Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisista herkuista sinä tykkäät esim. synttärijuhlissa?

Vierailija
11.02.2016 |

Moikka, mulla on lauantaina pienet synttärijuhlat mut pää lyö tyhjää suolaisten tarjoilujen suhteen. Ois mukavaa jos voisitte ehdotella jotain pienehkön budjetin herkkuja juhliin joihin on tulossa sukulaisia (vanhemmat, mummo, kummit ja serkkuja, yhteensä 15 hlö). Minkälaisista tarjoiluista itse ilahtuisit? Makeat tarjottavat on jo hoidossa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on junttimaku. Tykkään voileipäkakuista, korvapuisteista, makeista juustokakuista, Daim-kakku lemppari, suklaakeksejä, suolaisista piirakoista, joissa ei ole liikaa sipulia. Sipseistä ja naposteltavista, mokkaruuduista. Suurimman osan mun herkuista pystyy tekemään itse suht pienellä vaivalla ja huomattavasti halvemmalla kuin kaupan tai pitopalvelun.

Vierailija
2/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pasteijoista, joko kaupan valmiit jauhelihapasteijat tai sitten itsetehdyt vaikka.jauhelihariisiaurajuusto. Minulle myös ihan voileivät, jos niihin on panostettu vähän enemmän kuin perusaamiaisleipiin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset piirakat ovat yleensä helppoja ja edullisiakin tehdä. Ja myös hyviä, käyvät moneen makuun.

Itse tein yksiin illanistujaisiin nyttäriviemisiksi kasvispiirakan, ihan vieläpä valmiiseen pohjaan (Myllyn Paras), kun tuli vähän hoppu. Kuullotin sipulia, valkosipulia ja paprikaa, keitin pieniä parsakaalin nuppuja. Kasvisten kaveriksi feta-kuutioita. Päälle kananmuna-kerma-mausteseos. Tämä meni kuin kuumille kiville, vaikka olin vähän nolo, että tällasta osi tavista nyt toin :)

Saat epäilemättä lukuisia hyviä, modernimpia ehdotuksia - täältä saa usein hyviä vinkkejä. Mutta tässä tällainen perinteinen...

Vierailija
4/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku, nami! Sais multa pisteet, kala-ja lihaversiot!

Vierailija
5/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voileipäkakkua! Niin kulunut! Tee jotain herkkuleipiä, esim ruisnapeista ja patonkipaloista. Päälle esim. jotain hyvää tuorejuustoa ja salaatinlehti, vuohenjuusto, aurinkokuivattu tomaatti tai salaatinlehti, kylmäsavulohi, kurkku ym. Tai salami, juusto, minitomaatti..Erilaisia vaihtoehtoja vaikka kuinka. Niistä yleensä kaikki tykkää.. ja ne on kivan näkösiä, kun oikein panostaa.

Vierailija
6/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa kuvahakuun "cocktail palat".. Sieltä saa paljon ideoita!

Vierailija
7/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täällähän on tosi kivoja ehdotuksia vaikka kuinka, eikä mikään näistä oo mun mielestä mitenkään juntti! Simppeleitä ja helppoja toteuttaa lähinnä, mistä vaan plussaa :) Voileipäkakku on tosiaan vähän työläs ja pitäis saada huomenna valmiiks ja siihen ei oo aikaa :( Mut joo kiitti näistä ehdotuksista ja lisää saa laittaa!

-ap

Vierailija
8/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, nyt tekee mieli voileipäkakkua tai kinkkupiirakkaa.

Vierailija
9/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuporo-rieskarullat

Vierailija
10/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohivoileipäkakku, sulhaspiirakat, kinkku- tai kasvispiirakka, suolaiset (pienet) muffinit....

Urputtajille tiedoksi, että voileipäkakut ovat muodissa. "Niin kulunut" koskee sitä, mikä oli muodissa 5 vuotta sitten.

Vierailija
11/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippivihannekset! Junttia, mutt hyvää, kunhan tekee erilaisia kastikkeita ja asettelee nätisti tarjolle.

Vierailija
12/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohivoileipäkakku, sulhaspiirakat, kinkku- tai kasvispiirakka, suolaiset (pienet) muffinit....

Urputtajille tiedoksi, että voileipäkakut ovat muodissa. "Niin kulunut" koskee sitä, mikä oli muodissa 5 vuotta sitten.

Joo, ite söin yhissä juhlissa kerran niiiin hyvää italialaista voileipäkakkua että muistan sen vieläkin! Teinkin ite pari vuotta sitten synttäreille minivoileipäkakkuja tolla reseptillä ja meni ku kuumille kiville, mut valitettavasti aika kallis juttu niin jää tällä kertaa tekemättä. Tässä resepti jos kiinnostaa

http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/italialainen-voileipakakku

-ap

Vierailija
13/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaisat salaatit (jossa tuoreet raaka-aineet, ei hemapa) ja hyvä tuore leipä.

Vierailija
14/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusuolaisista. Esim. Coctailpiirakat + munavoi, pasteijat, suolainen piirakka (tonnikala tai feta jne).

Vierailija
15/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muodissa 5 vuotta sitten" Eiköhän voileipäkakkua ollut muodissa 20 vuotta sitten.. nyt se lähinnä oksettaa.

Vierailija
16/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kasvispiirakkaa, fetaa yms. täytteenä. Kala ei maistu kaikille, osa vieraista voi vieroksua kinkkua esim. kasvissyönnin vuoksi. Eli kannattaa tehdä mahdollisimman monelle sopivaa herkkua. Ja piirakat ovat edullisia!

Vierailija
17/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muodissa 5 vuotta sitten" Eiköhän voileipäkakkua ollut muodissa 20 vuotta sitten.. nyt se lähinnä oksettaa.

Missä tynnyrissä sinä elät? Tule äkkiä ulos sieltä!!! Täällä on paljon uutta ja ihmeellistä nähtävää, rohkeasti vain, lapsuutesi rasvalla kyllästetyt voileipäkakut on jo kadonneet kauan sitten.

Vierailija
18/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että nykyään voileipäkakut loppuvat yleensä ensin suolaisista tarjottavista, mitä nyt olen seurannut mm. rippijuhlat, yo-juhlat, isommat synttärit. Syöjille ei ole kerrottu, että pitäisi yökkäillä, täältä onneksi huomaavat virheensä.

Vierailija
19/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkiruokainen, mutta pari kertaa olen ollut hyvin nolostunut kun en ole oikein tiennyt mitä tehdä kunsyötävä ei maistukaan =D

Eka tapaus oli kaverin yo-kahveilla, hapankorppurullat... märät, kylmät hapankorput joissa jotain täytettä, yrh.

Toinen oli kun iloisena nappasin muffinin ja se olikin joku terveellinen suolainen muffinsi =D

Älä siis tee kumpaakaan näistä, kaikki muu maistuu varmaan kenelle tahansa.=D

Vierailija
20/23 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvää vaaleaa leipää ja tee sille erilaisia levitteitä kuten aioli, romesco, tapenade ja hummus. Niitä saa kyllä valmiinakin, mutta itse tehty on tietty parempaa. Lisäksi salaattia. Edullista, helppo tehdä ja laittaa tarjolle ja hyvää. Ei myöskään ole liian raskasta. On ällöä, kun kaikki tarjottavat ovat täynnä voita. Ensin voitaikinajuustopiirakkaa ja sitten rasvaisia makeita herkkuja, uh. Itse ilahdun aina ikihyviksi, kun on jotain tuoretta ja raikasta niiden ähkynamien lisäksi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan