Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te pienituloiset asutte?

Vierailija
10.02.2016 |

paljonko maksatte asumisesta kuukaudessa? onko lapsia? millainen asunto teillä on? oma vai vuokra?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 130 neliöisessä omistusasunnossa Helsingin kantakaupungissa. Juu ei ole minun tuloilla maksettu.

Vierailija
2/6 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 780 euroa kuukaudessa, eli minun osuuteni on siitä puolet. Lapsia meillä ei ole eikä tule. Vuokra-asuntomme on 50 neliötä, alle 10 vuotta vuotta vanha, sijaitsee keskustan tuntumassa ja siinä on oma sauna ja lasitettu parveke.

Olemme asuntoon aika tyytyväisiä, vaikka tilanpuute toisinaan harmittaa. Tämän asunnon löysimme kuitenkin parissa päivässä, kun tarvitsimme äkkiä terveen asunnon paetaksemme vuokraamastamme hometalosta. Piti jäädä väliaikaiseksi asunnoksi, mutta nyt olemme asuneet jo puolitoista vuotta. Ei ole järkeä vaihtaa tässä tilanteessa, kun etsin työttömänä töitä ja hyvässä lykyssä voimme joutua muuttamaan työni perässä lyhyellä varoitusajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 neliön rivarikolmio kahdessa kerroksessa. Vielä pankin, joskus tulee olemaan oma. 600e kuussa lyhennykset ja vastikkeet. Lapsia on yksi eikä lisää ole tulossa. Tämä siis pienellä paikkakunnalla noin 120km Helsingistä.

Vierailija
4/6 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken ole ihan pieni-, vaan ennemminkin keskituloinen, vie asuminen todella suuren osan tuloistani.

Olen yhden lapsen Yh, joten pienempäänkään ei oikein voi muuttaa. Meillä ei ole autoa, joten julkinen liikenne ja työpaikka edes jotenkin kohtuuetäisyydellä välttämättömyyksiä. Emme siis voi muuttaa halvempaan asuntoon jonnekin maallekaan.

Asunto: 60 neliötä kaksio noin 15v kerrostalossa Helsingissä (ei keskusta ;))

Vuokra: 800 euroa (+sähkö, kotivakuutus)

Vierailija
5/6 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

120-neliöinen omakotitalo, kaikki asumiskustannukset (laina, sähkö, vesi, lämmitys ym.) 900 - 1000 euroa kuussa. Asutaan alueella, jolla omakotitalot on suhteellisen edullisia jos ei ihan uutta hae, mutta vuokrat korkeat. Maksettaisiin saman verran vuokraa pienestä kerrostalokolmiosta mitä nyt maksetaan asumiskuluja tästä.

Vierailija
6/6 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskelija ja mies on tällä hetkellä työtön. Asutaan kaupungin vuokrakämpässä n 60neliötä. Vuokra reilu 500e vesimaksuineen. Asunto on aika huonokuntoinen ja keskustaan viitisen kilometriä, mutta bussiyhteudet ovat hyvät. Sanomattakin on selvää ettemme asu pääkaupunkiseudulla, mutta isossa kaupungissa kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi