Lihottaminen on aika työlästä
Olen siis 25v nainen, ja lihotuskuurilla työn vuoksi. Paino pitäisi saada 50->70kg. Nyt on kuukausi jo menty ja täytyy sanoa että on raskasta hommaa. Kokoajan joutuu syömään, napostelemaan, ei treenejä, ei mitään. Kiloja on nyt 56 ja näytän itseasiassa aika hyvältä - kaikki näyttää menevän reisiin ja peppuun. Mutta ikinä en kyllä voisi elää näin. Jatkuvaa ruokailua, turvotusta ja huonoa oloa. Olen entistä vakuuttuneempi että lihavuus on hyvin pitkälle itseaiheutettua. Ei tällaisia määriä syö kukaan. Kaikki vesikin on pitänyt korvata mehuilla ym. että saa kaloreita. En malta odottaa että voi taas alkaa syödä normaalisti.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei tämä ole provo :) pääsette seuraamaan työni tuloksia luultavasti n. Vuoden kuluttua. Olettaen tietysti että onnistun kerryttämään niitä kiloja.
Ap
Kukaan meistä muista tätä vuoden päästä...
Kysy neuvoa näiltä "julkilihavilta" Esimerkiksi Raksu ja Piia varmasti osaavat neuvoa.
Itse nuorempana yritin epätoivoisesti lihoa edes viisi kiloa, mutta ei onnistunut millään syömisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää öljyä ruokaan, voita, täysmaitoa jne. Kaloritiheitä ruokia niin johan nousee vaa'an lukemat. Salaattia saa puputtaa monta kiloa että lihoo, toisin kuin vaikka lihaa, pastaa ja juustoja. Siihen päälle pari sataa grammaa herkkuja(sipsit, suklaat, karkit yms yleensä n. 500 kcal/100 g, joten siitä 1000 kcal lisää energiaa), niin ihme jos ei liho. 1 kg = 7000 kcal, siitä vaan laskemaan. Etsi netistä BMR laskuri ja laske kulutuksesi, lisää siihen liikunnan kuluttamat kalorit ja lisää kaiken päälle 1000 kcal päivässä. Taattu kilon lihominen viikossa.
Missä karkeissa tai sipseissä on 500kcal/100g? Snikkersissä on 270kcal/100g ja puhtaassa voissa on 700kcal/100g
Lähestulkoon kaikissa sipseissä ja suklaissa on tuo määrä energiaa. Snickersissä 488 kcal / 100 g. Yhdessä patukassa tuo mainitsemasi määrä.
Veikkaan että ap on näyttelijä, kerta päästään seuraamaan hänen työn tulosta. Nimenomaan hänen työn tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Lisää öljyä ruokaan, voita, täysmaitoa jne. Kaloritiheitä ruokia niin johan nousee vaa'an lukemat. Salaattia saa puputtaa monta kiloa että lihoo, toisin kuin vaikka lihaa, pastaa ja juustoja. Siihen päälle pari sataa grammaa herkkuja(sipsit, suklaat, karkit yms yleensä n. 500 kcal/100 g, joten siitä 1000 kcal lisää energiaa), niin ihme jos ei liho. 1 kg = 7000 kcal, siitä vaan laskemaan. Etsi netistä BMR laskuri ja laske kulutuksesi, lisää siihen liikunnan kuluttamat kalorit ja lisää kaiken päälle 1000 kcal päivässä. Taattu kilon lihominen viikossa.
Kyllä lihoo, mutta jatkuvasti huono, turvonnut olo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen siis 25v nainen, ja lihotuskuurilla työn vuoksi. Paino pitäisi saada 50->70kg. Nyt on kuukausi jo menty ja täytyy sanoa että on raskasta hommaa. Kokoajan joutuu syömään, napostelemaan, ei treenejä, ei mitään. Kiloja on nyt 56 ja näytän itseasiassa aika hyvältä - kaikki näyttää menevän reisiin ja peppuun. Mutta ikinä en kyllä voisi elää näin. Jatkuvaa ruokailua, turvotusta ja huonoa oloa. Olen entistä vakuuttuneempi että lihavuus on hyvin pitkälle itseaiheutettua. Ei tällaisia määriä syö kukaan. Kaikki vesikin on pitänyt korvata mehuilla ym. että saa kaloreita. En malta odottaa että voi taas alkaa syödä normaalisti.
Siis olet lihonut kuukaudessa kuusi kiloa? Sehän on ihan hirveä määrä! Ja harva lihoo vuodessa 20 kiloa, 10 tai 20 vuoden ajalla on jo realistinen määrä. Olet vielä nuori, keski-ikäisenä lihominenkin sujuu helpommin. Tosin en usko tarinaasi, ei sellaista työtä olekaan, jota varten olisi pakko lihoa.
SANO NYT SE S##TANAN AMMATTI! On vaikeeta jättää kertomatta prkl!