Mitä ovat nämä muhkurat rinnoissa?
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt että mitä nämä muhkurat rinnoissa on, en paljoa rintojen rakenteesta tiedä. Joten kysyn!
Olen nuori nainen, en ole ollut raskaana ikinä.
Eli, molemmissa rinnoissa tuntuu sellaisia kovahkoja muhkuroita (eivät anna yhtään periksi jos painaa), tuntuvat sileiltä ja hiukan 0-numeron muotoisilta. Liikkuvat jonkin verran kun niitä muljuttaa. Kooltaan ovat sellaisia sormenpään kokoisia eli ei ihan pieniä. Toisessa rinnassa ovat isompia, isoin on sormen ylimmän nikaman kokoinen.
En ole 100% varma montako on, mutta olen tuntevinani 2 per rinta, ovat tuolla ulkosyrjällä korkeudeltaan alempana kuin nänni.
Molemmissa rinnoissa symmetrisesti samoissa kohdissa, tämän takia en ihan heti pelästy että olisi mitään kasvaimia vaan todennäköisemmin juuri rinnan rakenteeseen kuuluvaa?
Kuten sanoin niin toisessa rinnassa vähän isompia ja siitä ne on huomattavasti helpompi löytääkin. Tuota rintaa myös aina kipuilee ennen kuukautisia.
Elikkäs mitä nämä voisivat olla? Anteeksi ehkä sekavasta selityksestä.
Kommentit (7)
En tiedä, mutta lekurille mars mars. Aina jos huomaa jotain oudon tuntuista rinnoissa kannattaa asia tutkituttaa.
Säännöllisesti kun tutkii rinnat, vaikka joka suihkureissulla, huomaa muutokset.
Lekurille onneksi menen ihan pian muusta syystä, voin kysyä samalla näistäkin. Mutta ennen sitä on kiva mietiskellä mitä kummaa vai sittenkin normaalia :)
Maitorauhasia varmaan, mutta jos menet lääkärille niin pyydä samalla kokeilemaan rinnat :) Hyvä saada ammattilaisen suusta mielipide.
Tisseissä nyt voi olla vaikka mitä myhkyjä ilman että kyseessä on syöpä. Mutta mene tutkituttamaan asia.
Se, että ne tuntemasi möykyt ovat symmetrisesti, saisi minut veikkaamaan maitotiehyitä. Vai mitä rauhasia ovatkaan.
Terv. Kystiset mastissit.
Kyseessä on syöpä. Kuolet todennäköisesti muutaman vuoden sisään tai sitten ainakin menetät tissit.