Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron yhteydessä voiko pankki (esim. aktia jolla myös kiinteistövälitystä) arvoida asunnon arvon?

Vierailija
10.02.2016 |

Vai kannattaako aina varata joku muu arvioija? Eikös ne usein arvioi hieman yläkanttiin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon tai talon arvon voi arvioida vain kiinteistönvälittäjä, pankista voivat suositella sulle välittäjää, mutta oleellista tietty on, että mitä arvio maksaa. Välitystoimistoissa on välittäjien lisäksi ns. myyntineuvottelijoita, joilla ei ole pätevyyttä asuntokauppaan tai arviointiin, mutta voivat esitellä asuntoja. LKV-tutkinto kertoo, että onko pätevyys. Kaikkien etu, että tulee oikea arvio. Jos pankki antaa jonkun oman arvion, se on yleensä pikemminkin alakanttiin. Voitte myös sopia (siis puolisot keskenään), että mikä on arvo. Ei ole pakko olla ulkopuolista arviota, jos tiedätte arvon itse ja molemmat sen hyväksyy.

Vierailija
2/2 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon tai talon arvon voi arvioida vain kiinteistönvälittäjä, pankista voivat suositella sulle välittäjää, mutta oleellista tietty on, että mitä arvio maksaa. Välitystoimistoissa on välittäjien lisäksi ns. myyntineuvottelijoita, joilla ei ole pätevyyttä asuntokauppaan tai arviointiin, mutta voivat esitellä asuntoja. LKV-tutkinto kertoo, että onko pätevyys. Kaikkien etu, että tulee oikea arvio. Jos pankki antaa jonkun oman arvion, se on yleensä pikemminkin alakanttiin. Voitte myös sopia (siis puolisot keskenään), että mikä on arvo. Ei ole pakko olla ulkopuolista arviota, jos tiedätte arvon itse ja molemmat sen hyväksyy.

En mielelläni ainakaan toivo yläkanttiin arviota, kun mun pitäisi maksaa mies tästä pois :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi