Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele parasta kahvinkeitintä! Ja kysymystä varsinkin moccamastereista...

kahvikissa
12.02.2016 |

Mikä on kokemuksesi mukaan sellainen joka kannattaa ostaa. Ja perustelut tietty miksi juuri se.
En nyt kaipaa superkalliita kahvikoneita.
Ja selittäkää varsinkin noissa moccamastereissa - mikä niissä nyt tekee ton kaamean hintaeron, satasesta jopa lki 300 euroon??? Mitä niin isoa eroa ja parempaa tuossa 300 euron keittimessä on kuin esim. vaikka siitä väliltä eli n. 160 euron moccamasterissa?
Ja onko koko maccamaster edes vouhotuksen arvoinen vai onko se se juttu joka kaikkien piti hankkia 10v sitten ja nyt olis kahvikoneet se villitys????
Meillä oj ollu ihan peruskeittimiä n. satasen hintaluokassa, erimerkkisiä plus espressokeitin (mutta nyt noita kapseleita on niin vaikea ollu saada, että joutaa mennä) haluisin siis yhden uuden keittimen, mutta ei osaa valita...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä masteri hemmetin hyvät kahvit keittää!

Meillä käytössä juhlamokka ja parhat gourmet melitan pussit.Tullee hyvää!

Maksoin itse vähän enemmän että sain sen valkoisen.

Vierailija
22/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tärkein kriteeri kahvin keittimessä on se, että vesi keittyy tarpeeksi kuumaksi. Perus"halpis"keittimissä on yleensä ongelmana se, että kahvi jää haaleaksi.

Moccamasterille pisteet täältä, hyvä ja kestävä keitin.

Miten kuumaa sen pitää olla??? meillä ainakin ihan peruskeitin keittää niin kuumaa että ei sitä ihan heti juo suutaan polttamatta, ja vieläkö pitäs olla kuumempaa??? ja odotella sitten puol tuntia että pääsee juomaa jos mustana haluu juoda. Kiehuvanako se sieltä moccamasterista plörisee pannusta kuppiin :)

Lisäys vielä että niiiiiin, onko se sitten peruskeitin kun meillä on siis philipsin keitin ja maksoi jonkun reilun satkun. Sanotaanko taviskeittimiksi sitten alle 40e keittimiä vai mitä, sn sit tiä....kun saahan ton mm.n satasella halvimmillaan, onko se sit perus mm ja  tekee huonompaa kahvia kuin kallein mm?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä Mocca masterista... se on ruma! Ja juon kahvini mustana, mokkis tekee tosi kuumaa. Lisäksi, jos kahvi "seisoo" hetkenkin pidempään levyllä, niin se maistuu palaneelle myrkylle =(

Itse ostin Russel&hobbsin keittimen kahvimyllyllä =) Saa keittää tavallista suodatinkahvia tai sitten jauhettua pavuista... tosi näppärä!

Vierailija
24/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kahvi on niin pahaa jota valitsette mutta MM ei ole mieleeni jäänyt "erityisen" hyvänä keittimenä. Toki makunsa kullakin. En juo mielelläni ikinä kahvia muualla kuin kotona jos juon on minulla usein oma kahvi mukana. Kahvista jota juon muualla puuttuu maku eli suolaisuus, pähkinäisyys, täyteläisyys. Minusta optimaalinen kahvin keittoveden lämpötila on huuhaata sehän riippuu minkälaista decoctionia haluaa. Ehkä suomalainen kahvi vaatii tämän "optimaalisen" ja MM:n. Vesikin vaikuttaa tietenkin eli aika moni muukin asia. Näyttää siltä että mainosmiehet on saanut hyvin iskostettua säännöt kahvin keittoon sääntöhullulle kansalle. Miksi ette muuten mittaile ph:ta kahvista ja tutki eroavaisuuksia itse?

Vierailija
25/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaatteko itse lämpötilan vai oletatteko vain?

Vierailija
26/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuumaa kahvia haluaa niin suosittelen perkolaattoria. Sen hankinnan jälkeen ei oikeastaan halua juoda kahvia muualla kuin kotona.

Vierailija
27/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan mutteripannu, muut ei juo kahvia. Sillä saa kuumaa ja hyvää.

Vierailija
28/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkolaattorilla syntyy se paras kahvi. Sitä moni baari käyttää ja siksi kahvi on erityisen hyvää. Eikä ne paljoa maksa. 

Vierailija
29/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suosittelisin keitintä, joka keittää kahvin suoaan termokseen. Säästää sähköä, eikä polta kahvia.

Tästä olen vahvasti eri mieltä. Aina kylmää kahvia! Ehkä onnistuisi paremmin, jos aina näkisi sen vaivan että lämmittää termoskannun etukäteen kuumalla vedellä.

Samaa kuullut, ei kuulema pidä kuumana. Eli not-listalle joutaa nuo.

Termoskeittimessä pannu pitää ottaa pois keittimestä heti kun kahvi on tippunut ja nostaa tarjoilupöydälle. Jos pannu on keittimessä, kuten normikeittimissä, kahvi jäähtyy, koska sinne pääsee kannen kautta ilmaa ja termoskeittimessä keittolevyn virta sammuu heti kun kahvi on valmis.

Vierailija
30/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suosittelisin keitintä, joka keittää kahvin suoaan termokseen. Säästää sähköä, eikä polta kahvia.

