Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta päivää teidän menkat kestää? Onko mulla palstan ennätys pituuden suhteen?

Vierailija
11.02.2016 |

Mulla vaihtelee 10-16 päivän välillä ja heti kun veri ei enää valu, alkaa samantien ovulaatiokivut ovisvuotoineen. Lasken jo päiviä tulevaan kohdunpoistoleikkaukseen ja manaan nää menkat jonnekin huit' helvettiin kipuineen ja vuotoineen samalla Capriloneja mussuttaen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 9-14 päivää, kuuttatoista en muista kestäneen. Anemisoiva, kivulias vuoto. Kierto 24 päivää joten ei siinä jäänyt paljonkaan taukoa! Mutta hormonikierukan myötä koko kuukautiset jäivät pois ja nyt olen jo pian viisi vuotta nauttinut elämästä! Eihän se kaikille yhtä hyvin toimi, mutta oletko kokeillut? Ensin sen laiton jälkeen minulla oli päivittäistä tiputtelua yli puoli vuotta, sen lisäksi että lähes yhtä runsaat kuukautiset jatkuivat, mutta sen kesti, kun oli toivoa, että tilanne saattaa parantua. Sitten kuukautiset jäivätkin kokonaan pois. Edelleen on silloin tällöin pientä tiputtelua, mutta se ei todellakaan haittaa ollenkaan!

Vierailija
2/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi päivää tarvetta laittaa suoja, joista 2-3 runsaampana. Sulla endometrioosi? Eikö ole muuta keinoa kuin kohdunpoisto? Hormoneita kokeiltu? Lapset tehty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokeiltu kaikki mahdollinen, myös kohtuontelon lämpöpallohoito. Ei mitään apua siitäkään. Tämän takia päädyttiin kohdunpoistoon. Ap

Vierailija
4/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 päivää. Nyt vanhemmiten on vuoto runsastunut, ja kestää tuon 4-5 päivää. Ovat myös muuttuneet kivuliaaksi.

Aika hirveän pitkät nuo 10-16 päivää. Järki lähtisi. Toivottavasti saat nopeasti avun!

Vierailija
5/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää 3 päivää. Olen tyytyväinen. ^_^

Vierailija
6/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi päivää tarvetta laittaa suoja, joista 2-3 runsaampana. Sulla endometrioosi? Eikö ole muuta keinoa kuin kohdunpoisto? Hormoneita kokeiltu? Lapset tehty?

On myös endo taustalla ja jatkuvasti uusiutuvat kohdun polyypit, jotka lisäävät vuotoa. Kohdun limakalvo on ja pysyy kiertopäivistä riippumatta paksuna. Lapset on tehty, enkä enempää lapsia edes haluakaan, eli sikäli kohdunpoisto on ok. Hormonaalisista hoidoista ei ole ollut apua. Ap

Vierailija
7/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko alipainoisia? Voi kuulema aiheuttaa pitkäkestoisuutta. Mulla kesti aiemmin "normaalit menkat" n. 2-3 päivää, mutta tiputtelu mukaan laskettuna yleensä 2 viikkoa :( Sitten viikon tauko ja taas sama rumba. Kokeilin kolmeen kiertoon Primolutteja, jotka kyllä auttoivat, mutta niistä tuli niin järkyt mielialaoireet, että viskasin vesilintua. Nyt viimeisten menkkojen jälkeen, ihme kyllä kolme viikkoa ettei menkkoja kuulu eikä näy... Saa nähdä miten lähtevät jatkossa tulemaan.

Vierailija
8/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä puolisen vuotta sitten oli hirvittävän kivuliaat ja runsaat menkat, kestivät 7-8 päivää, yhtäkkiä kivut katosi melkein kokonaan ja vuotokin alkoi niukentua. En käytä mitään hormonivalmisteita, veikkaan syyksi helvetillistä koulustressiä, josta johtuu myös syömättömyys ja unettomuus.

Vierailija
9/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-7.

Vierailija
10/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan normaali pituus n. 5 vuorokautta. Erikoisuutena on vain yksi päivä loppupuolella, kun ei vuoda mitään. Silloin tamponit kuivuu ikävästi, jos on käytössä. Tuo vuodoton päivä on joka menkoissa. Sitten taas yhtäkkiä tulee kunnolla ennen kuin loppuu. Sori, avautuminen. XD

Vierailija
11/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kauheeta, onneksi saat apua. Itselläni käynyt kyllä hyvä tuuri, kesto 5 pv, josta oikeastaan 2 päivää vain kunnon vuotoa, muuten en esim. yöllä tarvitse tamponia / sidettä ollenkaan (pystyasennossa sit vain valuu). Eikä kipuja ym. kuin hyvin harvoin... Toisaalta ovulaatio sitten taas melko kivulias, mutta se ei kestä kuin hetken, joten ei verrattavissa. 

Vierailija
12/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, onko toi kestänyt pitkään siis kuinka monta vuotta olet joutunut kärsimään?

Vierailija
13/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta, onko toi kestänyt pitkään siis kuinka monta vuotta olet joutunut kärsimään?

Koko ikäni mulla on ollut runsaat menkat, aina 12-vuotiaasta lähtien kun ne alkoivat mutta iän myötä vuoto on muuttunut aina vain runsaammaksi ja kivut pahentuneet. Nykyisen kaltaisena vuoto on ollut tällaista noin 4 vuotta ja sinä aikana ollaan tosiaan käyty kaikki mahdollinen hoitokeino läpi aina Mirenasta ja muista hormonaalisista hoidoista tuohon lämpöpallohoitoon ja kohtuontelon "siivoamiseen", kun on poistettu polyyppeja. Hemoglobiini on suhteellisen alhaalla, viimeksi 114. Rautaa syön purkista. Ap

Vierailija
14/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan normaali pituus n. 5 vuorokautta. Erikoisuutena on vain yksi päivä loppupuolella, kun ei vuoda mitään. Silloin tamponit kuivuu ikävästi, jos on käytössä. Tuo vuodoton päivä on joka menkoissa. Sitten taas yhtäkkiä tulee kunnolla ennen kuin loppuu. Sori, avautuminen. XD

Mulla tää sama omituisuus kanssa!

Vierailija
15/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huojentava lukea että ap:lla lapset tehty. Melkoiset menkat kyllä :( Toivottavasti apu tulee pian! Voimia! 

Vierailija
16/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli huojentava lukea että ap:lla lapset tehty. Melkoiset menkat kyllä :( Toivottavasti apu tulee pian! Voimia! 

Kiitos. Leikkaus edessä jo parin viikon päästä eli viimeiset verenvuodatukset nyt menossa, jos ei jälkivuotoa lasketa. ☺ Ap

Vierailija
17/17 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samoin. Oon jo miettinyt onko se vuodoton päivä välissä normaalia