Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihoan kun yritän syödä terveellisesti?

Vierailija
05.02.2016 |

Oon ikäni ollut hieman ylipainoinen. Silloin, kun elän kuin "sika pellossa", eli käyn päivittäin hakemassa jotain pizzaa, hesemättöä tai vastaavaa, ja kaupasta tarttuu mukaan suklaapatukkaa yms, yleensä pikkuhiljaa laihdun.

Kun koitan tehdä normaalia kotiruokaa (tyyliin kanakastiketta ja riisiä), syön aamupalat yms., rupeen pikkuhiljaa lihoamaan :D

Jotenkin saan kai roskaruuasta enemmän tyydytystä, ja se vie nälkää paremmin, jolloin ei tartte syödä kuitenkaan kokonaisuudessaan niin paljon... :D Normaalin ruokarytmin kanssa syöty leipä varmaan myös lihottaa, mut ilman sitä jää nälkä :O

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa. Syö hitaammin aterioilla, äläkä syö leipää kuin illalla tai aamulla. Jos syöt ruuan kanssa, syö korkeintaan keiton ja salaatin kanssa, mutta rajoita syötyjen palasten määrää. Syö enemmän kasviksia ja vähemmän lisuketta, siis sitä riisiä ja perunaa. 

-

Kylläisyyden tunne tulee viiveellä, joten siksi hitaasti syöminen kannattaa.

Vierailija
2/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että vain luulet syöväsi terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ≠ sopiva määrä energiaa

Vierailija
4/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö..nyt tuli melkoinen paskapuhe.Nuorena tuollainen onnistuu mutta vanhemmiten taitaisi tulla raja vastaan pelkällä pizzamössöllä.

En kehtaisi edes tulla tuollaista kyselemään.

Sun tarttis olla 50 vuotias nainen että voit heittää noin elämänmakuisia kommentteja.

Vierailija
5/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy lisätä rasvaa ruokavalioon. Siis luonnollista voita ja hyviä öljyjä. Niitä ei tarvitse pelätä.

Toivottavasti et sano että syöt kevyesti, vähärasvaista ja vähäkalorisia/kevyttuotteitakin!!!! Ota selvää oikeanlaisesta ruokavaliosta.

Vierailija
6/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät ekana sen ylimääräisen aan pois, niin kyllä se siitä.

Vierailija
7/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät ekana sen ylimääräisen aan pois, niin kyllä se siitä.

http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?motportal=80

http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?motportal=80

Vierailija
8/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolet lautasesta kasviksia? Ethän laita rasvaisia salaatinkastikkeita liikaa? Syöthän pääruoka max kauhallisen ja riisiä /pastaa /perunaa max neljäsosan lautasesta?

Vierailija
9/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy lisätä rasvaa ruokavalioon. Siis luonnollista voita ja hyviä öljyjä. Niitä ei tarvitse pelätä.

Toivottavasti et sano että syöt kevyesti, vähärasvaista ja vähäkalorisia/kevyttuotteitakin!!!! Ota selvää oikeanlaisesta ruokavaliosta.

Tämä on totta. Kokemusta on. Saa tietysti uskoa perinteiseen ravitsemussuositukseenkin jos haluaa elää epäterveellisesti. Rasvattomia maitotuotteita, leipää, puuroa, perunaa, makaronia, leipää, leipää...

Vierailija
10/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitin liikkumaan ja treenaamaan sekä juomaan litra tolkulla vettä sekä syömään kasviksia ja paino senkun nousee o.O ennen en päivän aikana syöny oikein mitään mutta ehkä se paino siitä laskee kun vaan sitkeästi jatkaa :)

Vierailija
11/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen neljä lasta tehnyt ja raskausaikana paino noussut 30 kiloa ja tippunut samantien..mulla keho luovuttaa ylienergian nopeasti käyttöön..

Ihmisen fysiikkahan on yksilöllinen ja herkkä..kovin hoikka ja pitkänmallinen ihminen ei pysty varastoimaan rasvaa ja silloin keho käyttäytyy omituisesti.

Mut se et jos söisin edes pari päivää pizzaa ja muuta paskaa niin olo olisi ihan kamala!!Koitin joskus käydä lidlissä kaupassa pitemmän ajan ja jo sekin ruoka on niin epäpuhdasta että olin ihan tööt ja tukossa.

