Miten siivoat jääkaapin?
En ole koskaan siivonnut, nyt sellaisessa kunnossa että jotain tarttis tehdä. Raahaanko mä nuo hyllyt suihkuun vai miten kannattaisi? Käykö ajax pesuaine? N19
Kommentit (4)
Ajax on liian vahvaa mielestäni vaikea huuhdella puhtaaksi. Mieluummin joku yleispesuaine/tiskiaine.
Itse tiskaan suihkussa Fairylla kaikki hyllyt, huuhtelen hyvin ja kuivaan. Varovasti olen myös pyyhkinyt muuten jääkaapin kostealla liinalla.
Aloitan ylähyllystä ja etenen hylly kerrallaan. Tyhjennän tavarat pöydälle. Samalla pyyhin tietysti kaapin sisäseinät. Pesuaineena normaali käsitiskiaine. Tavarat takaisin kaappiin ja seuraavan hyllyn kimppuun. Hyllyt pesen ihan tiskialtaassa ja kuivaan ennen kaappiin laittoa. Alalaatikot tietysti myös. Minusta näin on helpompaa, kuin tyhjentää koko kaappi kerralla. Mutta jokainen tyylillään.
Itse ainakin nostan ensin kaikki tavarat pöydälle ja sammutan jääkaapista virrat ettei kuku turhaa sähköä. Sitten pyyhin ihsn tavallisella märällä rätillä jossa fairya koko kaapin. Huuhtelen puhtaalla rätillä vielä lopuksi ettei jää pesuainejäämiä. Irrotettavat hyllyt voi pestä kädienpesualtaassa tiskiharjalla.