Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kakka synnyttäessä

Mirja
09.02.2016 |

Kuinka monelle tuli kakat synnyttäessä?

Itselle kävi näin. Hoitajat onneksi siivosivat. Ponnistellessa saattaa käydä niin sanottiin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei, mutta olen kuullut että niin voi käydä. Hoitajat kuulemma siivoo huomaamattomasti? Oon menossa pian toista synnyttää ja katotaan miten käy :D

Vierailija
2/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkasin joo. Ja mäki olin kuullu että ne siivoaa sen huomaamattomasti. Ei siivonnu. Vaan ilmotti että nyt tuli kakka. Kai se sen sit siivos.

En tuntenu tätä tapahtumaa itse ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo synnytyskakka kiusaannuttaa niin monia? Jos puristat alapäästäsi 2-5 kg pötkylän, niin taatusti sieltä voi ohessa tulla muutakin. Kätilöt taatusti nähneet kaiken 100 kertaa ennenkin.

Vierailija
4/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kakkasin, mies kertoi. Kätilö oli siivonnut vähin äänin pois. Itse en tiennyt kakanneeni.

Vierailija
5/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä luulet sanonnan "ei tule lasta, ei paskaa" saaneen alkunsa? Synnyttäjille annetaan myös suppo suolentyhjennykseen ennen tosi toimia jos on aikaa. Aina se ei riitä eli noinkin voi käydä, ensin kaki, siten baby.

Vierailija
6/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko kakannut vai en, eikä kiinnosta. Kätilöllä on ollut sormet alapäässäni, nähnyt sieltä tulevan vauvan ja veren ja kaiken muun moskan. Mitä sitten vaikka kakkaakin olisi tullut. En ymmärrä miksi se muka olisi noloa. Ihan yleinen ja normaali juttu.

Vierailija
7/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjalla tuli ripulipaskat pöydälle!

Vierailija
8/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuli. Kätilö hoiti asian vähin äänin.

Vierailija
9/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas elämällä paskanen alku, hehheh.

Vierailija
10/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo synnytyskakka kiusaannuttaa niin monia? Jos puristat alapäästäsi 2-5 kg pötkylän, niin taatusti sieltä voi ohessa tulla muutakin. Kätilöt taatusti nähneet kaiken 100 kertaa ennenkin.

Tämä on yksi syy siihen miksi ennen annettiin ihan aina jokaiselle synnyttämään tulevalle kunnon vesiperäruiske!

Ei tarvinnut kakan hajussa synnytellä, eikä kätilön kakkoja siivoilla.

Onhan se noloa synnyttäjällekin.Puhumattakaan isälle joka siellä haistelee jo kaikkee muutenkin, ja vaimolta menee huonotkin alle..

Eli ottakaa se ruiske, niin ei tule inhottavia tilanteita.

Usein synnytys alkaa löysällä mahalla ja monet juoksee kakalla moneen kertan, jos ei noin käy niin ruisketta sitten.

Kovat ulosteet peräsuolessa voi hidasta vauvan pään laskeutumistakin ja asentoa myöskin

Mutta rutiininomaisesta peräruiskeen antamisesta on luovuttu, kun synnättäjähän `tietää kaiken kaikesta jopa paremmin kuin kätilö ja gynekologi `

Vierailija
11/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei tullu, tokassa tuli hirvee paskan lemu, siitä päättelen että tuli :D

En kylläkään kyselly jälkikäteen ..

Vierailija
12/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä nyt on taas näitä vuoden mutseja kommentoimassa että sehän on luonnollinen juttu ja kätilöt nähneet kaiken jne. :D Eihän tässä siitä ollutkaan kyse! Ihan vaan keskustelua että kuinka monelta tuli.

Vierailija
13/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei tullut, 3-päiväinen käynnistys ennen lapsen syntymää ja olin osan ajasta ollut nestemäisellä dietillä.<br /><br />

Toisessa (jossa oltiin sairaalassa 3 tuntia ennen syntymää) alkoi yhtäkkiä se armoton ponnistamisen tarve ja sillä nimenomaisella hetkellä kun se tuli, tuntui että tuli kaikki alle (siis myös pissa) mutta en tiedä tuliko koska kukaan ei sanonut ja myöhemmin kun kysyin mieheltä niin hän sanoi ettei ainakaan itse nähnyt mitään. Nyt kysyin uudestaan niin "Ei, en mä muista nähneeni ainakaan". Jotenkin tuntuu että pissasin kuitenkin mutta en ole varma. Kalvot oli puhkaistu vajaa tuntia aiemmin eli ei lapsivedet ainakaan tulleet enää, enkä tuntenutkaan itse eritteitä vaan sen kun en pystynyt estämään sitä "ponnistamista". Luomuna siis mentiin sillä kertaa.