Tästä olen vahvasti eri mieltä. Aina kylmää kahvia! Ehkä onnistuisi paremmin, jos aina näkisi sen vaivan että lämmittää termoskannun etukäteen kuumalla vedellä.

Samaa kuullut, ei kuulema pidä kuumana. Eli not-listalle joutaa nuo.

Meillä on töissä ja kaipaan moccamaster-aikoja (palomääräysten takia noi joskus vaihdettiin), miettynyt oman keittimen tuomista.

Vierailija
31/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster ei keitä vettä, vaan lämmittää noin 96 asteiseksi jolloin kahvista irtoaa makua mutta kiehuva vesi ei polta kahvipurua. Liian haalea ja liian kuuma vesi pilaa maun, moccis lämmittää tasaisesti aina tuon lämmön. Lisäksi 5 vuoden takuu (rekisteröimällä 10vuotta) ja varaosien helppo saatavuus. On hintansa arvoinen.

Hintaero tulee juurikin tippalukossa (ei ole/mekaaninen/automaattinen), levyn lämmittimessä, onko kalkkivaloa (ilmoittaa koska on aika tehdä kalkinpoisto) ja toki väreissä.

Myös moccamasterilla saa pahaa kahvia jos konetta ei koskaan pese, vesi kannattaa kaataa vesisäiliöön erillisellä kaatimella, ei kahvipannulla, jotta koneistoon menee mahd vähän rasvaa, puhdistusväli harvenee näin

Vierailija
32/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos haluaa sen masterin säilyttää hyvännäköisenä niin vettä puhtaalla astialla,ei pannulla..ja puhdistus hapolla tarpeeksi usein niin ei kalkkiudu..on hintansa väärti kun pitää kunnosssa ja haluaa hyvää kahvia!

Vierailija
33/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo seisonutta kahvia enkä muovikeittimistä. Onko muovitkin valmistettu hollannissa? Myyjien tarinoita ei kannata uskoa ilman omaa ymmärrystä

Vierailija
34/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tärkein kriteeri kahvin keittimessä on se, että vesi keittyy tarpeeksi kuumaksi. Perus"halpis"keittimissä on yleensä ongelmana se, että kahvi jää haaleaksi.

Moccamasterille pisteet täältä, hyvä ja kestävä keitin.

Miten kuumaa sen pitää olla??? meillä ainakin ihan peruskeitin keittää niin kuumaa että ei sitä ihan heti juo suutaan polttamatta, ja vieläkö pitäs olla kuumempaa??? ja odotella sitten puol Mtuntia että pääsee juomaa jos mustana haluu juoda. Kiehuvanako se sieltä moccamasterista plörisee pannusta kuppiin :)

Minä pidän siitä, että kahvi säilyttää lämpönsä koko sen ajan, mitä sitä juon. Juon isosta kupista ja on ikävää, jos kahvi jäähtyy ennen kuin olen päässyt loppuun asti, sen juomisessa.

Vierailija
35/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvimylly ja pressopannu. Tuoretta kahvia puhtaasta pannusta!

Vierailija
36/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Wilfa Svart Optimal kahvinkeitin, maksoi 130euroa (alennuksessa oli), oikea hinta oli 160euroa.

http://www.wilfa.fi/tuotteet/keittio/kahvinkeitin/svart-optimal-wso1a/

Tuollanen. Ja hyvin toimii. On tosi hiljanen keittäessään kahvia. Mietin kuumeisesti Moccamasterin ja tuon väliltä. Päädyin tuohon keittimeen hinnan, hyvien arvostelujen ja tyylikkään ulkonäön vuoksi. Toki ne Moccamasteritkin on saaneet hyviä arvosteluja. Vanhemmillani on sellanen ja hyvä keitin sekin.

Vierailija
37/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin kaverin luona Moccamasterilla tehtyä Kulta Katriinaa (paska kahvi) ja yllätyin kyllä, että miten hyvää siitä tulikin. Kalliin keittimen ostamalla siis lopulta säästää, kun voi ostaa halvinta kahvia, kun siitäkin tulee niin herkullista.

Vierailija
38/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster ollut meillä käytössä jo lähes 10 vuotta ja pois en vaihtaisi! Kyseessä siis tämä halvin versio MM:sta ja mitään vikaa siinä ei ole ollut. Keittää kahvin kuumaksi todella nopeasti ja maku on aivan taivaallinen :)

Vierailija
39/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Wilfa Svart Optimal kahvinkeitin, maksoi 130euroa (alennuksessa oli), oikea hinta oli 160euroa.

http://www.wilfa.fi/tuotteet/keittio/kahvinkeitin/svart-optimal-wso1a/

Tuollanen. Ja hyvin toimii. On tosi hiljanen keittäessään kahvia. Mietin kuumeisesti Moccamasterin ja tuon väliltä. Päädyin tuohon keittimeen hinnan, hyvien arvostelujen ja tyylikkään ulkonäön vuoksi. Toki ne Moccamasteritkin on saaneet hyviä arvosteluja. Vanhemmillani on sellanen ja hyvä keitin sekin.

Muuten voisin harkita, mutta pitää lämmitettynä/päällä vain 40min, liian lyhyt aika meillä. Nykyinen pitää 2h eikä maku kärsi ainakaan minusta.

Vierailija
40/40 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kahvi tulee, kun keität veden vedenkeittimellä, ja kaadat suppiloon ja suoraan kuppiin.

Näin teen kun haluan oikein hyvää kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän