Sukupuoliarvaukseen luottaminen?????
Heippa!
Minulla oli vajaa 24 viikolla lääkäri neuvolassa (supistelujen takia) ja lääkäri ultrasi.Kysyin mielenkiinnosta kumpi sieltä tulee?Meillä jo tyttö ja poika,joten ei väliä!Hän sanoi ,että vahvasti näyttää pojalta ja näytti minullekin.Näytti kyllä selvästi kiveksiltä.Voiskohan pitää paikkaansa?Siitä oon kuullut,että tytöksi veikattu,mutta tullutkin poika,koska kivekset eivät laskeutuneet.Sanoi,että joskus napanuora voi hämätä.
Muuten kaikki ok ja uusi lääkäri kuukauden päästä.Kanava jo lyhentynyt ja pehmentynyt,mutta ei hätää.
Kommentit (5)
Mun ystävälle sanottiin ultrassa, että 99% varmasti poika, ja antoivat oikein printin, jossa näkyi kivekset. Arvatkaa kumpi tuli - no tyttö tietysti! Ton kokemuksen jälkeen en oikein luota ultra-arvauksiin.
Arvauksista menee oikein noin 80 %, eli kumminkin suurin osa menee oikein. Riippuu tietenkin ultraajan kokeneisuudesta ja siitä sanooko, jos on hiukankaan epävarma. Onhan sillä pojalla muutakin niissä vehkeissään kuin kivekset mistä voi mahdollisesti erottaa ;)
itse arvelin vk 23 ultrassa sen röpelön jalkovälissä nähtyäni, että voi olla kumpi tahansa, ehkä vähän enemmän tytön vehkeiltä näytti, mies kun ei halunnut kuulla niin kätilö ei sanonut. Mutta oli mielestäni vielä aika epäselvä kuva. Vk 32 ultrassa näkyivät häpyhuulet ihan selvästi kuin valokuvassa, jotenkaan en uskoisi että se tästä muuttuu enää... tietysti tuo kivesten laskeutumattomuus täytyy ottaa huomioon. Vaan eihän sitä tietysti aivan varmasti voi tietää. Vk 36 ultrassa aion kyllä kysyä vielä että onko sukupuoli pysynyt samana, tyttöä kun nyt odotellaan...
eikkuli, 33+2
Oireitten perusteellakin arvelin, että tulokas on poika. Rakenneultrassa kysyttiin sukupuolta ja lääkäri sanoi olevan poika. Eilen kävin äippäpolilla ultrassa ja lääkäri sanoi, että pojalta näyttää edelleen, saas nähä pitääkö paikkansa
Nette 36+3
että veikattiin tytöksi, mutta poika tuli. Pojalla kivekset laskeutuivatkin vasta joskus puolivuotiaana..
Kait se voi toisinkin päin metsään mennä, mutta olen kuullut että yleisimmin juuri poikaa luullaan tytöksi, poika on helpompi tunnistaa juuri kiveksien takia, mutta tiedä häntä....