Maalla asuva. Pidätkö ulko-ovet lukossa kotona ollessasi?
Kommentit (34)
Todellakin pidän oven lukossa, aina. Olen paljon yksin kotona ja pelkään täällä metsänreunassa.
Me asutaan vantaalla, eli ei maalla... Meillä on aina ove auki tässä omakotitalossa. Mut ei siinä mitä, jos yölliset vieraat haluavat tutustua kahteen dobberiimme, niin mikäs siinä...
portin pielessä onkin kuva noista toopeista, ja teksti, "pelasta päiväni, murtaudu meille..."
Ovet on lukossa silloin kun lähdetään kotoa.
Pidän lukossa, anoppi voi paukahtaa koska tahansa muuten sisälle, nyt joutuu soittamaan ovikelloa!
Asumme pikkukaupungissa. Ovi on lukossa öisin ja silloin, kun olemme saunassa / suihkussa / harrastamme seksiä. Jos olemme kotona, ovi on auki, eikä sitä aina viitsi lukita esim. lähikaupassa käynnin ajaksi. Jos olemme poissa yli puoli tuntia, on ovet kyllä lukossa.
Aikaisemmin asuimme maalla, sijainti ei ollut syrjäinen, mutta meille oli vaikeaa löytää ja vielä vaikeampaa tulla huomaamatta. Silloin pidimme ovia melkein aina auki. Vain saunassa/suihkussa/seksillä ollessamme ovi oli lukossa.
Syntymäpaikkakunnalla jätettiin ennen ovet aina auki, kotona ja kylillä. Talvella saattoi autoja olla tyhjänä käynnissä kaupan pihalla jos oli kova pakkanen. Nykyään ei enää voi jättää kun on pyörinyt jotain venäläisiä/virolaisia/puolalaisia tms. varkaissa. Pahin aalto oli joskus reilu kymmenen vuotta sitten jolloin tuntui pihoista lähtevän kaikki irtain. Omassa kaava-alueen talossa keskikokoisessa kaupungissa meillä on monesti ovet auki päivisin vaikka kaupassa käynnin ajan. Vaimo lukitsee yöksi, itse en jaksa...
Ärsyttää, ettei täällä voi pitää ovea lukossa kotona ollessa kun mies julistaa, että "kun minä olen kotona, ei ovia lukossa pidetä" ... Sittenpä on itsellä koko ajan sellanen olo, että kuulostelee ja vähän jännittää kun ovet auki.... Hirvee kynnyskysymys koko juttu ja ainoita asioita, missä hirveä tunnelataus miehen puolelta... Itse vähän realistimpi ja pidän kyllä aina kun olen yksin kotona niin lukossa.. Sentään nyt öisin voidaan pitää lukossa vaikka mieskin kotona!
Miksi vain maalla asuvat? Meillä naapurit eivät pidä ovia lukossa kotona ollessaan ja asutaan pääkaupunkiseudulla. Olin vähän yllättynyt asiasta, kun muutettiin taloyhtiöön. Meillä taas on aina ulko-ovet lukossa. Maalla asuessa ei ollut koskaan ovi lukossa päivällä kotona ollessa, yöksi laitettiin lukkoon.
En pidä. Karhukoira kyllä vastaanottaa vieraat tulijat. Naapurit ilmoittaa oudoista hiippareista jos huomaavat. Ja sama toisin päin. Maalla pidetään huolta ainakin meilläpäin toisista.
Ei jos ollaan kotona tai lähistöllä. Miksi pitäs.
Ovet on yleensä lukittuna, koska koirat avaa ne muuten. Joskus ne on lukittuna myös siksi, etten jaksa ottaa naapureita tai muita vieraita vastaan/en halua että kukaan tulee huomaamattani sisälle, kun olen puoliksi nakuna tai muuta vastaavaa. Kas kun täällä maalla ei kaikki juurikaan koputtele vaan lampsiivat suoraan ovesta, jos ei ole lukossa >.<
Pidän lukossa. Ennen pystyi yötä päivää pitää ovet auki, mutta viime vuosina on kaikenlaista ulkomaalaista kaupustelijaa ja kotoperäistä tirkistelijää alkanut pyörimään seudulla, joten parempi lukita varmuuden vuoksi. Jos olen vaikka takapihalla pyykkiä ripustamassa, en kuule jos talon etupuolelle joku tulee saati jos sisälle tunkeutuu. Pysyy myös eräs sinnikäs juoruämmä poissa, kun ei pääse ovesta sisälle omin luvin.
Ennen ei tullut pidettyä ovia lukossa pahemmin, mutta kun on tuo 3v joka livistää itse pihalle tai vähintäänkin päästää elukat ulos niin tulee ne ovet lukittua päivisinkin. Ennen ei ollut niin väliä tuliko ne lukittua vai ei. Nykyään kyllä liikkuu jos jonkinmoista sukankuluttajaa tässä kylillä että ei tule enää mieleenkään jättää esim yöksi auki.
Ei ole ovet lukossa. Ennen oli ulkorakennus yöllä auki, mutta nyt olemme ryhdistäytyneet ja alkaneet lukita sen yöksi. Sinä aikana, kun olemme täällä asuneet, muita varkauksia ei tässä naapurustossa ole ollut kuin yksi pyörävarkaus, ja senkin kohdalla varkaat olivat oman kylän poikia ja jäivät kiinni. Meillä on sen verran paljon ramppausta ulkorakennuksessa päivän aikana, ettei kyllä jaksaisi ovea lukita! Kaupustelijoita käy joskus, mutta eivät ne uskalla edes avata ulko-ovea itse, kun koira haukkuu.