Työ jota et tekisi?
Onko jotain työtä mitä ette arvosta tai tekisi itse? Toivon perusteluja myös.
Itselläni ainoa työ jota en arvosta/tekisi on puhelinmyynti. Itse kokeilin joskus, myin lehtiä n. 2 viikkoa. Myyntipuheet luettiin paperilta ja asiakasta ei saanut uskoa jos hän sanoi EI. En myynyt yhtään, koska minusta koko touhu oli huijaamista. Muka puoleen hintaan kun tilaa puolivuotta tms. mutta ei sitten ollutkaan.
En tekisi enään ikinä, koska mielestäni maailma pyörii hyvin ilman puhelinmyyjiä.
Kommentit (80)
Ihan kylmiltään en lähtisi leikkaamaan aivoverenvuotopotilasta enkä lentämään Airbusia New Yorkiin, vaikka minulla kaupallinen koulutuskin on.
Jahas itupiipertäjä ehti ensin.. mutta minusta tuskin tulisi koskaan kaupungissa asuvaa eläintensuojelijaa saati viherterroristia..
Joku sellainen työ, jossa tuntisi tekevänsä koko ajan moraalisesti väärin.
Onhan näitä muutamia, pyöveli, ruumiin pesijä, teurastaja ja hekilökohtainen avustaja (kiduttava koiran virka).
Sairaanhoito ja muu vastaava olisi henkisesti liian raskasta, olisi niin paha mieli kaikkien puolesta. Pätee siis lääkäreihin myös ja vaikka väkivaltaisten rikosten selvittäjiin.
Mutta nimenomaan arvostan näitä töitä, koska itsellä ei polla kestäisi.
Toinen on mikä tahansa eläintuotantoon/lihanjalostukseen liittyvä, ruhot ja eläinten ruumit ja raaka liha etoo niin pahasti ja tekee pahaa. Mutta hienoa, että jotkut siihen pystyy, arvostusta myös sinne!
Puhelinmyyjät ja feissarit nyt on sellaista porukkaa joita syvästi halveksin, ja sitten on tosiaan aika monta hommaa jota en tekisi siksi että en osaa tai fysiikka ei kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jahas itupiipertäjä ehti ensin.. mutta minusta tuskin tulisi koskaan kaupungissa asuvaa eläintensuojelijaa saati viherterroristia..
Tämä on siis työ. Miksei kukaan sitten maksa minulle palkkaa?
Mun mielestä olisi nöyryyttävää olla siivooja. Työ itsessään ei ole paha, mutta se ajatus että kaikki ihmiset ajattelevat että minusta ei muuhun työhön ole tuntuu liian pahalta.
Halveksitte puhelinmyyjiä? Anteeksi vain, en ole puhelinmyyjä, mutta hieman naurattaa tuollainen halveksunta. Useinhan nämä ovat köyhiä opiskelijoita, joille annetaan valmis spiikki. Eivät he itse saa päättää mitä puhuvat. Todennäköisesti he vihaavat työtään myös itse ja te sitten teette siitä vielä vaikeampaa olemalla heille vmäisiä.
Älkää niputtako kaikkea puhelinmyyntiä yhteen. Hyvin moni puhelinmyyjä tekee aivan jotain muuta kuin soittelee randomina ihmisille ja tyrkyttää lehtitilauksia. B2B-puhelinmyynnissä ammattilainen soittaa ammattilaiselle - usein vakituiselle asiakkaalle - ja tarjoaa tuotteita, joita asiakas oikeasti tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Halveksitte puhelinmyyjiä? Anteeksi vain, en ole puhelinmyyjä, mutta hieman naurattaa tuollainen halveksunta. Useinhan nämä ovat köyhiä opiskelijoita, joille annetaan valmis spiikki. Eivät he itse saa päättää mitä puhuvat. Todennäköisesti he vihaavat työtään myös itse ja te sitten teette siitä vielä vaikeampaa olemalla heille vmäisiä.
No minä olinkin, niinkuin tekstissäni selvästi sanoin. Minulla on siis siitä kokemusta, joten voin todeta että juuri sitä alaa en arvosta. Ja siksi en arvosta, kun se teksti on valmiina. Senkin kirjoitin kun koitin perustella valintaani.... Ja miksi päättelit että olen heille vmäinen? Sanon ystävällisesti, että ei kiitos tai sitten en vastaa ollenkaan ja laitan numeron tiedusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalihuolto toki pitää nämäkin hengissä...vai onko muuta vaihtoehtoa??? Ehkä myös näihin luetaan aatteen ihmiset, joiden mielestä työn teko ei kuulu heille..
Vangin vartijaksi en alkaisi. En halveksi vartijoita mutta minusta vain ei olisi siihen työhön. En kävisi myöskään parkkipirkoksi kun en kirjoittaisi kenellekkään sakkoja. Koulutus ei riitä vaativiin kuten kirurgin töihin. Vakaat kädet, hyvä sietokyky kaikkeen mitä moni pitää ällöttävänä. Niin hyvät hermotkin etten vähästä hätkähdä.
Halveksittavin ammatti tv-luvantarkastaja on onneksi jäänyt historiaan. Mieluisin työ olisi elämän reiluus viraston johtajan paikka. Hyvällä palkalla tietenkin.
Kaikki ammatit, joissa ollaani hmisten eritteiden kanssa tekemisissä. Yök, en pystyisi.
Sairaanhoitaja, täysin ala-arvoista hommaa
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ammatit, joissa ollaani hmisten eritteiden kanssa tekemisissä. Yök, en pystyisi.
Sulla ei sitten vissiin ole lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä muutamia, pyöveli, ruumiin pesijä, teurastaja ja hekilökohtainen avustaja (kiduttava koiran virka).
Mua ihmetyttää, että täällä palstalla haukutaan aina henkilökohtaisen avustajan työtä. Itse siis avustajaa tarvitsen ja lähinnä vapaa-ajan avustajaa, että pääsen osallistumaan harrastuksiin ja tapahtumiin. Toivon, että omat avustajani tulevat mielellään töihin, eivätkä koe työtä tai minua "raskaana taakkana" tai muuten epämielyttävänä "pakkopullana". Toivon ainakin, että mulle kerrotaan, jos asia on näin.
Terv. avustettava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalihuolto toki pitää nämäkin hengissä...vai onko muuta vaihtoehtoa??? Ehkä myös näihin luetaan aatteen ihmiset, joiden mielestä työn teko ei kuulu heille..
Ime sinä kuule kyrpää. Minä maksan maajussien tuet, kun eivät siihen itse pysty, mutta he eivät kykene edes eläinten säälliseen kohteluun. Kasvattaako ne maajussit aina seuraavan sukupolven rääkkäämään eläimiä, vai miten se homma siellä menee?
Olen ollut teurastamossa siivoamassa sekä sosiaalitiloja että tuotantotiloja. Ei kaikille sopivaa hommaa, varsinkaan tuotantotilojen pesu, eikä kovinkaan moni arvosta. Työ, jota en voisi tehdä, on teurastajan työ, olen nähnyt kun jokin menee pieleen eikä tainnutettu sika jostain syystä kuolekaan kurkunpistoon...
Turkistarhaaja, teurastaja, maajussi, jonka eläimillä ei ole tilaa liikkua...