Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*LOKAMAMMAT (2) TORSTAINA*

16.02.2006 |

Aamupäivää!

En huomannut pinoa (?) joten tässä on! Palaan itse myöhemmin..

Pähkis ja Nuppunen

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa nyt sitten samantien kun neito ottaa pienenpieniä tirsoja. Mulla ei yleensä ole aamuisin aikaa mihinkään ylimääräiseen, nytkin on vielä kunnon kahvit juomatta. En ole ehtinyt pariin päivään juuri kuin vilkaista tänne, mutta jossain vaiheessa joku (en muista kuka..sori) kyseli muista lapsista.

Meillä siis kolme mussukkaa, poika 9v, tyttö 5v ja lokamimmi kohta 4kk. Nämä riittävät, eikä enempää tule, vaikka iskisi millanen vauvakuume tahansa.. Mites muilla? Haaveiletteko useammasta lapsesta? Ja joko tässä vaiheessa jollain on jo kuume?

Juups, eipä sitten (taaskaan) tämän kummempia turinoita, päätti pikku-Nuppunen ja huhuilee äitiä luokseen..NUPIT KAAKOSSA!

Mentävä on, moi!

Pähkis

Vierailija
2/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, livahtipa äsken viesti nopsaan.

Taas aika levoton yö takana. Syöttöja oli tosin ehkä vaan 5 kun edellisenä yönä oli 6 ;)

VAUVAKUUMEESTA: Täällä on jo vähän vauvakuumetta. Aika kummallista, että se noin äkkiä herää. Jotenkin tuntuu, että toisen lapsen alulle paneminen (tai yrittäminen) on paljon pienempi päätös kun ekan. Jotenkin vaan tuntuu että kyllä sen kanssa pärjäis, vaikka ikäero oiskin pieni. En tiedä sitten onko tää vaan jotain toiveajattelua. Mutta kun en haluais laittaa syksyllä poikaa vielä hoitoonkaan ja kotiin ei oikeen pysty taloudellisista syistä jäämään kun korkeintaan ehkä pariks kuukaudeks (jos pystyis nyt säästämään ehkä vaikka satasen kuussa). Ois kiva kuulla, jos jollain on samanlaisia suunnitelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tuntuuko teistä välillä, etä olette tosi väsynitä? Että haluaisitte vain nukkua?

Mulla ollut ko. olo nyt pari päivää. Poika kun hymyileen ja juttelee, väsymys hieman väistyy, koska onhan se niin suloinen. Mutta hieman olen huolissani, että mikä on, kun ei huvita tehdä mitään, nukkuisin vain jos voisin.

Ko. tuntumuksesta=väsymyksestä huolimatta, kyllä, on pientä vauvakuumetta. Pähkinähiiri3 siitä kyseli. Mutta tätä ekaakin teimme 3 vuotta, niin en usko, että toinen tulisi tuosta vain. Eli olen super-onnellinen tästä yhdestä, mutta jos vain tärppäisi, toinenkin olisi tervetullut!

Meidän poju täyttää huomenna 4 kk. Saapa nähdä mitkä ovat mitat neuvolassa.

Olen miettinyt, että kokeilen viikonloppuna maissivelliä. Jos masu kestää, annan sitä illalla ja kokeilen, toisiko se hieman pidempiä yöunia. Onko kenellekään kokemusta, onko auttanut?

Nyt herätään kahden tunnin välein syömään. Se varmana on osa syy mun väsymykseen, kun ei saa yhtään 3 tunnin unipätkää. Aikuisenhan unisykli on 3 tuntia, eli tarttis saada edes yksi 3 tunnin pätkä, niin piristäisi.

Nyt poju päiväunille ja itse sohvalle kyttäämään Torinon hiihtoja, kahvikupposen kera.

Mukavaa päivää kaikille!

t. Harju ja Atte, päivää vaille 4 kk

Vierailija
4/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan. Ähelsin äsken vaikka kuinka kauan viestini parissa ja lähetettäessä katosi taivaan tuliin.. Taitaa olla parasta kirjoittaa viesti ensin jossain muualla ja lopuksi kopioida tänne lähetettäväksi.

Oli helpottavaa lukea, että muillakin huudellaan jo äidin perään. Ehdin jo pohtia, että mitä olen tehnyt väärin, kun poitsu ei viihdy yhtä hyvin itsekseen kuin vielä hetki sitten vaan alkaa itkeä, kun katoan kulman taakse. Nyt pitää ilmoittaa itsestään koko ajan, että täällä ollaan, vessassa.

