Polttohautaus vai tavallinen hautaus?
Miten toivoisit omalla kohdallasi.. Uuniin poltettavaksi vai maan matosten syötäväksi? Itse toivoisin polttohautauksen.
Kommentit (16)
Poltto ja tuhkat sirotellaan mereen.
Miksei Suomessa saa järjestää viikinkihautajaisia, sellaiset haluaisin oikeasti.
Poltto on oma toive, mutta jäljellejäävät saavat tehdä miten haluavat, mulle siinä vaiheessa täysin merkityksetön asia.
Tuhkaus ehdottomasti. Toi walesiläinen vuori kuulostaa kivalta, mut vois nakata jonnekin Skotlannin nummille. :) Sekin on sanottava, että olen ollut nyt jälkikäteen todella tyytyväinen siihen, että parivuotiaana kuollut lapsemmekin tuhkattiin. Ajatus "kokonaisesta" lapsesta kylmässä maassa on jotenkin ahdistava ja luulen että pyörittäisin mielikuvia lapsen ylöskaivamisesta cain, jotta saisin vielä nähdä hänet. Tuntuu jotenkin sopivalta ettei häntä enää ole fyysisestikään.
Poltto ja tuhkat ripotellaan metsään.
Mut tullaan hautamaan arkussa samaan hautaan mieheni kanssa joka menehtyi viime vuonna.
Tavallinen,polttohautaus tuhoaa sielun.
Vierailija kirjoitti:
T. 1800-luku
Ei sitä tuhkaa saa ripotella ihan mihin haluaa. Suomessa on siihenkin tiukat määräykset. Joko muistolehtoon tai hautausmaalla on tietty paikka minne saa ripotella.
Vierailija kirjoitti:
Ei Kait se sielu siellä ruumiissa enää ole jos tyyppi on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kait se sielu siellä ruumiissa enää ole jos tyyppi on kuollut.
Ei sitä koskaa tiärä.
Aivan sama, en usko huomaavani kumpi tehdään.
Mitä väliä sillä on itselleni mitä ruumiilleni tehdään. Olenhan kuollut, enkä enää silloin ymmärrä mistään mitään. Mitä mulle voisi tehdä kuolemaan jälkeen, on vaikka kerätä kaikki elimet, jotka kelpaa luovutettavaksi tai muuten käyttää tieteen nimissä. Se voisi olla järkevää, mutta kaikenlaiset hautausmenot tai -rituaalit voi unohtaa.
Polttohautaus ilman mitään uskonnollista hömppää.
Saa ripotella luontoon, mutta täytyy olla maanomistajan kirjallinen lupa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tuhkaa saa ripotella ihan mihin haluaa. Suomessa on siihenkin tiukat määräykset. Joko muistolehtoon tai hautausmaalla on tietty paikka minne saa ripotella.
Polttohautaus. Tuhkat heitetään tuuleen joltakin walesilaiselta vuorelta.