Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäiselle olette kertoneet mistä vauvat tulee?

16.02.2006 |

Meillä neljävuotiaalla käsitys, että tulee navasta, minusta pitäisi kertoa mistä oikeasti tulee..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa nyt ihmeessä moinen " tieto" !

Ei ole montaa päivää kun aiheesta oli täällä ketju jos toinenkin mutta meillä siis periaatteena se että vastataan niinkuin asiat ovat kun lapsi itse kyselee huomioiden hänen ikä/kehitystasonsa. Kyllä meidän 4v4kk esikoinen on tiennyt ainakin jo 1½v ajan mistä vauvat tulevat eli pimpistä (joskus vatsan leikkausaukosta) ja kohtukodista, miehen ja naisen vauvasiemenistä joita kumpaakin tarvitaan jotta vauva saa alkunsa ja alkaa kehittymään siellä naisen vatsassa kohtu nimisessa paikassa jne.

Vierailija
2/5 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en uskaltanut kertoa oikeaa paikkaa, vaikka minusta pitäisi. Luin just ton toisen ketjun, koska kertoa lapselle seksistä, siellä oli hyviä vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillon kyllä kerroin mistä vauvat tulee, siis tulee ulos. Sitten nelivuotiaana kerroimme että vauvaan tarvitaan myös isä, kukaan äiti ei voi yksin saada vauvaa vaan isältä tarvitaan " siemen" . Nyt vasta tytön ollessa 6-vuotias olemme puhuneet ihan konkreettisesti miten se isän siemen menee äitiin. Mua vähän inhottaa kyllä tuo " siemen" -nimitys mutta en ole parempaakaan keksinyt.

Vierailija
4/5 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran keskusteltiin " asiasta asiana" , kun lapsi oli 4-vuotias. Oma lähtökohtani oli, että totta haluan puhua, enkä sepustella. Tosin ekoihin kysymyksiin en ollut varautunut, joten yritin haikara-juttua kertoa. LApsi ymmärsi heti, ett häneltä " pimitetään" jotain ja jatkoi useanan päivänä kyselyään. Kun sai lopulta oikean tyydyttävän vastauksen, lakkasi kyselyt.Hyvin yksinkertaistaen toin jutun julki, mutta se riittikin.

Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että lapselle tulee kertoa juuri niin paljon kuin hän kysyy. Ei enempää. Itse olen myös joskus sanonut lapselle, ett se on aikuisten asia, eikä sit tarvitse pienten lasten vielä tietää.

Vierailija
5/5 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 3-vuotiaan kanssa :)

Poika yritti vaihteeksi poikapissaa pottaan, jota pidin ylhäällä.

Sanoin, että pojat voivat pissata noin, mutta tytöt eivät voi kun ei

ole pippeliä.

Poika (ei muista oikeaa sanaa): Onko tytöillä tintti?

Äiti: Tytöillä on pimppi.

P: Onko sinulla tintti?

Ä: Ei kun minulla on pimppi.

P: Onko sinulla ti...??? Mikä sinulla on?

Ä: Pimppi.

P: Sinulla on tyntteli. Siellä on semmonen merkillinen kohta, lentää

pölyä! (Huiskaisee kädellä lennokkaasti. Sitten nostaa pippelin

pystyyn ja tutkii kiveksiään) Mitä tuolla viivan takana on?

Ä: Siinä on kivespussit. Siellä kasvaa sitten isona vauvan siemeniä.

P (muistaa tärkeän asian, suvussa uusi vauva): Mistä vauvat tulevat?

Ä: Äitien massuista.

P: Mistä ne tulee äitin massuun?

Ä: Isät osaavat laittaa vauvan siemenen äitien massuun. Siellä

massussa on sellainen paikka, jossa pienestä siemenestä kasvaa vauva.

P: Miten se vauva tulee pois, tuleeko reikä?

Ä: Joskus voi tulla reikä, joka sitten korjataan, tai sitten vauva

tulee äidin pimpistä. Puetaanko yöpuku tässä vai vietkö pinkan

isälle? (Poika ottaa pinkan ja häipyy.)

Tästä keskustelusta on reilu kuukausi, eikä asiaan ole vielä palattu.