Mitä tekisitte? Ateisti haluaa lastenhoitoa, mutta lasta ei voi viedä kirkon perhekerhoon.
Kaverini pyysi säännöllistä lastenhoitoa tietylle päivälle täksi kevääksi. Olen kotiäiti ja sanoin, että tottakai, kiva omille lapsillekin saada kaveri leikkeihin mukaan. Meillä on ollut tapana käydä juuri sinä tiettynä päivänä kirkon perhekerhossa ja tuo kaveri nyt sitten sanoi, ettei sinne voi missään tapauksessa mennä.
Yritin sanoa, ettei kirkon perhekerhot ole todellakaan uskonnollisia. Jos nyt joskus joku laulu tai joulun aikaan voidaan puhua Jeesuksesta enemmän kuin Joulupukista. Kaveri oli ehdoton.
Minulle perhekerho on henkireikä, näen ystäviäni siellä ja kerrankin voi hetken istua ja juoda kahvia keskellä päivää.
Lisätienesti olisi kiva, mutta menettäisin samalla tuon perhekerhon. Mitä te tekisitte, jos olisitte minä?
Kommentit (12)
Sanoisin Että en ota hoitoon. Pilaa suhteen ja kohtelee sua palkollisena.
En ottaisi hoitoon. Kohta on jotain muuta, josta rutisee. Vieköön päiväkotiin
Ei kannata ottaa hoitoon. Olisihan se törkeää viedä seurakunnan toimintaan mukaan lapsi, jonka vanhemmat ei rahoita sitä toimintaa maksamalla kirkollisveroa. Tämän takia en mene oman lapsen kanssa mukaan noihin seurakunnan kerhoihin, koska koko perhe on eronnut kirkosta. Ei mua haittaa mikään Jeesuksesta puhuminen mutta en koe että se paikka on meidän perhettä varten, koska olen tietoisesti päättänyt olla maksamatta niistä.
Yrittäisin neuvotella hoitopäivän toiselle päivälle. En luopuisi itselle tärkeästä asiasta toisen takia. Itsekin ateisti ja ymmärrän hyvin miksi ystäväsi ei halua lastaan kirkon kerhoon. Itse olen joskus käynyt, eipä se 10min hartaus paljoa haittaa, alle kouluikäiselle se on kuitenkin vain satu ja laulutuokio. Itseä inhottaa kuitenkin niin paljon, että ei jaksa säännöllisesti käydä, kun muutakin tekemistä on.
Ottaisin hoitoon vain min ehdoilla. Jos menen perhekerhoon lapsikin tulee. Muuten en hoitaisi
Ehdotat, että kaverisi vie päiväkotiin sen lapsensa. Jos olet tullut ennen toimeen ilman utota lisätuloa, niin tulet jatkossakin toimeen ilman. kotiäitinä tuo perhekerho on juuri sinulle tärkeä, jos olet löytänyt sellaisen paikan, jossa on mukavaa.
No, en ottaisi kaverin lasta hoitoon.
Kannatan myös sen hoitopäivän vaihtoa. Saatte käydä omien lasten kanssa perhekerhossa rauhassa ja kaverin lapsi on sitten toisena päivänä hoidossa.
No ihan mielenkiinnosta, miksette voi käydä vaikka MLL tai kuntanne perhekerhoissa?
Olen itse hoitanut kavereiden lapsia omieni ohessa ja täytyy sanoa, että se on kyllä hyvin harvoin järkevä vaihtoehto... kavereita kun ollaan niin helposti ajatellaan, että lapsen voi tuoda hyvin tunnin aikaisemmin ja hakea kaksi tuntia myöhemmin kun mitä on sovittu. Rajat siis venyvät ja paukkuvat miten sattuvat ja kohta sitä rutinaa tulee jostain muustakin. Sinä pärjäät kyllä ilman tuota lisätuloa, ei kannata ottaa riskiä että väsyt, katkeroidut ollessasi jumissa kotona ja menetät hyvän ystävyyssuhteen samalla. Joten ihan ystävällisenä neuvona ehdottaisin, että mieti vielä...
Vierailija kirjoitti:
No ihan mielenkiinnosta, miksette voi käydä vaikka MLL tai kuntanne perhekerhoissa?
Kaikissa paikoissa ei ole kunnan järjestämiä palveluja. MLL:n kahvilat ovat yleisimmin vapaaehtoistyöllä pystyssä, seurakunnissa on koulutetut työntekijät.
ja sitten se tärkein: Jos ap on käynyt jo pitkään siellä seurkaunnan perhekerhossa, niin miksi pitäisi muuttaa vain sen takia, että kaveri haluaa lapsensa hänen hoitoonsa tietyksi päiväksi ja ilman perhekerhoa? tuolla ovat ap ja lapsensa tutustuneet toisiin lapsiin ja aikuisiin, on tutut vetäjät ja tuttu paikka jne.
Perhekerho ei ole päivähoitopaikka.