Voitko autoa ohittaessasi olla ajamatta suoraan eteen vesikelillä???
En ymmärrä,kun motarillla,kehällä yms. ohitetaan ja sitten ajetaan siihen eteen niin,että kaikki kura lentää tuulilasiin eikä näe yhtään mitään. Kaistat ovat ihan tyhjiä niin onko pakko heti ohituksen jälkeen tunkea siihen eteen? On kait pakko,kun on vähän tyhmä! Eikö voisi ajaa siinä ohituskaistalla vähän kauemmas ja palata sitten takaisin kaistalle?
Kommentit (30)
No eihän siinä ohituskaistalla ole tarkoitus ajaa, ku just se määrätty pätkä minkä ohitus vaatii. Ap, sä voisit ajaa nopeemmin, niin ei sua tarvis kenenkään ohitella.
Mä olen niin samaa mieltä. Nimimerkillä sain joltain ystävälliseltä aivan nokan eteen palanneelta autoilijalta kiven tai nastan tuulilasiini ja halkihan se meni.
Vierailija kirjoitti:
No eihän siinä ohituskaistalla ole tarkoitus ajaa, ku just se määrätty pätkä minkä ohitus vaatii. Ap, sä voisit ajaa nopeemmin, niin ei sua tarvis kenenkään ohitella.
En ole ap, mutta minuakin kiinnostaisi tietää, että kuinka kovaa noin suunnilleen pitäisi ajaa ettei ohitella? Ajan säännöllisesti parinsadan kilometrin matkaa ja nopeudensäädin on asetettu 7km/h (todellista nopeutta) yli nopeusrajoituksen. Olen totaalinen tien tukko, minut ohitetaan tuolla matkalla useita kymmeniä kertoja, ensin toki takapuskurissa roikkuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minuakin kiinnostaisi tietää, että kuinka kovaa noin suunnilleen pitäisi ajaa ettei ohitella? Ajan säännöllisesti parinsadan kilometrin matkaa ja nopeudensäädin on asetettu 7km/h (todellista nopeutta) yli nopeusrajoituksen. Olen totaalinen tien tukko, minut ohitetaan tuolla matkalla useita kymmeniä kertoja, ensin toki takapuskurissa roikkuen.
Laita siihen toiset 7km/h lisää sitä ylinopeutta, niin pääset eroon kortista, eikä sun sitten tarvitse enää ärsyyntyä liikenteessä. :)
Minusta on hauskaa vähän kiusata mammoja liikenteessä!
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hauskaa vähän kiusata mammoja liikenteessä!
Kiitos tästä sukupuolineutraalista kommentista,mutta ap on kyllä mies,jota ottaa pannuun se eteen tunkeminen. Oletteko koskaan kuulleet turvavälistä tai onko pieneen mieleen tullut,että liikenteessä on muitakin kuin minä ja minun auto?
Ei eteen pidä ajaa millään kelillä. Itse ajan ihan rajoitusten mukaan vakkari päällä ja mulla on liian nopeasti eteen tulleen auton jäljiltä nasta tuulilasissa. Vakkari näytti 88 80 km/h alueella, ketään ei tullut vastaan ja näkyväisyyttä oli vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Siirry julkisiin, jos et tiedä turvaväleistä mitään. Minä ajan rajoitusten mukaan ja jos sinä et osaa ohittaa turvallisesti, pysy pois ratista.
Kivahan se on nysvärin päälle kuraa roiskauttaa.
T:sport-mimmi ja Audi Q3
Vierailija kirjoitti:
T:sport-mimmi ja Audi Q3
Ja älykkyys osamäärä hipoo tien pohjaa. Rassukka olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry julkisiin, jos et tiedä turvaväleistä mitään. Minä ajan rajoitusten mukaan ja jos sinä et osaa ohittaa turvallisesti, pysy pois ratista.
Mistä päättelit, että olen autoileva ihminen? Asun pääkaupunkiseudulla enkä omista autoa tai edes korttia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit, että olen autoileva ihminen? Asun pääkaupunkiseudulla enkä omista autoa tai edes korttia. :D
Luojan kiitos, ettet omista autoa,kun et autoilusta tuon taivaallista ymmärrä.
Niin. Sopiva turvaväli jää, kun ohittaja tarkistaa, että ohitettava ajoneuvo näkyy kokonaisuudessaan peilissä ennen kuin ajaa sen perseensä siihen nenän eteen.
Mutta oh. Tämä on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etpä ymmärrä sinäkään.. Mietin vain, että olisikohan sinunkin parempi siirtyä julkisiin, kun noin kovasti ottaa autoilu hermoon? Meillä olisi bussissa vielä yhdelle norsunvittunaamalle tilaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etpä ymmärrä sinäkään.. Mietin vain, että olisikohan sinunkin parempi siirtyä julkisiin, kun noin kovasti ottaa autoilu hermoon? Meillä olisi bussissa vielä yhdelle norsunvittunaamalle tilaa. :)
Ai yhdelle sun lisäksi, kiitos kutsusta tulen mielelläni. Norsunvittuillaan yhdessä. Suurin ärsyttäjä elämässä onkin ihmisten tyhmyys ja sitähän maailmaan mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sopiva turvaväli jää, kun ohittaja tarkistaa, että ohitettava ajoneuvo näkyy kokonaisuudessaan peilissä ennen kuin ajaa sen perseensä siihen nenän eteen.
Mutta oh. Tämä on niin vaikeaa.
No ei kyllä todellakaan ole sopiva turvaväli muulla kuin kuivakeleillä. Kyllä se auto näkyy peilistä jo todella äkkiä. Ei todellakaan riitä vesi/lumi/loskakeleillä se että auto näkyy heti peilistä. Jos ohituskaista on vapaa (ja kukaan ei ole perässä odottamassa ohitusta) niin en ymmärrä miksi pitää tunkea heti siihen toisen eteen. Se vesi pärskyy autosta todella pitkälle.
Itse jätän mielummin liian reippaan turvavälin kuin liian pienen, jos ei ole välitöntä syytä palata takaisin oikealle kaistalle. Tämä tekee kaikkien autoilusta mukavampaa ja en ymmärrä miksi tämä on joillekin ihmisille niin hankalaa. Tai no, ihmisten tyhmyys ei koskaan lakkaa yllättämästä niin miksi liikenne olisi poikkeus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T:sport-mimmi ja Audi Q3Ja älykkyys osamäärä hipoo tien pohjaa. Rassukka olet.
Voi kateellista reppanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että vajakkiudesta pitäisi olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Ei tyhmä ihminen tyhmyyttään tajua,kait se on tarkoitettu niin!
Kyllä voin ja koitan niin tehdäkin, mutta ennakoi ja laita pyyhkimet nopeammalle sen varalta, että joku tulee heti siihen eteen.