Vauvakuumeesta. Esikoiseni on jo koululainen, tämä pienempi ihminen 3,5kk. Olin ihan unohtanut, miten suunnattoman suloisia vauvat ovatkaan. Vaikka väsymys ajoittain vaivaakin, tunnen itseni äärionnelliseksi, että sain vielä tämän pienen. Tämä vauva jää viimeisekseni, senkin takia että ikää minulla on 40. Jos elämä olisi mennyt toisin, olisin voinut haluta vaikka neljä lasta. On nämä niin ihania!

Kerhoista puhuttiin aikaisemmissa pinoissa. Esikoisen aikaan suhtauduin kerhoihin tosi kriittisesti, mutta nyt olen ihan seonnut. Olen liittynyt melkein kaikkiin vauvakirjakerhoihin yms., jotka ovat mainoksensa lähettäneet. Tosin olen viimein oppinut hajamielisyydestäni huolimatta peruuttamaan aikuistenkin ei-toivotut kirjat, eiköhän onnistu vauvakirjakerhossakin.

Väsymyksestä. Minäkin olen viime viikon ajan ollut vielä paljon väsyneempi kuin aikaisemmin. Minusta tuntuu, että vaavi metelöi öisin enemmän kuin aikaisemmin ja heräilen pitkin yötä. Olen ollut aina huono nukkuja ja nytkin välillä kärsinyt unettomuudesta (!!!!), vaikka väsymys painaa. Raivostuttavaa.

Miten teillä muilla viihdytään vatsallaan? Meillä heppu alkaa kyllä aluksi innoissaan tähystellä ympärilleen, mutta jo hetken kuluttua ollaan itkuisena nenä maassa. Eikä käänny vielä vatsalleen, yritys on kyllä kova.

Pirteää päivää kaikille!

Vierailija
5/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on tosiaan ero kahen tunnin ja kolmen tunnin välein heräämisessä. (tai siis kun laps syö 2 tunnin välein,, niin itsehän ehsin nukkua ehkä reilu 1,5 tuntia välissä) Pitää aina kellosta kattoo, että voiko sillä olla taas nälkä, kun tuntuu että oon nukkunu noin 10 min. Ihmeen pirteenä oon silti ollu, en tiiä johtuuko se siitä, että syön jatkuvasti 2tbl/pv Multivita2:sta. Toki väsymyksen huomaa kun menee jonnekin, missä pitäis keskustella jotain järkevää. Sillon huomaa aivotoiminnan olevan pikkasen taantunut. Tuon eron huomas, kun välillä nukuin jopa 6 tuntiakin putkeen, niin olo oli hirmu energinen. Mutta kun yhen lapsen kanssa kotona oleminen on minusta kuitenkin suurimmaks osaks aika lepposaa. Laps kun ei oo kovin vaativa laps, niin ei tartte koko päivää ollapää kolmantena jalkana, toisin kun esim. töissä. Joopa, tulipas taas seliteltyä..

Vierailija
6/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megasykli:

Miten teillä muilla viihdytään vatsallaan? Meillä heppu alkaa kyllä aluksi innoissaan tähystellä ympärilleen, mutta jo hetken kuluttua ollaan itkuisena nenä maassa.

Juuei viihdytä meilläkään kauaa vatsallaan, eikä hokata kääntyäkään. No sitähän varten on äiti =D. Mä en ota mitään paineita noista kääntymisistä, sillä niin uskomattomalta kuin tämä taas kuulostaa, taitaa olla YKSILÖLLISTÄ =D.

Tää on nyt sitten HIRVEÄSSÄ nuhassa, isäntä oli viime viikon. Ens viikollako sitten napiaisten vuoro?

Vauvakuume on täälläkin kova. Tai olisiko paremminkin ehkä raskauskuume =D. Jotenkin on ikävä sitä jättikokoista vauvamasua ja vauvojen liikkeitä siellä. Ja sitä jännitystä lopussa, että koska me oikein nähdään... *HUOH* No, mulla oli " helppo" ensimmäinen raskaus, toinen saattaakin sitten olla jotain aivan muuta =D.

No tälläiset torstaiterveiset täältä kaikille =)!

Vierailija
7/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömötintti:

Mutta kun en haluais laittaa syksyllä poikaa vielä hoitoonkaan ja kotiin ei oikeen pysty taloudellisista syistä jäämään kun korkeintaan ehkä pariks kuukaudeks (jos pystyis nyt säästämään ehkä vaikka satasen kuussa).

Ihan samanlainen tilanne täällä. Tällä hetkellä ajatus napiaisten hoitoon viemisestä syksyllä tuntuu aivan mahdottomalta =/. Onhan tässä vielä aikaa ja mielikin ehtii muuttua, mutta kyllä olen asiaa ajatellut. Mutta täytynee tuo kolmosesta haaveilu jättää silti haaveeksi, ellei nyt sitten itse ihan välttämättä halua tulla maailmaan =).

Vierailija
8/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun aurinko paistaa tännekkin risukasaan;) kunhan esikoinen herää lähdetään kyl heti ulos.

