Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin influenssassa töihin - miten helposti tarttuu muihin?

Täysin voimaton
10.02.2016 |

Onko kenelläkään mitään tietoa kuinka helposti influenssa tarttuu työkavereihin?

Ei enää ole varaa ostaa lääkärintodistuksia eikä sairastumiset kuulu meidän työterveyshuoltoon, joten ei ollut vaihtoehtoja. Olo aivan k-a-u-h-e-a enkä todellakaan halua muita samaan tilanteeseen, siis ihan oksettaa eikä pysty keskittymään. Hitto kun en enää jaksa tätä!!!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida näille, joiden mielestä influenssassa ei kykene menemään töihin: Itse menin naimisiin ifluenssassa. Kuumetta oli sen 40 astetta ja jokaista lihasta särki aivan jumalattoman paljon. Pää täynnä räkää astelin alttarille, kävin kampaajalla ja meikissä, sekä hääkuvissa. Eipä tuossa viitsinyt lyhyellä varoitusajalla alkaa perumaan kampaajaa, meikkiä, hääkuvausta, pitopalvelua, bändiä, tilavuokraa, hääsviittiä, ylipäätään koko juhlia.

Hääyö sitten menikin nukkuen ja itse tuosta juhlapäivästä selvisin jotenkuten tolkuissani buranan avulla ja juhlapaikasta lähdettiin hotellille joskus puolenyön jälkeen.

En siis näkisi työssäoloa mahdottomana oman jaksamisen kantilta, mutta aivan idioottimaistahan se on töihin lähteä muita tartuttamaan ja pahentamaan omaa taudinkuvaansa.

Influenssassa ei ole räkää. Eikä voimia mennä naimisiin.

Miten niin ei?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00570

"Influenssa on influenssavirusten aiheuttama hengitystietulehdus. Taudin itämisaika on useimmiten 1–3 vuorokautta. Tartunnan saaneista vain noin puolet sairastuu."

Puolilla tartunta on siis oireeton. Käytännössä siis sama kuin koronassa.

Vierailija
22/26 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida näille, joiden mielestä influenssassa ei kykene menemään töihin: Itse menin naimisiin ifluenssassa. Kuumetta oli sen 40 astetta ja jokaista lihasta särki aivan jumalattoman paljon. Pää täynnä räkää astelin alttarille, kävin kampaajalla ja meikissä, sekä hääkuvissa. Eipä tuossa viitsinyt lyhyellä varoitusajalla alkaa perumaan kampaajaa, meikkiä, hääkuvausta, pitopalvelua, bändiä, tilavuokraa, hääsviittiä, ylipäätään koko juhlia.

Hääyö sitten menikin nukkuen ja itse tuosta juhlapäivästä selvisin jotenkuten tolkuissani buranan avulla ja juhlapaikasta lähdettiin hotellille joskus puolenyön jälkeen.

En siis näkisi työssäoloa mahdottomana oman jaksamisen kantilta, mutta aivan idioottimaistahan se on töihin lähteä muita tartuttamaan ja pahentamaan omaa taudinkuvaansa.

Influenssassa ei ole räkää. Eikä voimia mennä naimisiin.

Miten niin ei?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00570

"Influenssa on influenssavirusten aiheuttama hengitystietulehdus. Taudin itämisaika on useimmiten 1–3 vuorokautta. Tartunnan saaneista vain noin puolet sairastuu."

Puolilla tartunta on siis oireeton. Käytännössä siis sama kuin koronassa.

Tuolla naimisiin menneellä oli oireita, tosin lieviä oireita verrattuna influenssaan.

T. sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä mennyt sekaisin influenssa ja flunssa. Menee niin monella muullakin.

Vierailija
24/26 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin testatussa sikainfluenssassa töissä monena päivänä kovassa kuumeessa ja kuljetin lapsia eskariin ja kouluun. Ei tarttunut keneenkään töissä eikä kotona tai koulussa.

Vierailija
25/26 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ettäoon onnellinen,kun ei tarvii olla töissä, saa sairastaa rauhassa. Raivostutti se jatkuva soittelu työnantajalle harvase päivä ja lääkäreissä juoksu, kun piti aina olla jotain lippua ja lappua viemässä, että uskoivat. En vieläkään ymmärrä, että mikä,työnantajan etu se on, että työntekijä,raahautuu juuri ja juuri parantuneensa töihin ja on sitten kohta taas kipeänä. Ja mitä se puhelimessa niiskutus ja köhiminen kenellekään kertoo, vähän valkopippuria hönkäisee, niin kyllähän aivastuttaa.

Vierailija
26/26 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi sairaana töihin kirjoitti:

Paitsi jos ei ole rahaa lääkärintodistuksiin, niin silloinhan on pakko mennä töihin, koska sairaspoissaolon edellytykset eivät täyty. Mutta eihän siellä töissä pysty muuta tekemään kuin istumaan ja voihkimaan tuskassa särkylääkkeiden voimalla.

Tai sitten voi toivoa, että pomo myöntää palkatonta, mutta se on aika kallista ja pidemmän päälle palaa myös lomapäiviä 2 tai 2,5 päivää...

Kaikilla ei vain ole rahaa ostaa oikeutta sairalomaan...

Normaali työpaikka ei toimi noin, etenkään näin korona-aikaan.