Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta prosenttia kavereistasi ei ole yhdessä laps(i)ensa isän kanssa?

Vierailija
09.02.2016 |

Eli on eronnut tai ei ole koskaan ko. ihmisen kanssa ollut edes yhdessä (ns. yhden illan juttu).
Itse laskin fb-kaverieni perusteella (joilla siis lapsia) ja tulos:

36%

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28,5%

Vierailija
2/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0%

näköjään vähän eri piireistä olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kavereista vaan yksi on eronnut, vaihtoi miehensä afrikkalaiseen ja samalla vaihtui kaveripiirinsä. Kaikki muut ovatkin sitten ihan normaalisti naimisissa.

Vierailija
4/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0%

Vierailija
5/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0%

Mulla sama. Ikää 42 v. Kauhulla odotan, koska alkaa eroja tipahdella. Toivottavasti ei koskaan. 

Vierailija
6/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kaksi pariskuntaa kymmenestä on eronnut ikäluokassa 40+ ja kaikilla lapset isoja.

Vierailija
7/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkkaan muista tai edes tiedä kaikien fb-kavereiden tilannetta, mutta nopeasti tuli mieleen vaan yksi lomaromanssista alun saanut lapsi. Ja kyseessä ei ole minun ystävä, vaan ystävän nykyinen, pitkäaikainen puoliso. Monet ei varmaan edes tiedä, että esikoinen ei ole heidän yhteinen lapsensa.

Vierailija
8/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka lasketaan kaveriksi. Näin ylipäätään arvioin, että 30 % olisi eronnut. Olemme lähemmäs viisikymppisiä.

Vierailija
9/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu siitä ketkä laskee kavereiksi. Mun lähimmistä (5 kpl) kukaan ei ole eronnut. Jos käy läpi kaikki fb-kaverit (mulla n. 100) niin siellä eronneita n. 5 - 10 %.

Vierailija
10/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0%

Ikäkysymys paljolti. En ole niistä piireistä, mihin viittaat. Kuitenkin noin puolet tuttavapiiristäni on eronnut. 

Olen 54-vuotias. Eronnut itsekin kymmenisen vuotta sitten. 

Mutta jos kolmikymmpisenä olisin vastannut tähän, niin ehkä 20 prosenttia. 

Ei minusta ole ylpeilyn aihe, että piiri on mahdollisimman homogeeninen. On rikkaus tuntea erilaisia ihmisiä, eri lähtökohdista. 

Tuntuu oudolta, ettei yhtäainutta sellaista mainitse kaverinaan, jolla on yksin lapsi tai on eronnut. Mutta tietysti jos olet vielä vaikkapa teini. 

Kysymykseen olisi pitänyt sisällyttää ikä ehdottomasti. Muuten prosenttiosuus ei kerro mitään. 

Vierailija
11/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun kaveripiiriin kuuluu lapsettomia miehiä, yhtä lukuun ottamatta. Eli vastaan 0%. 

Vierailija
12/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0%

tai lasket vain muutaman kaverin? Esim. ap käytti otosjoukkona fb-kavereita, siellä jos on  entiset koulukaverit, työkaverit ym. niin väkisinkin tulee eronneita joukkoon. Ei kerro "piireistä" mitään.

Vierailija
13/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, itsekkin oon yllättyny, mut siis 0% mullakin siis. Oon reilu kolkyt et mahtaakohan täs kohta alkaa joku erobuumi? En tiiä. Osa kavereista ei ole ees alottanu vielä lapsien tekoo.

Vierailija
14/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään 30-vuotiaana tuntenut eronneita (omanikäisissä), nyt 45-vuotiaana tilanne on toinen.

Vierailija
15/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.9% joista puolet on uusissa naimisissa. 

Vierailija
16/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8% eroneet lastensa isästä, kaksi (kpl) mennyt uusiin naimisiin, toinen tehnyt lapsen uudenkin miehen kanssa.

Vierailija
17/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa yhdessä, osalla on sitten lapsia myös uudessa liitossa. 

Vierailija
18/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28,5%

Vastaaja on 40+, kavereilla on lapsia alakoululaisesta aikuiseen. Laskin vain ihmisiä joiden kanssa olen tekemisissä + itseni.

Pistetäänpä tuohon vielä serkut ja lähimmät työkaverit mukaan niin lukeama on 19%, lasten ikähaarukka sama.

Vierailija
19/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N23, noin 20-30 vuotiaista "lapsellisista" kavereistani YLI puolet on yh! Mä luulen, että mun ikäluokka on viimeinen "eroja harrastava" ja jatkossa korostuu taas ydinperheen malli. Epävarmoina aikoina konservatiivisyys nousee. Vuoden 2000 jälkeen syntyneille ero on normitilanne ja he kapinoivat normia vastaan sitoutumalla liittoonsa. Ainahan seuraava sukupolvi koettelee vallitsevia arvoja.

Vierailija
20/26 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb kavereiden perusteella laskettuna vajaa 20% ei ole yhdessä lasten toisen biologisen vanhemman kanssa, vajaalla 10% on lapsia useamman kuin yhden kanssa, mutta ainakin yhden biologisen lapsensa toisen vanhemman kanssa ovat yhdessä, reilu 70% elää yhdessä parisuhteessa jos molemmat vanhemmat on kaikkien lasten biologisia vanhempia, n. 24% kavereista on lapsettomia. Virhe mahdollisuus on olemassa koska kaikkien kohdalla en 100% varmasti tiedä edes sitä onko heillä lapsia, parisuhdetta ja/tai onko lapset yhteisiä vai ei.