Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ jota et tekisi?

Vierailija
07.02.2016 |

Onko jotain työtä mitä ette arvosta tai tekisi itse? Toivon perusteluja myös.

Itselläni ainoa työ jota en arvosta/tekisi on puhelinmyynti. Itse kokeilin joskus, myin lehtiä n. 2 viikkoa. Myyntipuheet luettiin paperilta ja asiakasta ei saanut uskoa jos hän sanoi EI. En myynyt yhtään, koska minusta koko touhu oli huijaamista. Muka puoleen hintaan kun tilaa puolivuotta tms. mutta ei sitten ollutkaan.
En tekisi enään ikinä, koska mielestäni maailma pyörii hyvin ilman puhelinmyyjiä.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja, täysin ala-arvoista hommaa

Mikä sairaanhoitajan työssä on ala-arvoista? Siis ainakaan muu kuin palkka.

Sairaanhoitajatkin tekevät työssään ihan huikeita juttuja. Miettikääpä vaikka anestesiahoitajaa tai tehon hoitajaa.

Tietysti on olemassa ihmisiä joiden mielestä sairaanhoitajat ovat vain palvelijoita joiden kuuluu tehdä työt toisten käskyjen mukaan. Mutta se käsitys on kyllä todella kaukana totuudesta.

Vierailija
22/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisenavustajan hommia en enää ikinä tekisi. Arvostan kyllä sitä ammattia, mutta oma avustettavani puhui ja ehdotteli niin rumia seksi juttuja minulle, että joka päivä sai töistä lähteä itkien ja tuntien olonsa häpäistyksi. Niin pahat traumat jäin etten enää tekisi ikinä sitä työtä.

Kampaajan työhönkään en palaisi, sillä arvostus sitä ammattia kohtaa ja sitä kautta minua kohtaan oli ihmisillä aika ala-arvoista.

Nykyään teen töitä kaupassa, ja siitä olen pitänyt enkä aio vaihtaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ammatti jossa eläimiä tapetaan/kohdellaan huonosti, tarjoilija, sairaanhoitaja (en välitä kiireestä enkä tykkää ihmisläheisestä työstä)

Vierailija
24/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarimikoksi tai Alkon myyjäksi minusta ei olisi.

Vierailija
25/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sellaista työtä, jonka kokisin moraalisesti vääräksi.

-Työtä, josta maksettaisiin vaivaan ja rasitukseen nähden minun mielestäni liian vähän.

Vierailija
26/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä muutamia, pyöveli, ruumiin pesijä, teurastaja ja hekilökohtainen avustaja (kiduttava koiran virka).

Mua ihmetyttää, että täällä palstalla haukutaan aina henkilökohtaisen avustajan työtä. Itse siis avustajaa tarvitsen ja lähinnä vapaa-ajan avustajaa, että pääsen osallistumaan harrastuksiin ja tapahtumiin. Toivon, että omat avustajani tulevat mielellään töihin, eivätkä koe työtä tai minua "raskaana taakkana" tai muuten epämielyttävänä "pakkopullana". Toivon ainakin, että mulle kerrotaan, jos asia on näin.

Terv. avustettava

Täällä olet niin hellyttävä ja ihan ihminen, mutta totuus on, että avustettavat ovat järjestään vittumaisia hyväksikäyttäjiä, vaikka ovat sen avustajan varassa. Täysin käsittämätöntä, mutta järjestään näin on.

Vierailija
27/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut teurastamossa siivoamassa sekä sosiaalitiloja että tuotantotiloja. Ei kaikille sopivaa hommaa, varsinkaan tuotantotilojen pesu, eikä kovinkaan moni arvosta. Työ, jota en voisi tehdä, on teurastajan työ, olen nähnyt kun jokin menee pieleen eikä tainnutettu sika jostain syystä kuolekaan kurkunpistoon... 

Katsokaa videoita YouTubessa. Oikeastaan melkein kaiken teurastustoiminnan voi jo siirtää roboteille, ja hyvä niin.

Vierailija
28/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon tai vastaavan uskontoon liittyvän työyhteisön palkkalistoilla en voisi toimia (diakoni, pappi). Koen heidät ja heidän brändinsä huijareiksi. Toisin sanoen moraaliset syyt ovat takana.

Eläintutkimuslaitoksessa en voisi olla töissä. Heidän työtään kuitenkin arvostan. Ja olen tyytyväinen, että tähän joku kykenee.

Vierailija
29/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä muutamia, pyöveli, ruumiin pesijä, teurastaja ja hekilökohtainen avustaja (kiduttava koiran virka).

Mua ihmetyttää, että täällä palstalla haukutaan aina henkilökohtaisen avustajan työtä. Itse siis avustajaa tarvitsen ja lähinnä vapaa-ajan avustajaa, että pääsen osallistumaan harrastuksiin ja tapahtumiin. Toivon, että omat avustajani tulevat mielellään töihin, eivätkä koe työtä tai minua "raskaana taakkana" tai muuten epämielyttävänä "pakkopullana". Toivon ainakin, että mulle kerrotaan, jos asia on näin.