VAUVAKUUMEESTA: minulla on krooninen vauvakuume mut voi olla et tähän taloon ei enää kolmatta lasta tule...vannomatta paras. mies ois tyytyväinen näihin kahteen mut itse en oikein tiedä.

KÄÄNTYILYSTÄ: mein neiti ei oo viel kääntynyt...mut en jaksa olla siitä huolissaan. peppua nostamalla pyörii selällään ympyrää. mahallaan ei viihdy.

VELLISTÄ: meillä velli ei tuonut pidempiä yöunia:( syö 3 kertaa yöllä.

mut nyt neiti hermostuu sylissä joten täytynee lopettaa...aurinkoista päivänjatkoa kaikille:)

-äiti 24v, poika 1v6½kk ja tyttö 3½kk.-

Vierailija
9/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi hankkia jonkinlaiset matkarattaat tässä parin kk sisällä.

Olisiko teillä suositella jotain mallia tai mitä ei kannata hankkia, ym. kommentteja?

tarpeet: kevyt, pieneen tilaan helposti taittuva, mutta rattailla tulisi päästä liikkumaan myös maaseudun ei-niin-sileillä poluilla.

Kiitos kaikista vinkeistä ja kommenteista!

KÄÄNTYMISESTÄ: Meillä käännyttiin noin pari viikkoa sitten ekan kerran selältä vatsalleen . Viimeisen parin päivän aikana on tultu myös vatsalta selälleen, kauheaa vauhtia ja sitten pelästytään ja tulee huuto.

Kääntyily ei ole jokapäiväistä, aika välillä.

Vai ei velli auttanut yöheräämisiin, voi... No, kokeilen silti, mutta hyvä tietää, että en odota liikoja.

Nyt kävelylle, kun aurinkokin paistaa ja poju vielä nukkuu.

Aurinkoista päivänjatkoa!

t. Harju ja Atte

Vierailija
10/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja linnut laulaa, taitaapi tulla kevät... No, ehkäpä haaveajattelua vielä, kun hiihtolomakin on vasta edessä. Ihanaa kyllä kun on ens viikko koululaisilla lomaa, niin tuntuu itsestäkin päivät helpomilta, kun ei tartte kellon kanssa menoja suunnitella ja autoilutkin saa jättää vähemmälle, kun on parin koululaisen viemiset ja noudot hetken aikaa poikki.

Ja sitten vauvoihin: Meillä ei käännytä mahalleen vielä, selälleen kyllä hyvinkin nopeasti, kun ei vatsallaan poitsu viihdy oikein ollenkaan.. Muutenkin ollaan kait vähän huonoille tavoille vauva opetettu, kun aikas paljon pidetään sylissä..Mutta kun se on niin Ihana, ja niin kovin vähän aikaa pieni...

Yöt meillä menee vaihdellen noiden heräämisten kanssa ja siis yösyöttöjen, mutta yhtäkään yötä ei ole hän nukkunut vielä syömättä. Ja viime yö oli taas näitä jatkuvan syötön öitä, että koko ajan syötiin ja sitte ähistiin, ja taas syötiin.. Olen pyrkinyt nukuttamaan poitsua kyljellään, mutta nyt on viime aikoina alkanut kampeamaan itsensä selälleen, ja silloin nukkuu tosi levottomasti, kun kädet elää ihan omaa elämäänsä ja säpsähtelee jatkuvasti..

Vai on jo jonkinlaista vauvakuumetta havaittavissa ilmassa?! Mun on parempi olla saamatta tartuntaa, kun oon jo lähes eläke-ikäinen, joten jätetään kuumeilut teille nuoremmille.. Ja toivotaan tulosta kuumeen kourissa kamppaileville:o).

Mullakin taitaa olla se imetysdementia, kun samalla hetkellä, kun aloitan viestin kirjoittamisen, niin pää tyhjenee täysin aiemmin käsitellyistä jutuista enkä muista niitäkään asioita, joita itsellä oli justiinsa hetkeä aiemmin mielessä.

Poistunpa siis takavasemmalle, ja lähden karjalanpaistia laittamaan uuniin. Palaan varmaankin illemmalla lukemaan kuulumisia!

Se on Moro!

Truutta ja Milo 3,5kk

Vierailija
11/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Tulipa käytyä babybiossa. Mukava kokemus ja yllättävän paljon porukkaa. Poika käyttäytyi onneksi ihan mallikkaasti. Tosin ei siellä olisi tarvinnut suuremmistakaan kiljumisista stressata sen verran paljon pikkuisia oli paikalla. Luonnikkaasti siellä sujui syötöt ja vaipan vaihdot leffan katsomisen ohessa. Leffa ei tosin ollut kovin kummoinen.

VAUVAKUUMEESTA. Mulla oli heti pojan synnyttyä enemmänkin raskauskuumetta. Oli ikävä mahaa ja tietysti synnyttäminen ja koko se aika oli niin täynnä mahtavia tunnekokemuksia, että olis heti halunnut kokea kaiken sen uudestaa. Nyt fiilis on tasaantunut. Töihin ei kyllä tekis mieli mennä takas, mutta ehkäpä työpaikan vaihto vois olla ratkaisu tähän. Tai sitten alan taivutella miestä toisen lapsen tekoon. Hänellä kun on joku päähän pinttymä kahdeksan (8!) vuoden ikäerosta! Huh, huh! Mäkään en ole ihan tyttönen enää joten se ei kyllä onnistu. Mikä sitä miestä vaivaa...?

ÄIDIN PERÄÄN HUUTAMISESTA Meidän poika on ollut alusta alkaen aikamoinen sylivauva. Nyt vasta alkaa yleensä edes viihtyä itsekseen esim. leikkimatolla. Jos huoneesta poistuu perään kyllä huhuillaan pian ja raportti sijainnista pitäis kans antaa.

MATKARATTAISTA Me hankittiin ennen etelän reissua Carenan matkarattaat. Ne saa makuuasentoon, joka oli ehdoton edellytys silloin 3,5-kuisen kanssa. Muutenkin ollaan niillä liikuttu kaupoissa, kun ovat niin näppärät. Ne menee tosi helposti kasaan. Käännetään vaan kahvasta ja painetaan alas. Onnistuu yhdellä kädellä. Painoakin on muistaakseni vaan n. 8,5 kg, joka oli hyvä lentokoneessa. Hinta ei päätä huimannut kun ostettiin edellisen vuoden väriä, olisko ollut 89 euroa.

terkuin, Lokavaavi

Vierailija
12/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla Gessleinin Baby Buggy rattaat (muistaakseni sen nimiset). Luulen, etta ne lasketaan matkarattaisiin. Ovat selkeasti isommat kuin muut matkarattaat, mutta niin ovat renkaatkin, joten kulkevat paremmin hieman epatasaisemmassa maastossa. Siina ehka niiden paras ominaisuus, lisaksi ovat paljon vakaammat kuin matkarattaat yleensa. Huono puoli on paino, ovat nimittain melko painavat. Ja kokoon taitettunakin aika isot. Mutta meille ovat sopineet.

Jihuu! Meilla bataatin lisays iltaruokailuun on vahentanyt yoheraamiset kolmesta yhteen! Ja hyvin on sopinut, ei vatsavaanteita.

Nyt kavelylle niin kauan kuin aurinkoa riittaa.

BT ja tytto 4kk

Vierailija
13/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poju heräsi 1.5h välein syömään viime yönä ja halusi nousta ylös 5.30..Vitsi että väsyttää tänään etenkin kun olen tottunut nukkumaan paremmin.

BABYTALK- kuinka paljon bataattia olet antanut illalla? Musta tuntuu että minäkin rupean antamaan lisäruokaa illalla siinä toivossa että yöt sujuisivat paremmin. Ja mitä lääkäri sanoi bataatin antamisesta ( jos satuit juttelemaan asiasta) . ?

VAUVAKUUME - viime viikkojen aikana on välillä iskenyt ihan pieni vauvakuume, etenkin kun kaverille syntyi vauva pari viikkoa sitten. Mutta pari vuotta ajateltiin odottaa ennenkuin (mahdollisesti) aletaan yrittämään toista.

No niin, menen laittamaan pojun päikkäreille ja yritän itse nukkua samalla..

Bonnie

Vierailija
14/14 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu me oltiin myös babybiossa ja kivaa oli. Pojusta taitaa tulla leffafriikki kun meni niin hyvin, vaikka olisi kiljunut niin olisi joukkoon sulautunut...sellainen tasainen vauvojen ähinä ja itku...eikä haitannut.

Vauvakuumetta ei ole, sen verran raskas ja hankala oli tuo raskaus ja synnytys. Ja pelko että toisellakin lapsella olisi sydänvika ei houkuttele. Olemme onnellisia tästä yhdestä tällä erää. Mutta never say never...

Vatsallaan poju on hetken ja kellahtaa selälleen, itse asiassa sen taidon oppi tässä oisko ollut eilen.

Väsymys tulee ja menee, vauva on nukkunut hyvin tähän asti. Nyt on alkanut syömään yöllä kerran ja sitten se onkin ähinää puhinaa ja kolinaa loppuyö...kunnes noustaan kokonaan uuteen päivään. Että siinä suhteessa ei ole ollut valittamista. Mutta onhan tässä ollut paljon henkistä stressiä muutenkin, että hyvä jos yksi asia on meillä sujunut hyvin.

Illanjatkoja!