Vierailija
14/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuosta. Exälläni tuli. Ja mä siivosin, pyyhin takapuolen puhtaaksi kostealla paperilla. Ei siihen kätilöä tarvittu. Kuka idiootti tuosta alkaa numeroa tekemään?

Vierailija
15/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H Y I. Yks syy taas lisää olla hankkimatta kakaroita.

Vierailija
16/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kakka. Ja oksennuskin kaksi kertaa. Sotkusta puuhaa.

Vierailija
17/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei haloo! En ikinä kehtaisi ulostaa jossain synnytyksessä! Vieraita ihmisiä läsnä ja naiset paskantaa siihen!!!! Ihana paskan tuoksu vaa leijailee kun pitäs synnyttää niin päätetään ruveta paskantamaan!!!!

Ihan oikeesti ootte aika ällöjä. Mun lapsi syntyy sit joskus niin en todellakaan kakkaa! Ja osaan hallita emättimen sekä pepun! Oon aika timmimamma!

Vierailija
18/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kakka. Ja oksennuskin kaksi kertaa. Sotkusta puuhaa.

Joo mä oksensin kyllä siinä ekassa synnytyksessä pari kertaa vaikkei kakka tullutkaan. Toisaalta oksensin myös koko raskauden, pari kertaa syliini jne kun tuli yllättäen. Eritekammoiset, älkää hankkiutuko raskaaksi ;)

-13

Vierailija
19/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi syy siihen miksi ennen annettiin ihan aina jokaiselle synnyttämään tulevalle kunnon vesiperäruiske!

Onhan se noloa synnyttäjällekin.Puhumattakaan isälle joka siellä haistelee jo kaikkee muutenkin, ja vaimolta menee huonotkin alle..

Usein synnytys alkaa löysällä mahalla ja monet juoksee kakalla moneen kertan, jos ei noin käy niin ruisketta sitten.

Kovat ulosteet peräsuolessa voi hidasta vauvan pään laskeutumistakin ja asentoa myöskin

Mutta rutiininomaisesta peräruiskeen antamisesta on luovuttu, kun synnättäjähän `tietää kaiken kaikesta jopa paremmin kuin kätilö ja gynekologi `

Ai sekö se syy olikin, kun en saanut peräruisketta, vaikka pyysinkin!

Vierailija
20/32 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, täällä meillä ainakin annetaan vielä. Ei se vaan kaikilla auta ainakaan siihen asiaan johon se annetaan. Kyllähän sieltä joo tavaraa tulee uloskin ihan vessaan, mutta kun just ja just ehtii sairaalaan synnyttämään, niin ei siinä paljon ruiskeet auta - itseasiassa pahentaa vaan. Kolmesta synnytyksestä yhdessä meni aivan siististi - juuri siinä jossa ei mitään ruiskeita ehditty antaa. Mutta en sitä sano, tehokashan se on, mutta ekan kanssa oli ihan kamalaa, kun se ruiske vaikutti ja samaan aikaan kohdunsuu avautui syöksyvauhtia. keskimmäisen kanssa oli edes vähän pidempi synnytys ja siinä se tiesi paikkansa ja toimikin, siltikin jotain tuli.

Mun mielestä oli aika inhottavaa, kun sairaalakieroksella paikkoja ja tapoja esitellyt kätilö hehkutti peräruisketta ja sanoi suoraan että kyllä se on inhottavaa niitä kakkoja siinä siivota (ammatinvalintakysymys) että siksi kaikille se annetaan, koska sitten ei mitään tule sängylle. Oli varmaan tän viestin kirjoittaja. Varmaan kaikille siellä kierroksella olleille jäi sellainen fiilis, että se on tosi häpeällistä ja ällöttävää, vaikkei sille mitään voi jos niin on käydäkseen.