole.
Kommentit (21)
Sanot siskollesi tiykasru, että jos hän haluaa jotain sanoa miehestä, nyt on yksi mahdollisuus ja sen jälkeen et halua keskustella asiasta. Uskomattoman huonoa käytöstä sun siskolta. Joa tietää jotain, miksi ei sano suoraan? Todella naurettavaa nälvimistä.
Mitä mieltä sinun kaverit ovat miehestä? Jos mies ei edes halua tutustua sinulle tärkeisiin ihmisiin, niin silloin voi jotain olla pielessä. Aika oudolta siskosi käytös kuulostaa. Hän on varmaan suunnitellut elämänsä ja sinun elämän etukäteen, että sinä olet se naimaton sisko, jolla on aina aikaa sinulle ja perheelleen. Kyllähän se kiukuttaa, kun suunnitelmat ei toteudukaan.
Sanonta kuuluu: viedä kuin pässiä narussa.
Kerro millainen suhde sulla on miehesi kanssa? Ehkä siskosi voi olla oikeassa. Kuka maksaa mitäkin?
Miten vietät vapaa-aikaa
Näätkö kavereita, opiskeletko ?
Onko töitä?
Joo, sehän voi olla että siskollasi on kokemusta tuosta sun miehestä, ei ole vaan voinut sulle kertoa. Kysy siltä suoraan, käske todistaa sanansa tai sitten suu suppuun.
Faktat pöytään tai sitten peli poikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä sinun kaverit ovat miehestä? Jos mies ei edes halua tutustua sinulle tärkeisiin ihmisiin, niin silloin voi jotain olla pielessä. Aika oudolta siskosi käytös kuulostaa. Hän on varmaan suunnitellut elämänsä ja sinun elämän etukäteen, että sinä olet se naimaton sisko, jolla on aina aikaa sinulle ja perheelleen. Kyllähän se kiukuttaa, kun suunnitelmat ei toteudukaan.
Mun ystävät pitää miehestä, ja ollaan porukalla vietetty jos aikaa paljon yhdessä. Samoin minä olen tutustunut miehen ystäviin. Muu perhe (vanhemmat ja 2 veljeä) ei ole koskaan sanonut hänestä mitään huonoa, tulee sis varsinkin veljieni kanssa hyvin toimeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävät pitää miehestä, ja ollaan porukalla vietetty jos aikaa paljon yhdessä. Samoin minä olen tutustunut miehen ystäviin. Muu perhe (vanhemmat ja 2 veljeä) ei ole koskaan sanonut hänestä mitään huonoa, tulee sis varsinkin veljieni kanssa hyvin toimeen.
Ap
No, siinä tapauksessa jätä siskosi mielipiteet omaan arvoonsa. Toki voit sanoa hänelle, että pitää korjaa käytöstään, jos haluaa teitä vielä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro millainen suhde sulla on miehesi kanssa? Ehkä siskosi voi olla oikeassa. Kuka maksaa mitäkin?
Miten vietät vapaa-aikaa
Näätkö kavereita, opiskeletko ?
Onko töitä?
Meillä on hyvä suhde, käydään yhdessä ystävien luona, löhöillään vaan jommankumman luona jne. Pystytään puhumaan vaikeistakin asioista toisillemme, ja meillä on samanlainen huumorintaju. Riitojakin on ollut, niistä selvitty puhumalla. Vapaa-aikaa vietetään myös erillämme, ystävien/harrastusten yms kanssa, eli ei olla aina vapaalla yhdessä. Kumpikin käy töissä, ja ihan vakipaikka molemmilla.
Ap
Muuta yhteen mutta ennen sitä vanhempiesi ja siskosi läsnäollessa sano ettänyt sovitaan mitä kumpikin maksaa elämisestä ja minkö verran. Laitatte sen paperille myös. Jos tuosta suuttuu eikä haluu enään muuttaa yhteen on siskosi oikeessa. Ja jos se hälle läyja teette sopimuksen. Niin eipä ole enään suskolla mitään sanottavaakaan teidän suhteesta.
Kun sisko alkaa seuraavan kerran räksyttää niin istu alas ja kuuntele tarkkaan ja kysele lisää ja pyydä että sisko nyt oikein kunnolla vuodattaa kaiken. Ja tämän jälkeen sanot ettet enää ikinä halua kuulla mitään turhaa länkytystä sinun miehestäsi ja teidän suhteesta sillä olet aikuinen ihminen ja teet niinkuin parhaaksi näet. Ja sisko voi keskittyä tästä lähtien omaan elämäänsä. PIdä puolesi!
Millaista on siskosi elämäntyyli? Entä sinun?
Onko teillä erilainenluonne?
Onko luottovelkoja? Elättekö yli varojen?
Tietää, että on pettänyt sua?
Ehkä ei halua olla viestintuoja ja yrittää vihjata. Monet ei halua kertoa pettämisestä (jostain kumman syystä) Tosi kurja tilanne.
Jos ei johdu tuosta, niin =
Seurusteleeko siskosi itse?
Miten äitinne yleensä käyttäytyy/kohtelee ihmisiä. Voisiko olla opittua?
Seuraavan kerran kysy että mitä tarkalleen tarkoitat tuolla? Pyydä konkreettisia esimerkkejä.
Voi olla kateus siitä, että sulla on nyt siskolle vähemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta yhteen mutta ennen sitä vanhempiesi ja siskosi läsnäollessa sano ettänyt sovitaan mitä kumpikin maksaa elämisestä ja minkö verran. Laitatte sen paperille myös. Jos tuosta suuttuu eikä haluu enään muuttaa yhteen on siskosi oikeessa. Ja jos se hälle läyja teette sopimuksen. Niin eipä ole enään suskolla mitään sanottavaakaan teidän suhteesta.
Minä en ainakaan suostuisi käymään tämänkaltaisia keskusteluja ulkopuolisten läsnäollessa. Kahdenkeskiset asiat käsitellään kahdestaan (poikkeuksena tilanteet, joissa mukana on ammattilainen), ei toisen sukulaisten kanssa.
Mustasukkanen. Kenties omassa suhteessa vaikeuksia tai sitten on ihastunut mieheesi.
Vierailija kirjoitti:
Tietää, että on pettänyt sua?
Ehkä ei halua olla viestintuoja ja yrittää vihjata. Monet ei halua kertoa pettämisestä (jostain kumman syystä) Tosi kurja tilanne.Jos ei johdu tuosta, niin =
Seurusteleeko siskosi itse?
Miten äitinne yleensä käyttäytyy/kohtelee ihmisiä. Voisiko olla opittua?
Ap, Onko mahdollista, että miehesi on pettänyt/pettää sinua?
Millaisissa tilanteissa siskosi ottaa asian esille?
Sunnuntaisin miehesi baari-illan jälkeen? Jonkun isomman yhteisen ostoksenne jälkeen? Jnejne
Onko siskosi ennen puhunut sinulle rumasti?
Sua viedään kuin litran mittaa. Olet hankalassa välikädessä. Pyydä sisartasi perustelemaan ja selventämään mitä se vihjailuillaan oikein tarkoittaa. Onko sillä mitän perustelua kommentiensa tueksi?
Jospa annat samalla mitalla ja alat puhua samoin siskosi miehestä. Kannattaa varmaan ihan pitää välimatkaa tuohon siskoon, jos viikottain jankuttaa samaa asiaa ja pahoittaa mieltäsi. Toisaalta voisit kutsua siskosi kahville ja istutte nokatusten kolmistaan ja puhutte suunne puhtaaksi.