Terv. avustettava

Täällä olet niin hellyttävä ja ihan ihminen, mutta totuus on, että avustettavat ovat järjestään vittumaisia hyväksikäyttäjiä, vaikka ovat sen avustajan varassa. Täysin käsittämätöntä, mutta järjestään näin on.

Ensinnäkään, et tunne minua henk. koht., joten outoa, että kutsut mua vittumaiseksi. En pysty kaikkeen yksin, joten siihen apua tarvitsen esim. ruoanlaitto, kaupassa käyminen ja harrastukset, joihin kuuluu mm. keikoilla käynti. Niin ja tietty pyörätuolin työntäminen. Mikä on sun mielestä sitä vittumaisuutta? Avun pyytämien vai jotain muuta? Kurjaa, että asenteesi on tuo. Tämän just halusin tietää, että mistä se tulee?

Vierailija
30/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tekisi näitä töitä mitkä koen moraalisesti vääriksi, mutta yksi yleisesti ottaen ihan kelpo työ mitä en enää tekisi on kotisiivous. Nuorempana tein tätä hommaa ja se oli hirveää, minulle jokseenkin nöytyyttävääkin.

Vierailija
31/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sairaanhoitoon liittyvää en tekisi, koska en pystyisi siihen henkisesti. Kaikkia heitä kyllä arvostan.

Jos nyt jotain en arvosta, niin poliitikkoja. Jos sitä ammatiksi voi edes kutsua!

Vierailija
32/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä. Hoitoala (vastuu ja ihmisten hoito). Lihateollisuus (ällöttää ajatuskin).

Vierailija
33/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljonkin sellaisia töitä, joihin minulla ei ole minkäänlaisia luontaisia lahjoja, ja niitä en tekisi. Mutta se ei tarkoita, etten arvostaisi niitä töitä. Minusta tuskin olisi vaikka taksikuskiksi, mutta olen iloinen, että niitäkin on joilta se homma sujuu, ja käytän kyllä heidän palvelujaan. 

Vierailija
34/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Moraalisesti arveluttava työ, juurikin puhelinmyynti

- Likainen työ, lähihoitaja

- Fyysisesti vituttava työ, asentaja (kiivetä tällä ilmalla korkealle paaluun korjaamaan kaapelia)

- Työ, jossa kiusataan, pomo antaa epämiellyttäviä/mahdottomia työtehtäviä

- Työ, joka vaatii tietoja/taitoja, joita minulla ei ole: ydinfyysikko

- Matalapalkkatyö: McDonalds, postinjakaja

Varmaan muita...

Vierailija
35/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljonkin sellaisia töitä, joihin minulla ei ole minkäänlaisia luontaisia lahjoja, ja niitä en tekisi. Mutta se ei tarkoita, etten arvostaisi niitä töitä. Minusta tuskin olisi vaikka taksikuskiksi, mutta olen iloinen, että niitäkin on joilta se homma sujuu, ja käytän kyllä heidän palvelujaan. 

Siksi kysymys onkin muotoiltu että mitä ette tekisi TAI mitä ette arvosta.

Vierailija
36/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. avustettava

Ensinnäkään, et tunne minua henk. koht., joten outoa, että kutsut mua vittumaiseksi. En pysty kaikkeen yksin, joten siihen apua tarvitsen esim. ruoanlaitto, kaupassa käyminen ja harrastukset, joihin kuuluu mm. keikoilla käynti. Niin ja tietty pyörätuolin työntäminen. Mikä on sun mielestä sitä vittumaisuutta? Avun pyytämien vai jotain muuta? Kurjaa, että asenteesi on tuo. Tämän just halusin tietää, että mistä se tulee?

Kuule. Tiedän todella paljon hoitajia. Ja kaikki puhuvat juuri kuten kerroin henkilökohtaisen avustajan työstä. Joten mahdollisuus siihen, että olisit poikkeus kaavasta on häviävän pieni.

Vierailija
37/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija, jollekin känniääliölle kaataisin kaljat niskaan ja lähtisin kotiin.

Se olisi lyhyt työura.

Vierailija
38/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan mitään terveydenhuoltoalaan liittyvää: Mikä tahansa lääkärin, hoitajan tai lääkejakajan homma saisi minut stressaamaan aivan helkkaristi. Olen jo nykyiselläänkin ihan riittävän stressipallo ja märehdin työpäivän jälkeen mitä olen sanonut ja tehnyt, saati jos olisin oikeasti vastuussa ihmishengistä.

Vierailija
39/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen opettaja. Kolme vuotta sitä helvettiä riitti.

Vierailija
40/80 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastaja tai turkistarhuri tulee ekaks mieleen. En suoraan sanoen pystyis tappamaan eläimiä, musta ei olis siihen, vaikka lihaa syönkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme