Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkupäivä kerran viikossa; toimiiko laihduttajalle?

Vierailija
07.02.2016 |

Hei!

Olen ollut tammikuun sokerittomalla ja haluaisin jatkaa terveellisempää linjaa ja pudottaa painoa. Tiedän, etten voi kokonaan luopua herkuista, joten aion sallia itselleni herkut kerran viikossa. Onko se kuitenkin liian usein vai tulisiko väliä pidentää? Kuinka paljon herkkuja voi syödä tuona päivänä, ettei laihduttaminen kärsi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan samaa mietin. Olen laihiksella (jonka ajattelin jatkuvan "ikuisesti") ja mietin miten paljon reward dayna voi syödä. Psykologisesti yksi vapaasyöntipäivä per viikko olis mahtava, kun muina päivinä syön 500-700 kaloria alle kulutuksen. Osaisiko joku neuvoa?

Vierailija
2/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan toimi, vaan paino junnaa paikallaan jos syön yhtenä päivänä herkkuja. Tai siis oikeammin jonkun herkun, en siis vedä kaksin käsin karkkia, sipsiä, jäätelöä.. Eli siis toimisi hyvin jos olisin normaalipainoinen eikä painonpudotukseen olisi tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut pudottaa painoa 6-7 kg ja vuodenvaihteessa jätin pois jokapäiväisen suklaalevyn. Välillä olen levyn syönyt ja kovia karkkeja. Nyt painoa tippunut 2,5 kg joten minulla ainakin toiminut tuo että välillä syön karkkia.

Vierailija
4/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan toimi, vaan paino junnaa paikallaan jos syön yhtenä päivänä herkkuja. Tai siis oikeammin jonkun herkun, en siis vedä kaksin käsin karkkia, sipsiä, jäätelöä.. Eli siis toimisi hyvin jos olisin normaalipainoinen eikä painonpudotukseen olisi tarvetta.

Niinhän me normipainoiset just tehdään. Meillä on viikossa YKSI karkkipäivä, eikä silloinkaan ahmita mitään jättimegaperhepusseja vaan suklaapatukka tai vaikka näin laskiaisena laskiaispulla on se viikon herkku.

Vierailija
5/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän me normipainoiset just tehdään. Meillä on viikossa YKSI karkkipäivä, eikä silloinkaan ahmita mitään jättimegaperhepusseja vaan suklaapatukka tai vaikka näin laskiaisena laskiaispulla on se viikon herkku.

Kuulostaa niin pieneltä määrältä tämmöselle herkkusuulle! :( 

Vierailija
6/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin karppaamalla (ekat pari kuukautta alle 20g hiilaria/vrk), pidin kerran viikossa herkkupäivän jolloin söin ihan niin paljon pullaa ja karkkia kuin halusin. Kroppa ei osannut äkillistä hiilarivyöryä käsitellä eikä sokeri varastoitunut läskiksi. Paino putosi reipasta tahtia noista mässypäivistä huolimatta.

En kyllä tiedä mikä olisi fiksuin tapa laihduttaa ja herkutella.

Vierailija
7/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii hyvin. Tiputin aikanaan reilut 10 kiloa sillä, että lisäsin liikuntaa, pienensin annoskokoja ja söin lautasmallin mukaisesti - vihanneksia oli reilusti. Yksi herkkupäivä viikkoon, jolloin päivän toinen ateria oli "mielitekoruokaa" ja sen lisäksi jokin kohtuukokoinen herkku. Mieliteot on yleensä pizza-hampurilainen-subi ja herkut myöskin suolaisia nannoja.

Pää ei kestäisi ilman herkkuja. Samansuuntaisesti elän nykyäänkin. Jos tulee pari lisäkiloa, lisään kasvisten määrää ja suunnittelen tarkemmin syömiseni & ruoan kalorimäärän. Nykyään, kun aktiivinen liikunta on osa elämää, lautasellani ei ole ihan puolta kasviksia, vaan yleensä kolmasosa.

Tsemppiä painonpudotukseesi!

Vierailija
8/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii se hyvin. Itsellä on toiminut, vaikka syön suklaata, jätskiä, sipsejä, pizzaa..

Iltapäivällä olen neljän aikaan niin ähkyssä, etten voi syödä loppupäivänä enää mitään.

Viikon kestää hyvin, kun tietää saavansa lauantaina herkutella :)

Vierailija
9/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis se herkkupäivä viikossa ei toimi laihduttajalle. Sitten kun se paino on halutulla tasolla, eikä tarvetta laihtumiselle enää ole niin sitten se kertaherkku, ei siis herkkupäivä, viikkoon on ok. Siten se paino ei sitten lähde myöskään nousemaan. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
10/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan, laihdun ja syön suklaapatukan joka päivä. Pätkis tai DaCapo maistuu iltapäiväkahvin kanssa taivaalliselta. Jos mulla olisi karkkipäivä kerran viikossa, tulisi varmasti ahmittua enemmän, just kokonainen karkkipussi tai isompi patukka. Se yksi 100 kalorin patukka ei paljoa mun 1600 kalorin päiväannoksessa paina.

Vierailija
11/13 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei toiminut. Tai periaatteessa toimi, kun aloitin laihdutukseni siten, että yksi päivä viikossa oli sellainen "mitä vain" päivä ilman kieltoja. Tulos: kun koko viikon oli elänyt aika kurinalaisesti, herkkupäivänä sitten herkutteli vähän yli tarpeenkin, ja tuloksena oli ähky. Mutta toisaalta havaitsi sen, että "herkuttelun" ei tarvitse tarkoittaa armottomia ruokabakkanaaleja.

Siispä lisäsin herkkupäivä n. kahteen tasaisesti viikolle, ja vähän fiilasin arkipäiviäni siten, ettei tullut syötyä liian vähäkalorisesti. Tulos: herkuttelun merkitys vähentyi miltei olemattomiin! Nyt herkuttelun saattaa vallan hyvin ajaa jokin suklaapatukan kokoluokkaa oleva herkku, yksittäinen leivos, eikä tee henkisesti pahaa jättää herkkupäivä vaikka kokonaan väliin. 

Vierailija
12/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyisi painonpudotusryhmä, jossa jaetaan kokemuksia eikä maksa mitään? Siis netissä?

Vierailija
13/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi