Miksi haluatte lytätä täällä aina muut?
Miksei voi vastata asiallisesti tai ystävällisesti viesteihin? Mun mielestä nämä kiusaajat pilaavat tämän aihe vapaan idean.
Yksi sukulainen tänne vaan eksyi taas hiljattain pyytämään neuvoa ja on nyt todella huonossa kunnossa.. Raivostuttaa. Siellä ruudun takana voi kirjoittaa ihan kuka vaan, kaikki eivät sitä kestä kun sata ihmistä tulee anonyyminä haukkumaan.
Todella vastuuttomia "äitejä" itse en ainakaan bongailisi palstalta heikompia ja alkaisi heidän viesteihinsä kirjoitella ilkeilyjä. Palsta on onneksi avannut silmiä muiden äitien suhteen. Ap.
Kommentit (8)
Jos et ole huomannut niin tänne kirjoittavat paljon muutkin kuin äidit. Kokeileppa vaikka vela- tai naisketjuja niin pääasiassa kirjoittajat on muita kuin äitejä.
Itse olen pohtinut että syynä todennäköisesti lyttäjien oma elämä on perseestä oikein syvältä sieltä. Omaa pahaa oloa heijastetaan muihin ja toivotaan että jossakin olisi vielä joku jolla menisi vielä huonommin.
No mikä oli kysymyksen aihe?
Jos sen uskallat jotenkin sanoa?
Niin ettei tunnisteta ym :)
*uteliaisuus heräs
Olen itseasiassa vähän samaa miettinyt. Porukka ilkeilee ihan ilkeilyn ilosta, halveksii ja syyttää ihmistä eikä auttamisenhalusta ole tietoakaan. Kunnon koulukiusaajameininkiä. Tällaista oon huomannut jopa Facebookin ryhmissä, joissa ollaan ihan omilla nimillä! Joukossa yleensä aina tietyt samat tyypit, jotka käyvät koko ajan mollaamassa muita. Saavatko he siitä jotain tyydytystä, en tiedä.
Jännä että livenä harvemmin kukaan sanoo esim.raiskatulle päin naamaa, että "se oli sun vikas", mutta nettipalstoilla monikin tekee noin. Samoin ulkonäön haukkuminen on täällä aivan järkyttävää...
Tunnen muuten henk.kohtaisesti muutaman henkilön jotka ovat kovia netissä haukkumaan muita. Livenä he ovat lähinnä hiljaisia hissukoita jotka työpaikan taukohuoneessa istuvat hiljaa sanomatta mitään ja ujona kuuntelevat muiden juttuja, joista voi sitten myöhemmin itkeä netissä. Joukossa pari mielistelijääkin, jotka kasvotusten aina kehuvat kaikkia ja ovat yltiöystävällisiä mutta netissä kunnon kusipäitä. Mikä lienee syy.
PS. Eri mieltä saa olla, eikä jaxuhalien jakelu ole välttämätöntä, mutta tuon ja lyttyyn haukkumisen välillä on aika paljon muitakin vaihtoehtoja millä voisi toisen juttuihin suhtautua. Eri mieltä oleminen sen enempää kuin "sanavapaus" ei oikeuta ketään huonoon käytökseen, joten noita on turha käyttää tekosyinä jos sattuu vaan olemaan ilkeä moukka.
Netissä on myös se jännä ominaisuus, että kaikkeen lukemaansa ei ole mikään pakko suhtautua eikä reagoida mitenkään. Jos jokin aloitus tai ärsyttää niin siihen ei kukaan pakota kommentoimaan/haukkumaan.
Noilla kiusaajilla on tavalla tai toisella pahoja ongelmia. Ensinnäkin: jotkut haluaa tuntea olevansa muita ylempänä ja ilkeily saa heidät tuntemaan olonsa paremmaksi. Kertoo pahoista minäkuvaongelmista. Toiseksi: joidenkin mielestä on ihan vaan hauskaa ilkeillä tuntemattomille. Melko tervettä. Kolmanneksi: suuri osa mussuttajista on varmaan niitä jotka ei ikinä uskaltaisi sanoa tutulle tai tuntemattomalle vastaan ja ovat sitten tulleet tänne purkamaan patoutumiaan. Keskenkasvuista. Neljänneksi: jotkut taitaa tulla tänne vaan ihan vaan purkamaan ärsytystään ihan vaan aukomalla päätään tuntemattomille. Nulikkamaista.
Listaa voisi toki jatkaa mutta nämä nyt tuli ekana mieleen. Tässä palstassa on tärkeää ymmärtää että järjellisten ihmisten lisäksi täällä mellastaa lukemattomia moniongelmaisia joita ei kannattaisi noteerata millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että olen erimieltä enkä vain myötäile. Aikuisena ei enää pitäisi kokea uhkana. Jos et jaa aloittajalle jaxuhaleja niin alkaa se saatanallinen syyllistäminen, että olet ilkeä jne...
Mikähän todellisuus se mahtaa olla, jossa aikuiset eivät loukkaannu, jos heille puhutaan rumasti? Eri mieltä voi olla myös rakentavasti. Mä luulen, että sellaiset ihmiset, jotka täällä mielellään hyökkäävät toisia vastaan, ovat jollain tavalla yksinäisiä ja tyytymättömiä elämäänsä, he eivät edes huomaa, että ovat epäystävällisiä. Ehkä heiltä puuttuu myös jonkinlainen kyky analysoida tekojensa seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että olen erimieltä enkä vain myötäile. Aikuisena ei enää pitäisi kokea uhkana. Jos et jaa aloittajalle jaxuhaleja niin alkaa se saatanallinen syyllistäminen, että olet ilkeä jne...
Mikähän todellisuus se mahtaa olla, jossa aikuiset eivät loukkaannu, jos heille puhutaan rumasti? Eri mieltä voi olla myös rakentavasti. Mä luulen, että sellaiset ihmiset, jotka täällä mielellään hyökkäävät toisia vastaan, ovat jollain tavalla yksinäisiä ja tyytymättömiä elämäänsä, he eivät edes huomaa, että ovat epäystävällisiä. Ehkä heiltä puuttuu myös jonkinlainen kyky analysoida tekojensa seurauksia.
Sinäkin oletat sen erilaisen mielipiteen auttamatta olevan epäasiallista. Tämä käytös pätee ihan rakentavissakin mielipiteissä.