Vierailija
12/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, terveelliseksi kun mielletään kaikki vähäkalorinen ja vähärasvainen. Ja keinotekoinen.

Vierailija
13/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla on sama homma. Olen kyllä normaalipainoinen. Kun syö epäterveellisesti, pysyy kylläisenä kauemmin eikä tarvi useisiin tunteihin syödä. Sitten kun syön terveellisesti, pitää syödä 3-4 tunnin välein eikä välipalat ja ruuat jää välistä, koska olet nälkäisempi. Tuohon päälle jos herkuttelet vähäänkään niin syöt vielä päälle ne terveelliset ruuat josta sitten saatta loppupelissä kiertyä enemmän kaloreita.

Vierailija
14/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen neljä lasta tehnyt ja raskausaikana paino noussut 30 kiloa ja tippunut samantien..mulla keho luovuttaa ylienergian nopeasti käyttöön..

Ihmisen fysiikkahan on yksilöllinen ja herkkä..kovin hoikka ja pitkänmallinen ihminen ei pysty varastoimaan rasvaa ja silloin keho käyttäytyy omituisesti.

Mut se et jos söisin edes pari päivää pizzaa ja muuta paskaa niin olo olisi ihan kamala!!Koitin joskus käydä lidlissä kaupassa pitemmän ajan ja jo sekin ruoka on niin epäpuhdasta että olin ihan tööt ja tukossa.

No ei se pituus kerro mitään lihotko vai laihutki.

Miten muuten syöt normaalisti? Millaisia ruokia?

Vierailija
15/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa?

Laitas tänne tarkka selostus kahden päivän ruoistas mitä olet syönyt terveellisesti.

Vierailija
16/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mulla on sama homma. Olen kyllä normaalipainoinen. Kun syö epäterveellisesti, pysyy kylläisenä kauemmin eikä tarvi useisiin tunteihin syödä. Sitten kun syön terveellisesti, pitää syödä 3-4 tunnin välein eikä välipalat ja ruuat jää välistä, koska olet nälkäisempi. Tuohon päälle jos herkuttelet vähäänkään niin syöt vielä päälle ne terveelliset ruuat josta sitten saatta loppupelissä kiertyä enemmän kaloreita.

Terveellinen ruoka on nimenomaan sellaista, että ei tarvitse olla syömässä kaiken aikaa, vaan ruuansulatus saa välillä levätä. Sulla taitaa noi terveellisyydet mennä sekaisin.

Vierailija
17/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemussuositukset ovat kusetusta. Älkää hyvät ihmiset mättäkö naamaani pastaa, perunaa, leipää ja maitotuotteita. Maitorahka on pahin! Aiheuttaa ihmiselle jatkuvan tulehdusreaktion eikö todellakaan ole terveellistä.

Vierailija
18/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu kanssa yksi! Muutama viikko terveysruokaa, marjoja, paljon kasviksia (lihaa en syö koskaan), riisiä, perunoita, salaatteja jne. ja paino on taas noussut :D Sitten kun heitän kaiken persiilleen, syön just sitä mitä mieli tekee, pizzaa, juustoja, suklaata, jäätelöä, suolakeksejä, alkoholia, niin paino laskee. Ilmeisesti silloin, kun syön mitä haluan, syön määrällisesti paljon vähemmän. Joku puolikas pakastepizza sisältää alla 500ckal, kyllähän sillä laihtuu. Ja kokeiltu on, useasti. Mieluusti söisin terveellisesti, mutta, mutta.

Vierailija
19/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemussuositukset ovat kusetusta. Älkää hyvät ihmiset mättäkö naamaani pastaa, perunaa, leipää ja maitotuotteita. Maitorahka on pahin! Aiheuttaa ihmiselle jatkuvan tulehdusreaktion eikö todellakaan ole terveellistä.

Ei sitä tajuu ennen kuin kokeilee toisenlaista ruokavaliota ja kun ihmiset ovat laiskoja muuttaan tapojaan ja elävät laput silmillään. Toivottavasti tapahtuu ennenpitkää herätys tässäkin asiassa.

Vierailija
20/27 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän