Mitä kaikkia kasviksia, hedelmiä ja marjoja olet tänään syönyt?
Syötkö päivittäin suositellun puoli kiloa kasviksia, hedelmiä ja marjoja?
Mun esimerkki:
- aamupalalla kirsikkatomaatteja
- lounaalla salaattia (jäävuorisalaattia, rucolaa, kesäkurpitsaa, kiinankaalia, persikkaa)
- välipalalla porkkanoita ja appelsiini
- päivällisellä kukkakaalia
Itse pyrin syömään monipuolisesti ja runsaasti. Yleensä aamupalaan kuuluu myös marjat puuron kanssa, tänään söin poikkeuksellisesti leipää, joten päivän marja-annos jäi uupumaan.
Kommentit (34)
Aamupalalla mansikoita, mustikoita ja vadelmia sekä kurkkua, lounaalla tomaattia (tomaattimurskan muodossa) ja sipulia, välipalaksi söin vähän halvaa, joten siinä ei ollut mitään kasviksia (ellei seesaminsiemeniä ja pistaasipähkinöitä lasketa kasviksiksi)
Kurkkua ja salaattia leivän päällä aamulla, mansikkahilloa laskiaispullassa ;)
salaattia lounaaksi noin parisen sataa grammaa ja jälkkäriksi kaksi klementiiniä.
Oudon paljon olen tänään jo syönyt...
Päivällisellä sipuleita, porkkanaa tonnikalakastikkeen joukkoon, tomaattipohjainen! Lisukeena: paprikaa, jäävuorta, kurkkua, tomaatteja..
Iltapalaksi on jogurttia ja mustikoita ja hedelmiä.
Läski skarppaa ja kakka liikkuu.
Aamupala: suippopaprikaa ja kurkkua leivän päällä, lisäksi omena
Lounas: tomaattimurska, munakoiso, sipuli, salaatti (punakaalia, salaatinlehtiä jne sekoitepussi), tomaattia, kurkkua
Välipala: banaani
Iltapala: en vielä tiedä. Ehkä kurpitsakeittoa tai sitten samaa kuin lounaalla tai teen uuniperunoiden kanssa jotain.
Olin tammikuun vegaanihaasteessa mukana ja tarkoitus olisi jatkaa mahdollisimman kasvispohjaista ruokavaliota. :)
Öh, söin lounaaksi todella pienen salaatin jossa oli jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, viinirypäleitä ja kurkkua. Illalla olen tekemässä vietnamilaisia rullia joihin tulee kevätsipulia, avokadoa, cosmopolitan -salaattia, kurkkua, porkkanaa ja korianteria.
Mutta ei noista kyllä mitenkään tule puolen kilon päiväannosta. En usko että itseasiassa kovinkaan usein saan täyteen puolta kiloa per päivä.
Mustikoita, tomaattia, kiinankaalia, jääsalaattia, porkkanaa, kukka- ja parsakaalia.
Aamupalalla smoothiessa puolukoita ja banaani ( + pähkinöitä, siemeniä ja proteiinijauhetta ), lounaaksi kasvisriisinuudeliwokkia ( monenlaisia kasviksia ) ja punakaaliraastesalaattia ja kohta meinaan vetäistä munakkaan ja vihersalaattia, jälkkäriksi omena. Iltapalaksi vielä mustikkaa ja banaania rahkan kanssa.
Avokadoa, mustikkaa, porkkanaa, salaattia
Aamupala: noin 10 kurkkusiivua leipien päällä
Välipala: omena
Lounas: 1/3 lautasellista jotain kaalisalaattia (+perunaa ja kalaa)
Välipala: smoothie, jossa ananasta, banaania, mustikoita
Päivällinen: Kanasalaatti, jossa tomaattia, kurkkua, salaattia ja punasipulia
Iltapala: Aion syödä ainakin yhden appelsiinin
Laskiaispullan välissä oli vadelmahilloa
Aamupalalla viilin kanssa vadelmamustikkahilloa, lounaalla salaatti(kaali,kurkku,paprika ja tomaatti) välipalaksi appelsiini ja päivällisellä oli porkkanaa(+keittovihanneksia)
Syön joka aterialla jtn tuoretta
Päivällisellä kirsikkatomaatteja, kesäkurpitsaa, paprikaa ja punaisia linssejä. Kyllä noista varmaa puolisen kiloa tuli. Aamupalaa en syönyt ollenkaan, join vain kupin kahvia, lounaalla söin leivän ilman kasviksia.
Aamulla mustaviinimarjoja ja greippiä.
Päivällä salaattia, jossa kurkkua, tomaattia, paprikaa ja salaatinlehtiä.
Välipalaksi mandariini.
Isommaksi välipalaksi porkkana sekä piirakka, jossa tomaattia ja paprikaa.
Illalla tulee vielä ainakin kiiwiä.
Tänään vähän omituinen ruokailurytmi päivän pitkän lenkin takia. Ihan kaikkea syömistäni tuosta ei näy.
-mustikkaa ja mansikkaa puurossa
-granaattiomenaa jogurtilla
-lounaalla kirsikkatomaatteja, salaattia, oliiveja, kurkkua, ituja
-punajuurikeittoa, jossa myös perunaa ja sipulia
Puoli kiloa päivässä menee kevyesti. Tänään olen syönyt aamulla vadelmia, banaania, kurkkua, paprikaa, salaattia ja avocadoa, lounaalla minimaissia, porkkanaa, sipulia, palsternakkaa, selleriä, punajuurta, päivällisellä salaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, parsakaalia, ruusukaalia ja porkkanaa. Välipaloilla veriappelsiinia, vadelmaa, mustikkaa ja passionia.
Aamulla kahvia. Lounaaksi salaatti, jossa pinaattia, jäävuorisalaattia, punasikuria, tomaattia ja avokadoa. Välipalaksi banaani. Illalliseksi ajattelin tehdä jonkun nopean minestronen.
Kaksi raakapatukkaa (sis. Hedelmiä, marjoja ja pähkinöitä) ja hummusta johon dippasin leipää.
Olen kipeänä niin nuo ovat tämän päivän ruoka pakotettuna alas.
Normaalisti syön runsaasti ja yli puoli kiloa päivässä kasviksia, pähkinöitä, siemeniä, papuja, marjoja ja hedelmiä.
En syö eläinperäistä ruokaa/tuotteita lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Laskiaispullan välissä oli vadelmahilloa
Joku rehellinen on myös paikalla 😁
Aamulla avokado ja verigreippi, lounaalla varmaan puolikas parsakaali ja kirsikkatomaatteja, illalla varmaan punaista suippopaprikaa, tomaatteja ja avokado lisää. Tänään on tullut syötyä aika huonosti, yleensä reilusti enemmän.
Appelsiini
Mandariini
Mustikoita
Vadelmia
Porkkanaa
Kaalia
Kukkakaalia
Tomaattia
Kurkkua
Lanttua, porkkanaa, kirsikkatomaatteja,
appelsiinia
En syö mitenkään niin terveellisesti kuin pitäisi, mutta puoli kiloa tulee kyllä helposti päivässä täyteen.