miksi et tee mitään kun vauva itkee??
Joskus näen äitejä jotka eivät ota mitään kontaktia itkevään vauvaan.
Kerran näin tapauksen jossa äiti korjaili peitteen asentoa ja se oli siinä.
Huuto jatkui.
Miksi et ota kontaktia?
Miksi et syötä vauvaa?
Miksi et ota syliin?
Kommentit (25)
Kai te vauvan hoitoon väsyneet olette älynneet hakea apua?
Väsyminen on hyvinkin ymmärrettävää, jos vauva itkee jatkuvasti.
Ei vain ole vauvan, eikä äidinkään edun mukaista että äiti ei jaksa vastata vauvan tarpeisiin.
Kuuleppa ap. Itselläni oli kolmoset, pikkukeskosena syntyneet. Kerrohan rakas kanssasisareni, mitä teet jos kolme vauvaa huutaa päät punaisena vatsakipujaan yötä päivää?
ps. Täysin normaaleiksi kasvoivat.
Ai ettien että, nyt kaikki te äidit joiden vauvat huutavat olette ehkäpä maailman huonoimpia vanhempia.
Mitäpä jos kaikki vauvat on erilaisia.
Ihana, kun äiti jonka lapset ovat "helppoja" ihmettelee että "ei vain meidän vauvat, miten sinulla huutaa koko ajan"
Minä sain esikoisen kohdalla tätä ihmettelyä lastillisen niskaani, vauvalla oli koliikki, refluksi, maitoallergia, liuta muita allergioita, pelkoja ties mitä kohtaan, aina sattui, ahdisti tai pelotti tms. Ja missään muualla ei ollut hiljaa kuin sylissä, ei nukkunut muualla kuin sylissä, ei viihtynyt lattialla, ei sitterissä, ei niin missään! vaikka hän oli täydessä unessa sylissä ollessa, niin sänkyyn laskiessa heräsi välittömästi. Mutta kerranpa oli illalla kylässä näitä ihmettelijöitä, pyysin heitä avuksi yöunille nukuttamisessa, eivät onnistuneet. Siihen loppui ihmettely...
Ei se aina ole nälkä tai vaippa tai mikään muukaan helposti hoidettavissa oleva asia. Minäkin annoin huutaa välillä, kun pitäähän sitä itse suihkuun päästä ja vessassa käydä.
Jotkut vauvat itkevät paljon. Syystä tai toisesta.
Itsekin olen saanut hoitaa paljon itkevää vauvaa.
Kanniskelin häntä kaikkialle mukaan kantoliinassa. Sillä tavalla se itku oli minulle vähemmän stressaavaa. En pystynyt pitämään itkevää vauvaa vaunuissa, enkä jaksanut sylissäkään koko ajan kanniskella. Onneksi oli kantoliina apuna. Vaikka raskasta se oli niinkin :(
Parhaamme me äidit tehdään, vaikka ulkopuolisesta se ei aina siltä näyttäisi.
Tsempit ja jaksamista kaikille vauvojen äideille.
onnea, tulethan hakemaan "vuoden äiti- palkintosi" Inarin essolta, tänään siinä klo 14.30. omakustanteinen korppu ja kahvi odottaa samalla!